דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / אזרחי אוסטרליה אמרו "כן!" לשוויון - המחוקקים עוד חלוקים בדעתם

במשאל עם שהתקיים אתמול (רביעי) באוסטרליה הצביעו 62% בעד נישואים חד מיניים | המשאל אינו מחייב את הפרלמנט אולם גם ראש הממשלה הביע את תמיכתו: "הם הצביעו 'כן' למען אהבה. עכשיו זה באחריותנו כאן בפרלמנט להתקדם עם זה"

אוסטרלים חוגגים בסידני, נובמבר 2017 (צילום: REUTERS/David Gray).
אוסטרלים חוגגים בסידני, נובמבר 2017 (צילום: REUTERS/David Gray).

אזרחי אוסטרלי הביעו אתמול (רביעי) את תמיכתם בנישואים חד-מיניים, זאת בסקר שנערך במדינה במטרה להפעיל לחץ על בית הנבחרים במדינה לאשר עד סוף השנה חוק המתיר נישואים אלה, זאת על אף שכל חוק שיתגבש בנושא צפוי להצית מחלוקות עם ממסד הכנסייה באוסטרליה.

מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה באוסטרליה נמסר כי 62% מהמשתתפים בסקר חסר התקדים, שנערך באמצעות הדואר, בחרו לתמוך ברפורמה ולהתיר את הנישואים. הממשלה השמרנית הבטיחה כי תתיר להצעת חוק המתירה נישואים חד-מיניים לעלות לדיון בפרלמנט האוסטרלי בשבועיים האחרונים של המושב הנוכחי הצפוי להסתיים ב-7 בדצמבר. אם מחנה המתנגדים היה זוכה, עניין החוק להתרת נישואים חד-מיניים היה יורד מהפרק, כנראה למשך שנים.

אלפי תומכי שוויון ונישואים חד-מיניים התאספו בציפייה בפארקים ובגנים ברחבי המדינה כשהם מנופפים בדגלי גאווה והריעו עם פרסום התוצאות. "מצב הרוח העיד על הקלה יותר מאשר על התעלות רוח כשהתוצאות התפרסמו לבסוף בפארק בבירה הלאומית", אמר טאנה ווינטר, תושבת אוסטרליה בן 30. בקנברה הצביע השיעור הגדול ביותר של אוסטרלים בעד ההצעה כשרק 25% מהמצביעים התנגדו. "הסקרים אמרו שה'ברקסיט' לא יצא לפועל ושהילרי קלינטון תנצח וחששתי במידת מה שזאת ההזדמנות של אוסטרליה להראות שגם אצלנו הדברים עקומים", אמר ווינטר, תוך כדי שתיית "בירה של ניצחון", כמה שעות לאחר פרסום התוצאות. "לא עשינו זאת, ולא עשינו זאת בהצלחה רבה. זאת הקלה נעימה, רגע נעים להיווכח בטעות", הוסיף.

סאם ג'יימס, חברו בן ה-31, הוסיף בהלצה: "קשה לרוסיה להתערב בסקר שנערך באמצעות נייר", זאת בהתייחס לחשדות בדבר מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בארה"ב.

ראש הממשלה מלקולם טורנבול, התומך בפומבי בשוויון בנישואים, קרא לחברי הפרלמנט להיענות לתוצאה המדהימה ולהתחייב לחקיקה למען נישואים חד-מיניים עד סוף החודש. "הם הצביעו 'כן' למען הוגנות, הם הצביעו 'כן' למען מחוייבות, הם הצביעו 'כן' למען אהבה", אמר טורנבול לכתבים. "עכשיו זה באחריותנו כאן בפרלמנט להתקדם עם זה ולבצע את העבודה שהציבור ביקש מאיתנו לבצע ולהביא את זה לידי גמר לפני חג המולד – זאת צריכה להיות המחוייבות שלנו".

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טורנבול במסיבת עיתונאים משותפת עם רה"מ בנימין נתניהו (צילום: חיים זך / לע״מ).
ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טורנבול במסיבת עיתונאים משותפת עם רה"מ בנימין נתניהו (צילום: חיים זך / לע״מ).

כמה חברי ממשלה נשבעו לטרפד את החוק על אף תוצאות הסקר אולם הסקר מצא כי קיים רוב ב-133 מתוך 150 המחוזות המיוצגים בפרלמנט האוסטרלי בעד נישואים חד-מיניים. מחוקקים המתנגדים לנישואים חד-מיניים כבר נערכים לבטל חקיקות המתנגדות לאפלייה והוויכוח סביב הסוגייה הולך ומחריף באוסטרליה ומגיע אף לקריאות לחרם על חתונות של בני ובנות אותו המין מצד גורמים המתנגדים לחוק וסירוב לספק שירותים נלווים לחתונה כגון שירותי חיתון, אולמות אירועים, פרחים ואף עוגות.

כעת ישנה מחלוקת בין המחוקקים האוסטרלים לגבי הצעת החוק שתבטיח את קיומם של נישואים חד-מיניים כשהמחוקקים היותר שמרנים מנסים לדחוף לחוק שיאפשר חרמות של גורמים עסקיים כגון אלה שצויינו קודם ואילו מרבית המחוקקים, בתמיכתו של טורנבול, דוחפים לפשרה שתאפשר אך ורק למוסדות דת להסכים שלא לקחת חלק בטקסים של נישואים חד-מיניים.

יש לציין כי באוסטרליה, ההשתתפות בהצבעה היא חובה וכך גם לרוב במשאלי העם אולם הסנאט סירב לממן את משאל העם הנוכחי כמשאל חובה ולמרות זאת, כ-80% מבעלי זכות הבחירה השתתפו בו. מועצת זכויות העם של האו"ם התייחסה לנושא בשבוע שעבר וביקרה את אוסטרליה על שאילצה את הציבור לעבור דרך משאל "לא הכרחי ומפלג" וקראה לאוסטרליה לחוקק חוק התמוך בנישואים חד-מיניים ללא תלות בתוצאת המשאל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!