דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

המקל והגזר / ארה"ב לפלסטינים: אם לא תיכנסו למו"מ, נסגור משרדי הרשות בוושינגטון

לפי דיווחים הקציב טראמפ 90 יום לבחון האם הפלסטינים מתכוונים להמשיך במו"מ, ובמידה ויובן שהתשובה שלילית יורה לסגור את המשרדים שהוקמו ב-1994

דגלי פלסטין, ישראל וארה"ב (U.S. Department of State)
דגלי פלסטין, ישראל וארה"ב (U.S. Department of State)

ממשל טראמפ הזהיר אמש את הפלסטינאים כי יסגור את משרדי השגרירות הפלסטינית בוושינגטון אם ההנהגת הרש"פ לא תכנס לתהליך משא ומתן רציני עם ישראל. בשדרת ההנהגה האמריקאית טוענים שהאיומים נועדו למנף את הלחץ של הנשיא, דונלד טראמפ, להשגת הסכם שלום אזורי.

במקביל מזכיר המדינה רקס טילרסון, קבע בהצהרה מיוחדת בנושא שהממשל אינו סומך על ההנהגה הפלסטינית לקידום שיחות השלום, וביקר בחריפות את המהלך של הרשות הפלסטינית לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג במטרה לתבוע את ישראל על פשעי מלחמה. ע"פ פרסום בסוכנות AP, בכיר במשרד מזכיר המדינה טען שמבחינת ממשלת ארה"ב, מהלך זה של עבאס היווה חציית קווים.

טראמפ הקציב כ-90 יום לבחון אם הפלסטינים מכוונים את עצמם למשא ומתן כן מול ישראל, ובמידה ויבין שאכן כך, הם ימשיכו להחזיק במשרדים. יחד עם זאת ציין מזכיר המדינה כי במידה והמשרדים ייסגרו, לא מדובר על ניתוק הקשרים של הממשל האמריקני עם הרשות, ושבכל מקרה ארה"ב תמשיך לתמוך בתהליכים לקידום השיחות בין ישראל לפלסטינים.

שר החוץ הפלסטיני ריאד מלכי, אמר בראיון ברדיו פלסטיני שהרשות לא תקבל שום מהלכי סחיטה או לחץ. עוד ציין מלכי שהרשות מחכה להודעות מממשלת ארה"ב, ושהכדור על המשך המהלכים אצלה. עד כה לא פורסמה תגובה בנושא משגרירות ישראל בארה"ב או מכל גורם ישראלי.

עם כניסתו לתפקיד נשיא ארה"ב, הבטיח טראמפ להוביל יוזמה אזורית חדשה במטרה לפתור את הסכסוך במזרח התיכון. בשנה האחרונה הגיע טראמפ לאזור, ואף שלח את חתנו ג'רארד קושניר לשיחות עם מנהיגים מקומיים, כולל הירדנים והסעודים, במטרה ליצור לחץ על הרשות ועל ישראל לחזור לשולחן המשא ומתן.

אך עד כה נתקל מהלכו של טראמפ בסירוב מהצד הפלסטיני. בנאומו באו"ם בספטמבר, ציין עבאס שהרשות הפלסטינאית מוכנה להגיע להסכם מול הישראלים אך לא רואה שום עתיד באופק תחת הממשלה הנוכחית אשר ממשיכה להרחיב את מפעל ההתנחלויות. בנוסף לכך ציין עבאס שהרשות מתכוונת ללכת למהלך משפטי בבית הדין הבינלאומי בהאג במטרה "לתבוע את ישראל על השתתפותה במפעל ההתנחלויות והתוקפנות כלפי העם הפלסטיני".

משרדי הרשות הפלסטינית בוושינגטון נפתחו ב-1994 תחת ממשלו של ביל קלינטון ובלב תהליכי השיחות של אוסלו. ב2001, תחת ממשלתו של ברק אובמה, המשרדים הורחבו באופן משמעותי וארה"ב הרשתה לאש"ף להניף את דגל פלסטין מעל המשרדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!