דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראובן (רובי) ריבלין

משפט ופלילים / הנשיא הקל בעונשו של יונתן היילו, שהרג את האדם שאנס אותו

נשיא המדינה הודיע היום (א') כי אימץ את המלצת שרת המשפטים להמיר חלק מעונשו למאסר על תנאי | המשמעות: היילו יוכל כעת לעמוד בפני ועדת השחרורים ולהשתחרר בתום שבע שנות מאסר | לפני כשנה דחתה בקשתו של היילו לחנינה מלאה

יונתן היילו (צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90)
יונתן היילו (צילום: יונתן זינדל \ פלאש 90)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין הודיע היום (ראשון) כי החליט להקל בעונשו של יונתן היילו, ולהמיר חלק ממאסרו בפועל למאסר על תנאי כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בתקופה הקרובה. משמעות החלטתו של הנשיא היא כי חלק ממאסרו של היילו יומר למאסר על תנאי, כך שעונש המאסר בפועל יעמוד על 10 שנים ושמונה חודשים, והיילו יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים ולבקש לקצר שליש ממאסרו. ב-2010 הרג היילו הרג את ירון איילין אחרי שלטענתו, סחט ממנו כסף תחת איומים, ואנס אותו פעמיים.

בדצמבר 2016, דחה הנשיא את בקשת החנינה של היילו, בטענה כי "מוסד החנינה איננו ערכאת ערעור נוספת על החלטות בית המשפט וכי עיקר נימוקי בקשת החנינה, המתארות את הרקע לביצוע העבירה ואת נסיבותיה עמדו בפני בית המשפט העליון ונלקחו בחשבון על ידו, כשהחליט בזמנו להמיר את סעיף ההרשעה להריגה ולהפחית שש שנים מעונשו של היילו". עם זאת, בהחלטתו לדחות את בקשת החנינה, הוסיף הנשיא כי כי במידה ותוגש על ידו בקשת חנינה נוספת בחלוף פרק זמן משמעותי מהרשעתו, יהיה מקום לשקול שוב את הבקשה, תוך התחשבות בתהליך השיקום שעבר במהלך תקופת המאסר.

"לאור מצבו הרפואי יוצא הדופן, ובהתחשב בנסיבותיו הקשות והמיוחדות, כמי שהיה קרבן למעשים קשים טרם ביצוע המעשה על ידו, החליט נשיא המדינה לאמץ את המלצת שרת המשפטים ולהקל בעונשו"

על פי הודעת בית הנשיא היום, "נוכח תהליך השיקום המשמעותי שעבר היילו בשנה האחרונה, לאור מצבו הרפואי יוצא הדופן, ובהתחשב בנסיבותיו הקשות והמיוחדות, כמי שהיה קרבן למעשים קשים טרם ביצוע המעשה על ידו, החליט נשיא המדינה לאמץ את המלצת שרת המשפטים ולהמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל עליו בעונש של מאסר על תנאי".

היילו הרג את האנס, ירון איילין, במאי 2010 כשהיה בן 23. הוא הגיע עם חבר למרכז המסחרי שבשכונת קרית נורדאו בנתניה, שם פגש את איילין. בשיחה שהתפתחה ביניהם, דרש איילין כי היילו ישלם לו אלף שקלים "עד מחר או עד מחרתיים", אחרת "יחטוף מכות". לדברי היילו, מקרים דומים אירעו גם בשבועות שלפני הרצח. בשלב מסוים התרחקו השניים למגרש ריק. כשהסתובב איילין כדי להטיל את מימיו, חנק אותו היילו והכה בראשו באמצעות אבן.

לאחר שאיילין התמוטט, גרר אותו היילו כ-35 מטרים, עד למכולת אשפה, שם המשיך לחבוט בראשו באמצעות לבנים שמצא. לאחר מכן הוא חזר לביתו, כיבס את בגדיו והלך לישון ולמחרת, הסגיר עצמו למשטרה. בחקירתו השלישית סיפר היילו לשוטרים כי כשבועיים קודם לכן איילין ביצע בו פעמיים מעשה סדום, בהפרש של כמה ימים.

ב-2013 הורשע היילו על-ידי בית המשפט המחוזי בלוד ברצח, על אף טענת ההגנה כי היילו פעל מתוך הגנה עצמית, היה תחת סכנת חיים ותקיפה מינית, וכי לא תכנן מראש את הרצח וכי יש סיבה להקל בעונשו. בית המשפט גזר עליו 20 שנות מאסר.

היילו הגיש ערעור על גזר הדין לבית המשפט העליון, ובמאי 2016 קיבל בית המשפט את ערעורו באופן חלקי, שינה את סעיף ההרשעה מרצח להריגה וקיצר את עונשו ל-12 שנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!