דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

סוריה / דיווח מסוריה: כ-200 פליטים נהרגו בפיצוץ מכונית תופת בידי דאע"ש

דאע"ש כיוון את מתקפת הטרור הרצחנית שלו לשיירת פליטים שנמלטה מאזור הקרבות במחוז דיר א-זור | עיר הבירה של המחוז נכבשה בסוף השבוע שעבר בידי צבא אסד | "מה עשינו שנגזר עלינו לחיות בין אכזריות לחורבן?" שאל אחד הניצולים

הריסות העיר דיר אל זור, 2 בנובמבר 2017 (SANA via AP)
הריסות העיר דיר אל זור, 2 בנובמבר 2017 (SANA via AP)
אוריאל לוי

לפחות 200 פליטים נרצחו בהתקפה איומה של דאע"ש במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה, כך דיווחו גורמים רשמיים בכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF) לסוכנות הידיעות ANHA הפועלת בצפון סוריה. לפי דיווח של קצין כורדי בשם איאז חסכה לסוכנות הידיעות, מכונית תופת של דאע"ש התפוצצה בליבה של שיירת פליטים שנמלטה מהשטח המצוי תחת שליטת ארגון הטרור אל עבר השטח שבשליטת הכורדים. השיירה עמדה במחסום של "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" בין העיירה קוניקה לעיירה ג'אפרה שעה שמכונית התופת דהרה לעבר המחסום והתפוצצה.

פאוז אל-בקסטארי, אזרח סורי שהיה חלק משיירת הפליטים שהותקפה אמר לסוכנות ANHA כי הם נאלצו להימלט מביתם מהחשש שאנשי דאע"ש יהרגו אותם, אולם למרות שנמלטו, דאע"ש הרגו רבים מהם. "מה עשינו שנגזר עלינו לחיות בין אכזריות לחורבן?" שאל אל-בקסטארי.

https://twitter.com/ClaudiaAlMina/status/927201492616040448

מאוחר יותר התפוצץ רכב תופת נוסף על חיילי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" באותו המקום. בדיווח אחר מפי מפקדת "הכוחות הסוריים הדמוקרטים" נמסר כי 11 לוחמים נהרגו בידי דאע"ש בימים האחרונים במערכה המתנהלת במחוז דיר א-זור.

אתמול (ראשון) אישר ארגון זכויות אדם סורי המבוסס בלונדון ונחשב אמין את הידיעות על הפיגוע וציין כי ברשותו מידע על לפחות 75 הרוגים. גם רשת ספוטניק הרוסית דיווחה על הפיגוע, וציינה כי גורמים רשמיים בחבל הכורדי בסוריה מסרו כי לפחות 100 בני אדם נהרגו בו. באופן חריג, סוכנויות ידיעות אחרות ורשתות תקשורת עולמיות אחרות לא דיווחו על הפיגוע.

מחוז דיר א-זור שנשלט בעבר כולו בידי דאע"ש נכבש מידי הארגון הרצחני במהירות בחודשיים האחרונים, כאשר הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בהנהגת הכורדים מתקדמים בגיבוי ארה"ב מצידו הצפוני של נהר הפרת, וכוחות צבא משטר אסד ובני בריתו מתקדמים בגיבוי רוסי מצידו הדרומי של הנהר.

כוחות סורים נאמני אסד בפאתי העיר דיר א זור. 4 בספטמבר (צילום: SANA via AP)
כוחות סורים נאמני אסד בפאתי העיר דיר א זור. 4 בספטמבר (צילום: SANA via AP)

מיליציה שיעית עיראקית חדרה שלשום (שבת) לשטחה של סוריה תוך שהיא הודפת את דאע"ש ממעוזיו על גבול סוריה-עיראק. זאת לאחר שצבא עיראק, בסיוע מיליציות שיעיות, כבש ביום שישי את העיר אל-קאים שבמערב עיראק מידי דאע"ש, שהשתלט עליה בשנת 2014. מוקדם יותר באותו היום הודיע משטר אסד כי הביס את דאע"ש בעיר דיר א-זור. הערים האלה נחשבות למעוזיו האחרונים של הארגון הרצחני בסוריה ובעיראק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!