דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שוער העבר הגרמני אוליבר קאן יקים וידריך אקדמיה לשוערי העתיד של סעודיה

אחד השוערים הטובים בעולם בעשורים האחרונים הוזמן ע"י התאחדות הכדוגל הסעודית למצוא את שוער העתיד שיעמוד בשער הנבחרת, שסובלת מנחיתות בעמדה זו | קאן: "תפקידי הוא להדריך את התהליך הזה ולהביא את הניסיון שלי"

אוליבר קאן (מימין), 2008 (צילום: AP Photo/Achmad Ibrahim)
אוליבר קאן (מימין), 2008 (צילום: AP Photo/Achmad Ibrahim)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הכדורגל הסעודי סובל בשנים האחרונות ממחסור חמור בשוערים. מאז הפרישה של השוער "הנצחי" מוחמד אל דאייה – שיאן הופעות בנבחרת הסעודית עם 176 הופעות בינלאומיות, שפרש מהנבחרת אחרי מונדיאל 2006 וממשחק פעיל בקבוצתו אל הילאל בשנת 2010, חסר לסעודים שוער באותה הרמה שיכול להוביל את הנבחרת להישגים ברמה העולמית. היום, השוער הבכיר של נבחרת סעודיה וואליד אבדולאח בן ה-31 מקבוצת אל נאסר, נחשב לשוער סביר אך לא מספיק טוב לרמות הגבוהות ביותר.

לאחר הבטחת השתתפותה במונדיאל הקרוב ברוסיה ב-2018, בהתאחדות הסעודית החליטו להשקיע מאמצים גדולים יותר בטיפוח דור חדש ואיכותי יותר של שוערי העתיד של הממלכה הסעודית. לשם כך, שכרה התאחדות הכדורגל המקומית את חברת "goalply" של שוער העבר האגדי של באיירן מינכן ונבחרת גרמניה, אוליבר קאן.

קאן שהכינוי שלו בגרמניה היה "הטיטאן" היה שוער כמעט בלתי ניתן להכנעה, במהלך שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. במהלך הקרירה הארוכה שלו הוא זכה עם באיירן מינכן ב-8 אליפויות גרמניה ובליגת האלופות בעונת 2001. קאן הופיע במדי נבחרת גרמניה 86 פעמים, אבל לצערו זה היה בעיקר בשנים הפחות טובות של הכדורגל הגרמני. בתור שוער צעיר, הוא זכה ביורו 96 אך לא היה שותף להישג על כר הדשא. שיאו במדי נבחרת גרמניה הייתה ההופעה המדהימה שלו במונדיאל 2002 כאשר לאורך הטורניר נעל את השער וביכולת שיא הוביל נבחרת גרמניה אפורה לגמר בו נכנע לצמד בלתי נשכח של רונאלדו ונבחרת ברזיל.

לאחר פרישתו ממשחק פעיל, קאן סיים תואר במנהל עסקים, עבד כפרשן במשחקי יורו 2008, היה חלק מתוכנית ריאלטי בסין בפורמט דומה לכוכב נולד, שמתמקדת בחיפוש שוער העתיד של סין. בזמן הזה, הקים ביחד עם שלושה מאמני שוערים נוספים את חברת "goalplay" שמייצרת כפפות מיוחדות לשוערים ומכירת סרטוני הכשרה שמלמדים את טכניקות האימון דרך צפייה בסרטוני הדרכה.

https://www.youtube.com/watch?v=NIR6QgNwip0

עם חתימת ההסכם החדש, הקריירה של קאן מקבלת קפיצת מדרגה משמעותית. קאן והצוות המקצועני שלו ינהלו את האקדמיה לפיתוח שוערי העתיד וההווה של נבחרת הכדורגל של סעודיה. בהצהרה הרשמית שפרסמה התאחדות הכדורגל הסעודית נאמר: "הוא להוט לפתח את הסטנדרטים של שחקני הכדורגל בעזרת השיטות והפיתוחים החדשים בכדורגל, כדי לייצר דור יוצא דופן של ספורטאים בתחום הספורט האהוב ולייצר אקדמיה מיוחדת המתקדמת בשוערים".

https://twitter.com/T_alharbi19/status/916431588237496320

קאן הוסיף במעמד החתימה: "תפקידי הוא להדריך את התהליך הזה ולהביא את הניסיון שלי". לכן הוחלט במסגרת שיתוף הפעולה שצוותו של קאן יקים בסעודיה את "האקדמיה הבינלאומית של אוליבר קאן" שתפתח את שוערי העתיד של סעודיה ובמקביל תעבוד על פרויקטים דומים ברחבי עולם הכדורגל העולמי. קאן הוסיף: "יותר ויותר מדינות מבינות את החשיבות של העבודה המקיפה שצריך לעשות באימון השוערים, ומשתמשים בידע שלנו". בנוסף לסעודיה, גם התאחדות הכדורגל של תאילנד עובדת על פיתוח תוכנית אימון שוערים שמותאמת אליה ע"י צוות חברת "goalply".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!