דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / קפטן הפועל באר שבע אליניב ברדה התמוטט באימון הקבוצה ונזקק להחייאה

הדרמה הגדולה התרחשה במהלך האימון של האלופה בלהבים, במהלכו חטף השחקן מכה מכדור באזור החזה | הבעלים אלונה ברקת: "הקלה גדולה ואנחת רווחה לאחר שהתבשרנו כי הכל בסדר עם אליניב"

אליניב ברדה (צילום: Botend מתוך ויקימדיה)
אליניב ברדה (צילום: Botend מתוך ויקימדיה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רגעי חרדה נרשמו באימון אלופת המדינה הפועל באר שבע אתמול (שלישי), בזמן שקפטן הקבוצה אליניב ברדה התמוטט ונזקק להחייאה. הדרמה הגדולה התרחשה במהלך אימון שערכה הפועל באר שבע במגרש האימונים בלהבים, כאשר מיכאל אוחנה, קשר הקבוצה, בעט כדור חזק שפגע בחזהו של החלוץ הוותיק וסמל המועדון. כתוצאה מהמכה החזקה, ברדה איבד את הכרתו וחובש הקבוצה, דימה טרשצ׳נקו החל בפעולות החייאה מלוות בדפיברילטור האוטומטי של הקבוצה. צוות מד״א שהוזעק למקום השתלב בפעולות ההחייאה, שהשיבו את השחקן להכרה מלאה. השחקן הועבר באמבולנס לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, שם עבר בירור שכלל גם צינתור אבחנתי ששלל חשש נוסף.

"זה היה מפחיד", סיפרו שחקני הקבוצה. "ברדה התמוטט והעיניים שלו התגלגלו. טיפלו בו עם מכשיר החייאה עד שהגיע האמבולנס", אמר אחד מהם. המאמן ברק בכר ומספר שחקנים נסעו אחרי האמבולנס לבית החולים "סורוקה" על מנת לשהות לצדו של הקפטן שהתאושש והחל לתקשר עם סובביו.

פאראמדיק מד"א גיא שדה סיפר על הטיפול המהיר שהציל את חייו של ברדה: "היינו קרובים מאוד למקום האירוע כשקיבלנו את הקריאה, ובתוך דקות בודדות הגענו למגרש. ראינו גבר כבן 35 מחוסר הכרה כשהוא מטופל ע"י צוות רפואי שנכח במקום. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שבמהלכו הוא חזר להכרה מלאה ופינינו אותו לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי כשהוא מתקשר איתנו".

מיכאל אוחנה, קשר הקבוצה שהכדור שבעט בגע בחברו לקבוצה, היה חיוור בדקות לאחר המקרה ונסע עם דמעות בעיניים לשהות לצד ברדה בבית החולים. אוחנה התחבק עם משפחתו של ברדה דקות ארוכות. לאחר רגעי החרדה, ברדה עצמו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: “תודה. תודה לכולם על התמיכה, תודה לצוות הנפלא של בית החולים סורוקה, לגיא ממד”א ואהבה גדולה לדימה הגדול מכולם! אוהב אותך! תודה לאל”.

ברק בכר, מאמן הקבוצה שהיה עם השחקן בעת הפינוי לבית החולים כתב בטוויטר: “שמח על הבשורות הטובות. נלחמת כמו גבר אמיתי! מחכים לך קפטן”.

בעלי הקבוצה אלונה ברקת, ביקרה בבית החולים יחד עם בכר ועזבה אחרי ששוחחה עם השחקן. ברקת פרסמה גם היא הודעה בטוויטר בה איחלה לברדה החלמה מהירה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב,  שוחחה בטלפון עם אדווה ברדה, רעייתו של השחקן, התעדכנה במצבו ואיחלה לו בריאות איתנה. "אני מאחלת לאליניב בריאות והחלמה מהירה. אני פה בעבורכם 24/7 בכל עניין", אמרה רגב. "אני אוהבת את אליניב וכולנו רוצים לראות את אותו בחזרה במגרשים ובע"ה כמה שיותר מהר".

תודה. תודה לכולם על התמיכה, תודה לצוות הנפלא של בית החולים סורוקה, לגיא ממד״א ואהבה גדולה לדימה הגדול מכולם! אוהב אותך! תודה לאל

Posted by ‎אליניב ברדה Elyaniv Barda‎ on Tuesday, November 7, 2017

בימים הקרובים יישאר ברדה בהשגחה בבית החולים סורוקה ולאחר מכן יחזור בהדרגה לאימוני הקבוצה. לפי הבדיקות הראשוניות אין סכנה ממשית או נזק שמונע מהשחקן האהוב לחזור למגרשי הכדורגל בקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!