דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: קרלוס ולדרמה מעלה את המודעות לסרטן האשכים בהרבה הומור

וגם: באיטליה מתקשים לעכל את ההדחה מהמונדיאל | הכדורסלן הישראלי איגור קולשוב שובר שיאים במכללת פלורידה | נבחרת ישראל ברוגבי מעלים הילוך | והמועדון הגרמני שחסך כסף לבת של שחקן העבר שנפטר מסרטן

קרלוס ולדרמה (Biser Todorov  wikimedia)
קרלוס ולדרמה (Biser Todorov wikimedia)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כי צריך גם הומור עצמי: קרלוס ולדרמה 

ליאור ברטל

בשנת 1991 במהלך משחק בין ריאל מדריד לויאדוליד התגרה שחקנה הקולמביאני של ויאדוליד קרלוס ולדרמה בשחקני ריאל שהם "לא מגיעים לביצים שלו" כלומר לא ברמה שלו. מיצ'ייל, קשרה של ריאל, לקח קשה את האמירות והחליט לעשות מעשה, ורגע לפני שהוגבה הכדור לתוך רחבת ריאל באחת הקרנות, תפס מיצ'יל שלוש פעמים את המקום הצנוע של ולדרמה והמקרה עורר סערה גדולה. היום, ולדרמה מנצל את הפרסום הרב שלו במדינתו קולומביה ומשיק קמפיין הומוריסטי שמעודד גברים לעשות בדיקה אישית לסרטן האשכים. בסרטון הוא מסביר איך בתקרית המפורסמת מיצ'יל בעצם עושה לו טובה בכך שווידא שהוא אינו חולה בסרטן, ועל כך הוא מודה לחברו שדאג לו. בעזרת הסרטון הוא מעודד גברים קולומביאנים לעשות בדיקה בשלושה שלבים פשוטים ואם ישנו כאב ללכת להיבדק אצל רופא.

מפסידים ועוד לא מעכלים: נבחרת איטליה

יאיר צוקר

כשההלם עדיין אוחז בארץ המגף אחרי התיקו המאופס מול שבדיה וההדחה המפתיעה של ה"סקוודרה אזורה" מהמונדיאל אחרי 60 שנה, נראה שהנבחרת שהאיטלקית יום לאחר המונדיאל, היא לא זו שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות. גיאנלואיג'י בופן ריגש את העולם כשפרץ בבכי בראיון לאחר המשחק והודיע שיפרוש מהנבחרת אחרי 20 שנה, איתו יפרשו גם אנדראה ברצאלי ודניאלה דה רוסי שמתקשים לעכל את המפלה.

באיטליה דווקא מפנים את האצבע המאשימה לעבר ג'אמפיירו ונטורה שנחשב לאשם העיקרי בחוסר ההצלחה בקמפיין וקיבל את הודעת הפיטורין הצפוייה. אחרי שייצאו מההלם, יהיה על הכדורגל האיטלקי לתת את הבמה לדור החדש והצעיר שידאג שמפלה כזו לא תקרה ב-60 שנים הבאות.

מנצחים ומכוונים גבוה: נבחרת ישראל ברוגבי

צור רוזנצוויג

נבחרת ישראל ברוגבי נפגשה ביום שבת האחרון למשחק ביתי מול נבחרתה של בוסניה והרצגובינה במסגרת משחקי אליפות אירופה. עם ליווי של כ-1,200 איש ביציעים במגרש בווינגייט הביסו המקומיים את הנבחרת האורחת הממוקמת במקום ה-75 בעולם בתוצאה 8:44. זה היה משחק שוטף ומהיר של הקפטן גלעד גולדשטיין וחבורתו אשר נמצאים במקום ה-58 בעולם.

מתוך ארבע נבחרות בבית (אנדורה,מלטה קרואטיה וישראל) הראשונה בסיום המשחקים תזכה להעפיל למשחקיי הפלייאוף על העלייה לדרג טרופי שהוא הדרג השני באירופה. הנבחרת בכחול לבן כרגע במקום השני ותצטרך לקוות לאיבוד נקודות של מלטה מול אנדורה ולניצחון בחודש מרץ שלה על המלטזים. בינתיים יכולים השחקנים ליהנות יחד עם מאמנם הראשי החדש קווין מוסקינט מניצחון שני שלהם יחד מתוך שלושה משחקים.

איזו שבת נהדרת של רוגבי ישראלי משובח. 1200 צופים בוינגייט דחפו את הנבחרת שלנו לניצחון גדול על בוסניה 8-44. ישראל מתמקמת…

Posted by ‎Rugby Israel – רוגבי ישראל‎ on Saturday, November 11, 2017

מנצחים וחוסכים: הרטה ברלין

ליאור ברטל

אלכס אלבס היה חלוץ ברזילאי ששיחק במשך ארבע עונות בין השנים 1999-2003 בקבוצת הרטה ברלין בסוף העונה הרביעית שלו במועדון, הוא חזר חזרה לברזיל והצטרף לקבוצת אתלטיקו מניירו. בשנת 2007 גילו אצל אלכס אלבס את סרטן הדם, הוא המשיך לשחק במדי קבוצות קטנות עד שפרש סופית בגלל המחלה בשנת 2010. שנתיים אחר כך המחלה הכריעה אותו והוא נפטר בגיל 37 בלבד.

בתו אלכסנדרה נולדה בברלין בזמן שאלכס שיחק במדי הקבוצה, ובעקבות הטרגדיה החליט המועדון לקחת עליה אחריות, למרות שנפטר תשע שנים לאחר ששיחק את משחקו האחרון במדי הרטה. במועדון החליטו לפתוח תכנית חיסכון לאלכסנדרה שנאספו בו עד כה סכום של יפה של חמש ספרות. כעת 6 שנים אחרי הטרגדיה, בגיל 18 אלכסנדרה יכולה להוציא ולהשתמש בכסף שחסכו למען הלימודים שלה ולממן לעצמה את הלימודים למקצוע שאותו תבחר בחיים.

מנצח ופלורידה כבר מאוהבת: איגור קולשוב

יאיר צוקר

ספק אם ידעתם שהרחק ממגרשי הכדורסל בליגת העל, גדל שחקן שעתיד להוביל את הכדורסל הישראלי. איגור קולשוב פתח בצורה חלומית את עונת המכללות בארה"ב, והוביל את מכללת פלורידה לניצחון על גארדנר ווב 74:116 עם משחק ענק שכלל 34 נקודות, 5 ריבאונדים ו 5 אסיסטים. המספרים המרשימים הפכו את קולשוב בן לילה לכוכב שכל ליגת המכללות מדברת עליו, גם בשל העובדה שמאז 1962 לא קלע אף שחקן בפלורידה, מספר כזה במשחק פתיחת עונה.

קושלוב גדל בקיבוץ נווה אור בעמק בית שאן והספיק לככב באקדמיה של איגוד הכדורסל במכון וינגייט, שם קיבל את ההחלטה ללכת ולנסות את מזלו בליגת המכללות ולנסות להגשים את חלומו האישי ולשחק ב-NBA. הוא שיחק עד כה באריזונה סטייט ועוד שלוש שנים ברייס, השנה עבר למכללת פלורידה שנחשבת לאחת המועמדות לתואר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!