דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל ספרדי

ספורט / מגן בילבאו הספרדית חוזר להתאמן לאחר שהחלים בפעם השנייה מסרטן

יראי אלברס שחקן אתלטיק בילבאו ונבחרת ספרד עד גיל 21 אובחן בדצמבר 2016 כחולה בסרטן האשכים | לאחר שחזר להתאמן קיבל את ההודעה שהמחלה חזרה | חבריו לקבוצה גילחו את ראשם לאות הזדהות והשבוע שב השחקן להתאמן איתם

יראי אלוורז (משמאל) (REUTERS/Vincent West)
יראי אלוורז (משמאל) (REUTERS/Vincent West)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יראי אלברס נולד בעיר הנמל ברקלדו שנמצאת בחבל הבסקי. כילד, גדל על הקבוצה האהובה בחבל הבסקי אתלטיק בילבאו ובגיל 13 הגשים את חלומו והצטרף למחלקת הנוער של הקבוצה, שבנויה באופן יחודי רק על שחקנים בעלי זהות ושורשים בסקים. לאחר שנתיים מוצלחות בקבוצת הבת עלה אלברס לקבוצה הבוגרת של בילבאו ובגיל 21 בעונתו הראשונה בקבוצה הבוגרת הפך לשחקן מרכזי. הקריירה של הבלם הצעיר הייתה במגמת עליה והוא זומן לראשונה גם לנבחרת הצעירה של ספרד.

בדצמבר 2016 אובחן אלברס כחולה בסרטן האשכים. לאחר טיפול ראשוני, רופאיו היו בטוחים שהמחלה כבר מאחוריו ואלברס חזר למגרשים, המשיך להצטיין במדי בילבאו וציפה להיות חלק מהנבחרת הצעירה ביורו עד גיל 21. בסוף העונה שעברה, בעת ההכנות ליורו, קיבל אלברס אבחנה נוספת שבשרה לו שהסרטן חזר. השחקן עזב באופן מידי את מחנה הנבחרת ובמקום השתתפות בטורניר שכה ציפה לו, היה צריך לעבור ניתוח דחוף ולהתחיל בטיפולים כימותרפים.

לאחר גילוי הסרטן מחדש, הוציא המועדון הבסקי הודעה רשמית: "השחקן יעזוב את מחנה האימונים של הנבחרת עד גיל 21, ב13 ביוני. הזמן המשוער להיעדרותו מהמגרשים הוא כשלושה חודשים. מועדון אתלטיק בילבאו יעמוד לרשותו של יראי ואנו מבקשים לכבד את הפרטיות של השחקן והמשפחה".

ההודעה התקבלה בתדהמה ברחבי הכדורגל הספרדי ואלברס קיבל ברכות החלמה מקיר לקיר. השחקן, שקיבל באופן קשה את הידיעה על חזרתה של המחלה פירסם פוסט באינסטגרם שלו בו כתב: "כאשר אתה חושב שעברת את זה כבר, זה חוזר ומכה בך מחדש. אבל על תדאגו אני הולך לנצח את הקרב הזה עם התמיכה של כולכם. אחרי שאני אנצח את הסרטן שוב, אני אחזור טוב יותר פי אלף". עם מילות העידוד האלו יצא יראי אלברס למאבקו הקשה ביותר.

אתלטיק בילבאו פתחה בצורה לא טובה את העונה ולאחר 11 משחקים הקבוצה נמצאת במקום ה-15 בלה ליגה עם 11 נקודות בלבד. במהלך פתיחת העונה החליטו שחקני הקבוצה לגלח את ראשם באופן סמלי ולהצטלם יחדיו כדי להביע את תמיכתם בשחקן שמאבד את שיערו בעקבות הטיפולים ולהראות עד כמה הוא מייחלים להחלמתו ולחזרתו.

https://twitter.com/adsslondon/status/911259307546726401

בשבוע האחרון נגמרו הטיפולים הכימותרפים ורופאי הקבוצה איפשרו לאלברס לחזור להתאמן עם הקבוצה, כמובן שהחזרה שלו לאימונים הייתה מלווה בהמון חיוכים והתרגשות. בסיומו של האימון הראשון התראיין אלברס במסיבת עיתונאים לתקשורת הספרדית בה עדכן על מצבו: "אני נמצא בבית ומתאמן עם הקבוצה. אני עובד לפי תכנית וחוזר לאט לאט. אני שמח שהתגברתי על זה. אני תמיד אזכור שראיתי שאיטורספה (קשר הקבוצה) היה הראשון לגלח את ראשו, זה היה רגע מרגש מאוד בעיני ולא ציפיתי לזה. זאת הייתה מחווה מדהימה של חברי לקבוצה". כעת, הציפייה היא לחזרתו למגרשים בתקווה שהפעם הוא ניצח את מלחמתו בסרטן באופן סופי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!