דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
17.9°תל אביב
  • 12.1°ירושלים
  • 17.9°תל אביב
  • 17.3°חיפה
  • 17.4°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 19.5°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 13.2°צפת
  • 16.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שטרות כסף

כלכלת כיס / ישר לכספומט: בעוד שבוע יופצו שטרות עשרים ומאה ש"ח חדשים

על שטר ה-20 האדום תופיע המשוררת רחל, ועל שטר ה-100 הכתום תתנוסס דמותה של המשוררת לאה גולדברג | תקועים עם חבילת שטרות ישנים? אין מה לדאוג, השטרות הנוכחיים ימשיכו להיות שימושיים בשנים הקרובות

שטרות ה-20 החדשים - הדמיה (גרפיקה: דבר ראשון).
שטרות ה-20 החדשים - הדמיה (גרפיקה: דבר ראשון).

אם בעוד שבוע בדיוק תוציאו כסף ממכשיר הכספומט ותקבלו שטר אדום ועליו תמונה של רחל המשוררת אל תבהלו: בנק ישראל מזכיר כי ביום חמישי בעוד שבוע בדיוק (ה' בניסן התשע"ח, 23.11.17) השטרות החדשים, בערכים של 20 ו-100 ש"ח יכנסו יופצו לציבור באמצעות קופות הבנקים והכספומטים.

השטר החדש בעריך 20 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת רחל (בלובשטיין), צבעו אדום ואורכו 129 מ"מ. השטר החדש בעריך 100 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג, צבעו כתום ואורכו 143 מ"מ.

שטר ה-100 החדש שיופץ לציבור החל מיום חמישי 23.11.17 (באדיבות בנק ישראל)
שטר ה-100 החדש שיופץ לציבור החל מיום חמישי 23.11.17 (באדיבות בנק ישראל)
שטר ה-20 החדש שיופץ לציבור החל מיום חמישי 23.11.17 (באדיבות בנק ישראל)
שטר ה-20 החדש שיופץ לציבור החל מיום חמישי 23.11.17 (באדיבות בנק ישראל)

מבנק ישראל נמסר כי השטרות החדשים, ככל שטרות הסדרה החדשה, מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון נגד זיופים. לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה נבדלים עריכי השטרות בסדרה החדשה באורכם (הפרש של 7 מ"מ בין עריך לעריך), ומשולבים בהם סימנים ייעודיים המאפשרים לזהותם.

בנק ישראל מבקש להבהיר כי שטרות מסדרה ב' (השטרות הנוכחיים) של השקל החדש, אשר עודם משמשים את הציבור כיום ימשיכו לשמש הילך חוקי למשך מספר שנים, והם יהלכו במחזור במקביל לשטרות החדשים. הואיל ומהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור אינו נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות וכאשר אלו יופקדו בבנק ישראל על ידי התאגידים הבנקאיים הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה. בהמשך, יפרסם בנק ישראל הנחיות בנוגע להחלפת השטרות מסדרה ב'.

בנק ישראל פעל במשך החודשים האחרונים ליידע ולהדריך את החברות והגופים העיקריים המשתמשים במזומנים במשק אודות הכנסתם הקרובה למחזור של השטרות החדשים ואופן השימוש בהם. בנוסף, מסר בנק ישראל מבעוד מועד דוגמאות של השטרות לבנקים, ליבואנים של מנגנוני מכונות אוטומטיות ולחברות המפעילות מכונות אלו. מסירת דוגמאות השטרות נעשתה למטרת כיול והתאמה של המכונות לשטרות החדשים.

ביום רביעי, ד' בכסלו התשע"ח, 22.11.17 תמסור הנגידה את השטרות החדשים לידיו של נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, באירוע שייערך במשכן הנשיא בירושלים.

במטרה להגביר את מודעות הציבור לכניסתם של השטרות החדשים למחזור, ואת היכרות הציבור עם סימני הביטחון המשולבים בהם, יפתח בנק ישראל בתכנית הסברה לציבור הרחב – "פשוט לבדוק שזה בטוח", באמצעי התקשורת הנגישים לאוכלוסיות שונות. 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!