דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: גל מקל חוזר להנהיג | מפסיד: השוער שחלם ובעט באוויר

וגם: רוג'ר פדרר מנצח בחצאית סקוטית | קבוצת הנשים של מכבי חיפה כדורעף מחתימה את כוכבת נבחרת ארה"ב | ועסקני הכדורגל הישראלי שלא השכילו לצרף את פרננדו היירו כיועץ לנבחרת לישראל, ועכשיו כבר מאוחר מדי

לוגן טום במדי נבחרת ארה"ב (צילום ארכיון: REUTERS/Ivan Alvarado)
לוגן טום במדי נבחרת ארה"ב (צילום ארכיון: REUTERS/Ivan Alvarado)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומאותת לנבחרת: גל מקל

יאיר צוקר

מאז ימיו הקצרים ב-NBA, הקריירה של גל מקל ידעה עליות ומורדות. אבל העונה, בשקט בשקט, נראה כי מקל מתחיל לפרוח בגרנד קנריה הספרדית ומאותת לעודד קטש שהוא ראוי לגופייה הכחולה לבנה. בים רביעי, מול וילרבאן הצרפתית במסגרת המחזור החמישי של היורוקאפ, מקל שיחק 20:19 דקת וקלע 9 נקודות (4 מ-7 מהשדה), הוסיף 4 אסיסטים וחטיפה. התצוגה הנאה הגיעה אחרי שמקל רשם את משחקו הטוב ביותר מאז הצטרף לגראן קנאריה הספרדית כשקלע 15 נקודות וחילק 3 אסיסטים ב-19 דקות בהפסד קבוצתו לוולנסיה החזקה. הממוצעים של מקל אולי יצליחו להשכיח לרכז את עונת הבלהות שעבר במכבי תל אביב. ואם היכולות הנוכחית שלו תימשך, מקל יכול להבטיח את מעמדו כרכז הפותח של הנבחרת במשחקים הקרובים בנובמבר מול נבחרת יוון.

מפסיד ובועט נגד הרוח: רובין זנטנר

צור רוזנצוויג

משחק כדורגל שגרתי בליגה הגרמנית בין בורוסיה מנשנגלדבאך לבין מיינץ תפס כותרות בשבוע האחרון ולא בגלל איכות המשחק והשחקנים אלא בגלל רגע אחד של חוסר ריכוז מצד השוער הצעיר של מיינץ רובין זנטנר. במצב של 0:1 לקבוצתו ומול 40 אלף איש באצטדיון, קיבל השוער מסירה מההגנה אך לרוע מזלו, במקום למסור את הכדור ולהתחיל התקפה התבלבל המסכן ובעט באוויר בעיגול נקודת בעיטת ה-11 מטר כשהכדור ממשיך להתגלגל מאחוריו, למזלו הרב הכדור לא נכנס לשער שלו.

זהו אכן רגע מביך לשוער בן ה-23 שפתח את העונה על הספסל וזכה להשתלב בהרכב רק בשני המשחקים האחרונים עקב פציעתו של רנה אדלר השוער הראשון. יחד עם זאת נאחל לו מזל טוב על כך שביום רביעי האריך השחקן את חוזהו עד שנת 2021 במועדון אשר נמצא במקום ה-13 בליגה בבונדסליגה.

מנצח כי בסקוטלנד התנהגת כסקוטי: רוג'ר פדרר

ליאור ברטל

במשחק ראווה שנערך ביום שלישי בגלאזגו, סקוטלנד, רוג'ר פדרר ניצח את יריבו, הסקוטי אנדי מארי בתוצאה 1:2. אחרי הניצחון במערכה הראשונה, נרשם רגע משעשע במיוחד כאשר "הפנומן" ביקש מהקהל בקשה לא שיגרתית – שמישהו יארגן לו חצאית סקוטית. אחת הנשים בקהל נענתה לבקשתו והעניקה לשוויצרי חצאית “קילט” מסורתית. פדרר לבש את החצאית וניצח את יריבו שהצטרף לחגיגה הסקוטית ולבש כובע מסורתי משובץ. גם במערכה השניה, הקהל המקומי התלהב מהמחווה של גדול הטניסאים בדורנו ושדרי המשחק החליטו לשנות את שמו למקומי יותר “רוג’ר מק-פדרר.

https://www.youtube.com/watch?v=v68cjA2SftA

מנצחות ומנחיתות כוכבת: מכבי חיפה כדורעף

יאיר צוקר

החתמה נוצצת לקבוצת הכדורעף מכבי חיפה, המעופפות מהכרמל צרפו השבוע לשורותיהן את כוכבת נבחרת ארה"ב לוגן טום. האמריקאית בת ה-36 (1.86) נחשבת לאחת השחקניות הגדולות בכדורעף האמריקני, עם קריירה מרשימה בה כיכבה בנבחרת ארה"ב כשהתחילה כשחקנית הצעירה ביותר שנבחרת בגיל 19 להיות חלק מה-"דרים טים"  למשחקים האולימפיים בסידני 2000, בבייג'ין 2008 הובילה לזכייה במדליית כסף והוכתרה גם לסקוררית המצטיינת של הטורניר האולימפי. כעבור ארבע שנים, בלונדון 2012 היא זכתה ביחד עם הנבחרת האמריקאית במדליית כסף אחרי הפסד בגמר לברזיל והייתה המצטיינת של הטורניר.

טום מגיעה לכרמל אחרי עונה בליגה באינדונזיה שם עזרה לקבוצת ג'קרטה אנרג'י לזכות בתואר האליפות. לפני כן היא הספיקה לשחק בארה"ב, איטליה, שווייץ, רוסיה, סין, טורקיה, ברזיל וצרפת. הופעת הבכורה שלה במדים הירוקים תהיה בסוף החודש במחזור השביעי מול הפועל כפ"ס.

מפסידים את העתיד: עסקני הכדורגל הישראלי

ליאור ברטל

הסיפור הבא נשמע כמעט בלתי יאמן. פרננדו היירו זכור בתור בלם העבר של קבוצת ריאל מדריד ונבחרת ספרד. במשך שנים הוא היה אחד משחקניה הגדולים ביותר ואף נבחר להיות לקפטן הקבוצה. שחקן ההגנה הנהדר והמנהיג מלידה היה גם שותף בכיר בנבחרת ספרד במשך 13 שנה, במדיה הופיעה ב-89 משחקים וכבש 29 שערים, רובם מבעיטות חופשיות שבהן התמחה והיה מהבועטים הטובים בעולם.

היירו שזכה גם 3 פעמים בליגת האלופות, התמנה בסיום קרירת המשחק שלו למנהל המקצועי של קבוצת מלגה ואח"כ אף זכה להיות עוזר המאמן של קרלו אנצ'ילוטי בריאל מדריד. במהלך שנת 2016 ניסתה מירי רגב להעביר את היירו להיות יועץ של נבחרת הכדורגל בענייני רפורמה שרצו לעשות בהתאחדות הכדורגל. לאחר חצי שנה של סחבת בגלל משחקים פוליטיים שכללו אמירות שהיירו לא שווה את הכסף ו"מה הוא מבין בכלל בכדורגל הישראלי?".

https://twitter.com/madridbarcafan/status/928278514020896769

היירו החליט לא להמתין יותר להצעה הישראלית והתמנה למאמן קבוצת אוביידו בליגה השניה בספרד. השבוע התמנה שחקן העבר למנהל המקצועי של נבחרת ספרד. התפקיד שימלא היירו בנבחרת הספרדית בכיר מזה שהוצע לו בזמנו בישראל. כנראה שמה שלא מספיק טוב למדינת ישראל דווקא מתאים לספרדים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!