דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיק 3000

תיק 3000 / הותר לפרסום: המקורב לרה"מ שנחקר בפרשת הצוללות - יצחק מולכו

מקורבו ושליחו של נתניהו לנושאים מדיניים נחקר פעמיים בלהב 433, יחד עם גיסו ושותפו למשרד, עו"ד דוד שמרון | בחודש שעבר הודיע כי יעזוב את תפקידו המדיני בסוף פברואר 2018, זאת על רקע עתירה שהוגשה כנגד המשך העסקתו בזמן ששותפו חשוד בפרשת הצוללות

עו"ד יצחק מולכו. ארכיון (צילום: מיכל פאטל/ פלאש 90)
עו"ד יצחק מולכו. ארכיון (צילום: מיכל פאטל/ פלאש 90)

מקורבו ושליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעניינים מדיניים, עו"ד יצחק מולכו, הוא הפרקליט השני שנחקר השבוע פעמיים בלהב 433 במסגרת תיק 3000, המכונה גם "פרשת הצוללות". יחד עם מולכו, עוכב גם גיסו ושותפו העסקי, עו"ד דוד שמרון, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום.

שני הפרקליטים נחקרו אתמול במשך שעות ארוכות בגין מעורבותם לכאורה בפרשת הצוללות ועומתו עם עד המדינה בפרשה – מיקי גנור. ביום ראשון השניים נחקרו במשך 15 שעות. חקירות שניהם הן חקירות שתוכננו מראש ומתבססות בעיקרן על עדותו של גנור ועל תכתובות דואר אלקטרוני ומסרונים. במשטרה נערכים גם לזימון ראש הממשלה למתן עדות בנוגע לפרשה.

עו"ד דוד שימרון, עורך דינם של משפחת נתניהו (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
עו"ד דוד שימרון, עורך דינם של משפחת נתניהו (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)

מולכו פרש מתפקידו בחודש שעבר בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה על ידי עו"ד שחר בן מאיר, שבה תקף את המשך העסקתו של כשליח מיוחד לעניינים מדיניים, בעת שבן דודו של נתניהו ושותפו למשרד, עו"ד שמרון, נחקר כחשוד בפרשת הצוללות.

מולכו פנה לפני למעלה משנה לנתניהו בבקשה לשחררו מתפקידו, אך ראש הממשלה ביקש ממנו להמשיך. כאמור, בחודש שעבר, לאחר פניות נוספות, נעתר נתניהו לבקשתו. מולכו שימש בתפקיד בשנים 1999-1996 ושוב משנת 2009 עם חזרת נתניהו ללשכת ראש הממשלה.

במכתב ששלח מולכו כתב: "בהמשך לפניות קודמות שלי אליך… אני מתכבד לפנות אליך בבקשה כי תשחרר אותי מתפקידי… אותו אני ממלא מזה כמה וכמה שנים בבחינת שירות לאומי בהתנדבות". בתגובה, השיב נתניהו: "הפעם, שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך. באותה עת שמחתי שהסכמת לדחות את מועד פרישתך עד לסוף חודש פברואר 2018 וכדי שאוכל למצוא לך מחליף הראוי לתפקיד חיוני זה".

"איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך. אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה", הוסיף.

נתניהו קיבל את בקשת הפרישה של מולכו ובמכתב התשובה שלו תיאר קצרות את הקשר המיוחד ביניהם: "איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך. אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה. מנהיגים רבים דיברו בפני בשבחך, וציינו שתמיד יכולים היו לשוחח עמך בחופשיות, כי מעולם לא חיפשת לעצמך פרסום כלשהו על תרומתך ועשייתך הגדולה. כמו אביך לפניך, עשית עבור המדינה – כשירות לאומי ובהתנדבות".

בחמישי האחרון התייחס נתניהו לפרשה במהלך ביקורו בלונדון, ואמר כי עסקת הצוללות מול הגרמנים "אינה נעצרת אפילו במילימטר". בהתייחסו לחתימה על מזכר ההבנות עם גרמניה, אמר כי "הגרמנים לא היו חותמים על כך אם לא היו מקבלים עוד פעם עדכון מפורש, במכתב מהיועץ המשפטי לממשלה, שלא רק הדרג המדיני, אלא גם הדרג המחליט, גם בפקידות משרד הביטחון – אף אחד לא מעורב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!