דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק על קצבאות הנכות

קצבאות הנכות / מטה מאבק הנכים: אם לא יחל תהליך החקיקה עד סוף החודש - נחדש את המאבק

לדברי ראשת המטה נעמי מורביה, יו"ר הקואליציה ביטן התחייב שהעלאת הקצבאות תעוגן בחקיקה עד סוף נובמבר, אך תהליך החקיקה עדיין לא החל: "אם לא יוגש תזכיר החוק - נסגור לחלוטין את המדינה"

מחאת הנכים בכניסה לירושלים, אוקטובר 2017 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
מחאת הנכים בכניסה לירושלים, אוקטובר 2017 (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מטה מאבק הנכים מתריע לקראת חזרתה של המחאה להעלאת קצבאות הנכות אם לא יקודם החוק עד סוף החודש. יו"ר מטה המאבק נעמי מורביה: "באם לא יוגש תזכיר החוק ויתחיל הליך החקיקה כפי שהובטח עד ה-30 בנובמבר, נחזור למאבק במלוא העוצמה כשכל אלפי החברים במטה המאבק העמותות והארגונים התומכים בעמדתנו יעמדו לצידנו, והפעם אנחנו באמת נסגור לחלוטין את המדינה".

בהודעה שהוציאו נכתב כי "לאחר חודשים ארוכים של מחאה קשה בהובלת מטה מאבק הנכים ע"ר, אשר מעולם לפני כן לא נראתה כמוה בישראל, ומאבק הירואי של אנשים עם מוגבלות על זכותם הבסיסית למחיה בכבוד, כאשר הדרישה הבסיסית לקצבת נכות בגובה שכר מינימום ובפעימה אחת, התכנסו בתאריך 28.09.2017 בשעה 14.00 בבניין ההסתדרות בהובלתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נציגי הנכים, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כנציג ראש הממשלה ופרופ' אבי שמחון יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה כנציג האוצר, וח"כ אילן גילאון. לאחר דיונים ממושכים שהתארכו אל תוך הלילה – עם משברים והבנה עמוקה של הקונסטלציה שנוצרה התכנסו נציגי הנכים ונציגי הממשלה לתוך הסכם שהתקבל על ידי חמישה מתוך ששת נציגי הנכים. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן התחייב כי החוק יחוקק עד סוף נובמבר בכדי להגיש אותו לוועדה ולמליאת הכנסת, והמוסד לביטוח לאומי יוכל להתארגן לביצוע הפעימה הראשונה כבר בינואר 2018 על פי ההסכם שהתקבל. לא זו אף זו עד היום טרם הוגש תזכיר החוק, איש איננו יודע היכן הדברים עומדים ואף גרוע מכך – האם תהליך החקיקה אכן יסתיים בזמן כדי שהמוסד לביטוח לאומי יוכל לבצעו".

לאור הדברים הללו, פנו במטה מאבק הנכים לממשלת ישראל והתריעו כי "באם לא יוגש תזכיר החוק ויחל הליך החקיקה כפי שהובטח עד ה-30 בנובמבר, אנו חוזרים למאבק במלוא העוצמה כשכל אלפי החברים במטה המאבק העמותות והארגונים התומכים בעמדתנו יעמדו לצידנו, והפעם אנחנו באמת נסגור לחלוטין את המדינה".

אלכס פרידמן, יו"ר "נכה לא חצי בן אדם", מסר כי "גרירת הרגליים של הממשלה מבישה. אנו בארגון פועלים בתיאום מלא עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ובימים הקרובים נודיע על הצעדים הבאים".

ח"כ אילן גילאון מסר כי הוא "פועל לקידום מתווה ההסכם בחקיקה ממשלתית ללא הרף בתיאום עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ועם שר הרווחה ח"כ חיים כץ איתו אפגש בנושא בעוד יומיים. אני מצפה לראות תזכיר חוק עוד השבוע. ולא, כל האופציות על השולחן וחזרה למאבק ציבורי חסר תקדים. גילאון הוסיף כי "אם לא אראה היתכנות לתהליך חקיקה שיביא לידי כך שהכסף יגיע לחשבונות הבנק ב-1.1.18, אבין שלא הועילו כל הברכות של שר האוצר וראש הממשלה והם מוכיחים שוב שרמת האמינות שלהם כל כך נמוכה עד שלא הייתי קונה מהם קלנועית יד שנייה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!