דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שידורי 'קשת'

חברה ועבודה / תלונות של עובדות על פגיעות מיניות ע"י בכירים בזכיינית הטלוויזיה 'קשת'

מספר עובדות טוענות כי הותקפו או הוטרדו בתקופות שונות על ידי בכירים וביניהם נשיא החברה אלכס גלעדי, שהודיע הלילה כי בכוונתו "לזוז הצידה" מתפקידו | בעקבות הודעתו, מסרה דרורית ורטהיים, יו״ר דירקטוריון 'קשת' כי החל מהיום (ד') גלעדי לא יכהן כנשיא החברה

בניין שידורי קשת בתל אביב (צילום: טל ניסים / ויקימדיה קומונס).
בניין שידורי קשת בתל אביב (צילום: טל ניסים / ויקימדיה קומונס).
שי ניר

ביקורת קשה נגד זכיינית הטלוויזיה 'קשת' בעקבות חשיפתם של מקרי הטרדה ופגיעה מינית כלפי עובדות מצד בכירים בארגון שנחשפו בימים האחרונים.

בחדשות 'עשר' נחשפה אתמול (שלישי) עדותה של אשת תקשורת לשעבר שלדבריה נשיא 'קשת' אלכס גלעדי כפה עליה יחסי מין בזמן שהייתה מועמדת להגיש תכנית בשידורי 'קשת' בערוץ 2 לפני כ-20 שנה. עדותה של אשת התקשורת אומתה בבדיקת פוליגרף.

ביום חמישי האחרון חשפה אשת התקשורת אושרת קוטלר כי בהיותו מנכ"ל 'קשת' הראשון לפני 25 שנים, הציע לה גלעדי הצעה מגונה, זאת כחלק מניסיונותיה להתקבל לעבודה.

בתוך כך השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה ביחס לגלעדי כי "לאור העובדה כי נשיא 'קשת' אלכס גלעדי, הודה לפחות בחלק מהעדויות נגדו, הדרישה להביא לפיטוריו המידיים הינה צעד ציבורי צודק ומתבקש". גמליאל פנתה במכתב ליו"ר 'קשת', דרורית ורטהיים, וכתבה כי "אנו ‏סבורות כי באה העת להמיר את המילים במעשים ולהודיע לאלתר על סיום תפקידיו הרשמיים בקשת ‏ובכלל זה סיום כהונתו כנשיא החברה.‏ אל לנו לתת גיבוי לא בקריצה, לא בהסכמה ולא ‏בהתעלמות, ואין עוד מקום להסתפק בדין ודברים כי אם בנקיטת עמדה חד משמעית. אין מקום ‏למטרידים בינינו".

בעקבות ההתרחשויות שלח גלעדי לדירקטוריון ולמנכ״ל ׳קשת׳ הודעה לפיה הוא "זז הצידה מתפקידי ב׳קשת׳ זמנית עד שתוכח חפותי ואלחם להוכחת חפותי מן הטענות הבלתי מבוססות האלה. אני חוזר ומדגיש כי טענות אלה אינן נכונות ואנקוט בצעדים המשפטיים הנדרשים כנגד האשמות השווא הללו.״

בעקבות הודעתו של גלעדי הודיעה דרורית ורטהיים, יו״ר דירקטוריון 'קשת' כי "החל מהיום אלכס גלעדי לא יכהן כנשיא קשת".

מוקדם יותר אתמול נחשף באתר 'וואלה' מקרה נוסף, משנת 2014 בו תסריטאית התלוננה בפני הנהלת 'קשת' כי בכיר לשעבר בחברה סחט אותה מינית במשך חודשים. לאחר בירור משפטי, שכלל גם בדיקת פוליגרף, בה נמצא הבכיר דובר אמת, הוא נשאר בתפקידו, אך ננזף בחומרה על ידי מנכ"ל 'קשת' אבי ניר. לאחר שממצאי הבדיקה הועברו לניר שערך שיחת אזהרה עם הבכיר והבהיר לו שמדובר בהתנהלות חמורה ואם תישנה, יינקטו נגדו הליכים חמורים.

מייל מטריד ביותר משנת 2010 מעת יורם זק עורך התכנית 'האח הגדול', תכנית הדגל של 'קשת' משך מספר שנים, נחשף ע"י העיתונאית הדס שטייף ביום שני השבוע. המייל, שנשלח בתפוצה רחבה מאוד לעובדי ועובדות החברה, כתוב בשפה בוטה ופוגענית כלפי עובדות החברה. זוהי לא הפעם הראשונה ששמו של זק מוזכר בהקשר שכזה. בשנת 2012 במהלך בדיקות סאונד במסגרת התוכנית "האח הגדול", שמעו גולשי אתר התוכנית את קולו של יורם זק, במאי התוכנית, כשהוא מתכונן לעלייה לשידור ופונה בשפה מינית, פוגענית ומשפילה לדנה רון, אחת ממשתתפות התוכנית, ללא ידיעתה.

הצטברות מקרים שכאלה בהם עובדות מוטרדות ע"י הממונים עליהן או ע"י בעלי כוח אחרים, מלמדות כי ב'קשת' ישנם ליקויים קשים בתחום יחסי העבודה התקינים בין גברים לנשים. בעקבות הצטברות וחשיפת המקרים, מנכ"ל 'קשת' אבי ניר שלח אתמול (שלישי) מייל לעובדי הארגון ותוכנו פורסם באתר 'וואלה'. "מבלי להיכנס לפרטיו של מקרה כזה או אחר, חשוב לי, בשמי ובשם ההנהלה להשמיע קול ועמדה ברורים בנושא: ב'קשת' מתקיימת ותמשיך להתקיים תרבות ארגונית של כבוד והערכה לכלל העובדים. נשים וגברים כאחד" כתב ניר לעובדי החברה. לדברי ניר ב'קשת' פועלים ביחס למקרי הטרדה שנחשפים, "במקרים בהם נודע לנו על התנהגות שאינה ראויה, ערכנו בדיקה מעמיקה ופעלנו בצורה מיידית המתחייבת מן הבירור. כך נהגנו, כך אנו נוהגים בימים אלו וכך ננהג בעתיד, תוך קיום הליך בדיקה הוגן, תקין ויסודי, הנתמך בעובדות ונשען על ערכי הארגון. אני מאמין בכל ליבי שזו הדרך הנכונה".

אבי ניר (ארכיון, צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
אבי ניר (ארכיון, צילום: מרים אלסטר / פלאש90).

יחד עם זאת כותב ניר כי הארגון וההנהלה לא חפים מטעויות ומוסיף כי "הימים האחרונים מחייבים אותנו לבחון את עצמנו ולוודא מעל ומעבר לכל ספק שאנו פועלים כראוי. כך נעשה". בהתייחס לחשיפת ההתנהלות של גלעדי, בטרם הפרסום בחדשות 10 והמיילים של זק כתב ניר: "אתמול בבוקר פרסמה יו"ר 'קשת' דרורית ורטהיים, בשם הדירקטוריון ובשם הנהלת החברה, הודעה בנוגע לטענות כלפי אלכס גלעדי, נשיא 'קשת'. דבריה הנכוחים של דרורית, מהדהדים ומדברים בעד עצמם. בנוסף למקרה הזה התעוררו עוד מקרים בנושא הרגיש והחשוב של יחסי נשים גברים. לי ולכל מי שעובד בקשת הימים הללו קשים. אני חושב שהקושי העיקרי, לפחות שלי, הוא בפער בין ההתנהלות שלנו והאמונות שלנו, לבין הטענות שמושמעות כלפי עובדים ומנהלים בארגון וגם כלפי הארגון עצמו. יחד עם זאת, כשיש מקרים חריגים, אנו מחויבים לטפל בהם בנחישות, לבחון את הטענות הקשות ולפעול בהתאם ולא על פי דרישות ולחצים חיצוניים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!