דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / דווקא עכשיו - חופשה בישראל: נחתם הסכם קיבוצי חדש בענף המלונאות

ההסכם יביא לשיפור בתנאי העסקתם של כ-40 אלף עובדות ועובדים בענף וכולל תוספת שכר, תוספת וותק משופרת, קרן רווחה והטבות נוספות | שר התיירות, יריב לוין: "העובדים הם הנכס החשוב ביותר לענף ושיפור תנאי העסקתם הוא צעד חשוב וחיוני"

מלונות ים המלח (צילום: אדי ישראל/ פלאש 90)
מלונות ים המלח (צילום: אדי ישראל/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נחתם הסכם ענפי חדש המשפר את תנאי עבודתם של עשרות אלפי עובדי בתי המלון ובתי ההארחה בישראל

בראש ההסכם הענפי החדש נקבע כי במהלך ארבע שנות ההסכם, ייהנו עובדי הענף מתוספת שכר שתגיע ל-7.25% ב-3 פעימות ולצד זאת יקבלו העובדים מענק בגובה 26% משכר היסוד, שמשמעותו תשלום בגובה של כ-1,000 שקל לפחות לכל עובד שבתחילת 2017 מלאו שנתיים וחצי לפחות לעבודתו.

בשורה נוספת הכלולה בהסכם קובעת כי יחול שינוי בתוספת הוותק הנהוגה בענף שעד עתה הייתה בחישוב שיקלי ועמדה על כ-35-45 ש"ח לחודש בכל שנה ואילו לפי ההסכם תעבור לחישוב אחוזי כך שהתוספת תגדל משנה לשנה ותעמוד על 40-80 ש"ח לחודש בכל שנה.

ההסכם עוסק בעוד תוספות ושיפורים בתנאים כמו גם בהגדלת ההפרשה של העובדים לקרן הרווחה המשותפת להסתדרות ולהתאחדות המלונות, קרן המוקדשת לארגון פעילויות רווחה לטובת העובדים ולהוצאת עובדים במקצועות השחיקה לפרישה מוקדמת.

הסכם ענפי חדש נחתם בין ההסתדרות להתאחדות המלונות (צילום: יהודה שגב, דוברות ההסתדרות)
הסכם ענפי חדש נחתם בין ההסתדרות להתאחדות המלונות (צילום: יהודה שגב, דוברות ההסתדרות)

ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן; נשיא התאחדות המלונות, רו"ח אמיר חייק; יו"ר איגוד עובדי המלונות, כימיה, שמירה וניקיון פרדי כהן; מזכיר ארצי באיגוד עובדי המלונות יוסי ברבי; יו"ר ועדת העבודה של התאחדות המלונות שמעון לוי; סמנכ"ל ההתאחדות יואב בכר ונציגי עובדי הענף.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר במעמד טקס החתימה על ההסכם: "לענף המלונות, אשר אמון על אירוח תיירות הפנים והחוץ, תפקיד מפתח בחיזוק ובהתפתחות המשק הישראלי. אני מברך את כלל עובדי הענף על ההסכם אשר נותן מענה לסוגיות הייחודיות לו ומביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם תוך הבטחת תגמול ראוי על עבודתם המסורה.

נשיא התאחדות המלונות רו"ח אמיר חייק, ציין: "מברך על ההסכם שנחתם לאחר עבודה מאומצת של הצוותים המקצועיים משני הצדדים. מדובר בהסכם מאוזן המיטיב עם העובדים תוך אחריות מלאה למעסיקים בבתי המלון הקטנים והגדולים כאחד. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ולנציגיו וכן לצוות המו"מ בראשותו של שמעון לוי יו"ר ועדת העבודה ויואב בכר סמנכ"ל ההתאחדות ומבקש לציין את יחסי העבודה התקינים בענף תוך תקווה שההסכם יתרום גם לגיוס עובדים חדשים שיראו במלונאות קריירה לטווח ארוך".

שר התיירות יריב לוין, הצטרף לברכות ואמר כי: ״ההסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות והתאחדות המלונות הוא ברכה גדולה לענף התיירות. אני מברך את הצדדים שעבדו על גיבוש ההסכם והביאו למעמד החתימה. העובדים הם הנכס החשוב ביותר לענף ושיפור תנאי העסקתם הוא צעד חשוב וחיוני".

בענף המלונאות בישראל מועסקים כ-40,000 עובדות ועובדים בכ-400 בתי מלון והארחה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!