דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשים בזנות

נשים בזנות / השרים אישרו: פרסום מודעות גיוס לזנות יהפוך לעבירה פלילית

"מודעות אלו מהוות כלי שרת מרכזי לגיוס קרבנות חדשים" נכתב בהצעת החוק שהגישה ח"כ שולי מועלם, הקובעת כי העונש על פרסומן יהיה עד 3 שנות מאסר | החוק אוסר גם שימוש בשמות קוד כמו "אירוח" או "עיסוי"

שידול לזנות (צילום: רעות גיא)
שידול לזנות (צילום: רעות גיא)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (ראשון) את הצעת חוק לאיסור פרסום מודעות גיוס לצרכי זנות. הצעת החוק הוגשה על ידי חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי), ונתמכה על ידי ח"כים נוספים מסיעות שונות, בינהם  דב חנין, עליזה לביא, ורחל עזריה. עם תמיכת השרים, תעלה ההצעה לאישור הכנסת, ככל הנראה בימים הקרובים.

לפי הצעת החוק, אדם המפרסם או מאפשר פרסום של מודעות גיוס לצרכי זנות, עובר עבירה פלילית ודינו 3 שנות מאסר. הדבר תקף לפרסום הנעשה באמצעים שונים: בכתב, בעיתונות, באינטרנט, דרך מדיה חברתית, דרך כרטיסי ביקור, ועוד.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מודעות הגיוס לזנות מופיעות בין מודעות הדרושים, בתוך אתרי אינטרנט ואף בקבוצות חברתיות המציעות 'עבודה רווחית' לנשים 'ליברליות ונאות'. מודעות אלו מהוות כלי שרת מרכזי לגיוס קרבנות חדשים לעולם הסחר והזנות על ידי עבריינים. נשים רבות במעגל הזנות, ובעיקר נשים צעירות, מעידות כי כניסתן למעגל הזנות עברה דרך תיווך של מודעות הגיוס לזנות". עוד נכתב כי "המודעות המגייסות והמפתות קרבנות חדשים למעגל הזנות הן חוליה הכרחית בשרשרת הזנות והסחר, המאפשרת את הגדלת מעגל הזנות. ואולם, פרסומים אלו לא נאסרו במפורש. הצעת החוק מציעה לאסור על פרסום מודעות הגיוס לזנות כעוד אחת מן העבירות הנלוות והקשורות לניצול הזנות".

עד כה פרסום מודעות הזנות לא נחשב לעבירה בפני עצמה, דבר שהערים קשיים על המשטרה והפרקליטות בניסיונן להתמודד מול פרסום המודעות. דבר נוסף המובהר בהצעה הוא כי שימוש בשמות קוד כגון "עיסוי", "אירוח" וכדומה ולא במושג "זנות" באופן ישיר, לא יספיקו על מנת להכשיר פרסום מסוג זה.

יוזמת הצעת החוק, ח"כ שולי מועלם, אמרה כי "תעשיית הזנות לא בוחלת בדרכים לצרף עוד ועוד נשים וגברים למעגל הזנות, זאת במטרה להמשיך ולעשות כסף על גבם של החלשים בחברה. מי שמפרסם מודעות שידול לזנות או מאפשר את פרסומן הוא חלק בלתי נפרד מתעשיית הניצול ואין שום סיבה שלא ייתן על כך את הדין".

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, הוסיפה כי: "זהו צעד חשוב לצמצום מעגל הזנות, ששוב נוכחנו באכזריותו כשהתבשרנו רק לפני מספר ימים על מותן של שתי נשים נוספות שהיו כלואות בו זמן רב מדי. הצעת החוק מבקשת למנוע כניסתן של צעירות נוספות למעגל הזנות, אך לא די בה – כל עוד צריכת זנות תמשיך להיות חוקית, המעגל ימשיך ויגדל ואתו מספר הקרבנות. 74 חברי כנסת שהצביעו בעד הצעת החוק לאיסור צריכת זנות ושיקום נשים בזנות אמרו מפורשות – את צריכת הזנות צריך לאסור בחקיקה פלילית, ויפה שעה אחת קודם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!