דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ארבע קבוצות ה-NBA שהכי שווה לכם לקום לכבודן מוקדם בבוקר

לא רק כספי וגולדן סטייט: החבורה הצעירה של פילדלפיה מתחילה להתחבר | השואו של אנטטקומפו ומילוויקי שסוחף את הליגה | התמהיל המנצח של מינסוטה | ומכונת הכדורסל של בוסטון

קיירי אירווינג בבוסטון סלטיקס (AP Photo/Michael Dwyer)
קיירי אירווינג בבוסטון סלטיקס (AP Photo/Michael Dwyer)
אביתר אבני

ארבע קבוצות שכדאי לקום לכבודן מוקדם בבוקר

כבר עברנו את רבע הדרך לפגרת האולסטאר. קיבלנו טעימה מהסגלים החדשים, מהרוקיס, מהסופר טימס החדשות, מהסופר טימס הקיימות, מחדי הקרן הותיקים והחדשים, ועכשיו הגיע הזמן להמליץ על ארבע קבוצות עבורן כדאי לקום בחמש בבוקר (או לפחות לראות את התקציר מיד כשמתעוררים). זה כמובן עניין סובייקטיבי לחלוטין, לאנשים שונים יש טעם שונה ויש למשל אפילו אנשים שאוהבים את הקליפרס. אמיתי לגמרי, מכיר באופן אישי.

  1. פילדלפיה

מוזר לומר את זה, אבל משהו טוב קורה בפילדלפיה. אפשר כמובן להתווכח על "התהליך" שהוביל למצב הנוכחי, אותו שם מכובס לטנקינג חסר בושה שנמשך כמה שנים, ממש עד לאחרונה. הטנקינג הזה הוביל אותם לבציר לא רע בדמות הבחירה מספר 3 בדראפטים של 2014 ו- 2015 והבחירה הראשונה בדראפטים של 2016 ו- 2017 (האחרון בטרייד). באופן מוזר, ויש שיאמרו שזו קארמה של ארגון שמתנהל באופן כל כך בלתי ספורטיבי, יש קללה על הבחירות האלו. כל שחקן שפילדלפיה בוחרת גבוה בדראפט, בלי יוצא מן הכלל, נפצע ובדרך כלל מפסיד לפחות עונה אחת. כואב הלב על השחקנים המוכשרים האלו שגורלם נחרץ ברגע שפילדלפיה מודיעה שהיא בוחרת בהם.

אחרי שנים שבהן פילדלפיה מיצבה את עצמה כקבוצה החלשה בליגה (ולמען הסר ספק שברה לפני שנתיים את שיא ההפסדים לעונה) פתאום יש רוחות של שינוי. רוב הפצועים חזרו (למעט מרקל פולץ שעדיין לא שילם את חובו לקארמה) ופילדלפיה, מי היה מאמין, מנצחת יותר מאשר היא מפסידה. ג'ואל אמביד מעמיד מספרים של אולסטאר, ג'יי ג'יי רדיק תורם ניסיון ויד מבחוץ, קובינגטון וסאריץ' הולכים ומשתבחים אבל המרענן הרשמי הוא בן סימונס. מגה סטאר בהתהוות שעושה הכל – נקודות, ריבאונדים ואסיסטים. הממוצעים שלו לא רחוקים מטריפל דאבל והוא עוד לא שיחק חמישית עונה בליגה. קצת כמו לברון, הוא סמול פורוורד שגם מוביל כדור ומנהל את המשחק. בגדול הוא יכול להרוג אותך במגוון דרכים כשהקליעה מבחוץ דורשת שיפור אבל סביר שגם זה יבוא. לפני כמה ימים הוא אפילו החזיר עטרה ליושנה עם סקיי הוק א-לה קרים עבדול ג'באר על הראש של אחד עמרי כספי. באופן כללי התגבשה בפילדלפיה (ונתעלם לרגע מאיך זה קרה) חבורה צעירה ומוכשרת שסוף סוף מתחילה להראות ניצוצות ומעכשיו רק תלך ותשתפר עד שתהפוך לסופר טים. או עד הפציעות הבאות.

  1. מילווקי

דיברתי על קבוצות שכדאי לקום בשבילן, אבל פה מדובר בעצם בשחקן. לא שאין במילווקי מה לראות מלבדו – מידלטון וברוגדון מצוינים, בלדסו מוסיף כח התקפי וג'בארי פארקר, כשיפסיק להיפצע, הוא פוטנציאל ענק. ואחרי שכל זה נאמר כולם שחקני משנה בהצגה של יאניס אנטטקומפו. בגיל 23 פחות חודש הוא כבר אחד מחמשת השחקנים הטובים בליגה והוא רק בתחילת הדרך. גרף השיפור שלו משנה לשנה עיקבי ותלול. הוא מוביל כרגע את הליגה בנקודות ועל הדרך הוא אחד הריבאונדרים והחוסמים הטובים שיש בה. לעתים נדמה שהוא בכל מקום על המגרש – קולע מבחוץ, תוקף את הטבעת, לוקח ריבאונדים בהתקפה, רץ אחרי גארד יריב בהגנה או מגונן על הצבע עם מוטת ידיים מפלצתית של 2.26 מ'. כבר בשנה שעברה המספרים שלו היו יוצאי דופן, אבל השנה הוא כבר מפלצת אמיתית, כזו שמשתלטת על משחקים וכופה עליהם את רצונה. ואפרופו בחירות דראפט, אנטטקומפו נבחר במקום ה- 15 בלבד. לפניו נבחרו שחקנים כמו אנתוני בנט שנבחר ראשון ומאז אבדו עקבותיו, קודי זלר, נרלנס נואל וקלי אוליניק.

  1. מינסוטה

מינסוטה היתה אחד הסיפורים החמים של הקיץ כאשר הפכה באיווחת טרייד על ג'ימי באטלר למועמדת להצטרף למועדון הסופר טימס. אחת משתי קבוצות (או שלוש אם סופרים גם את בוסטון) שקיבצו שלושה כוכבים במטרה לנסות להגיע לגבהים בהם מרחפות הקבוצות הגדולות באמת של הליגה. בניגוד לאוקלהומה שעשתה מהלך דומה הרי שבמינסוטה השילוש נראה מאוזן יותר. ראשית, שתי צלעות כבר היו שם ולא אחת בלבד. שנית, מדובר בשלושה אגויים שיכולים, ובינתיים נראה שמצליחים, לחלוק את הכדור ולמצוא את השילוב הנכון ביניהם. שלישית, יש שם תמהיל של שני צעירים מוכשרים ושחקן מנוסה בשיאו שמוסיף מימד של בשלות וניסיון, כולל ניסיון בפלייאוף, משהו שמינסוטה חוותה לאחרונה בשנת 2004. מהבחינות האלו השילוב במינסוטה עושה רושם מוצלח יותר מזה של אוקלהומה שבה ווסטברוק ואנתוני אוהבים מאוד את הכדור. אנתוני, שנמצא מעבר לשיאו, אוהב אותו עד כדי כך שהוא ממעט להיפטר ממנו אלא אם כן זה לכיוון הטבעת.

בצל ההעברה של באטלר רבים לא שמו לב לעמדת הרכז אליה השתחל בשקט ג'ף טיג במקומו של ריקי רוביו. טיג צפוי לשדרג גם את העמדה הזו וכמו באטלר להוסיף ניסיון פלייאוף.

עקב האכילס הוא הספסל. החמישיה הראשונה שלה נהדרת אבל הבעיה מתחילה כשעולים המחליפים. למינסוטה יש בעיקר את ג'מאל קרופורד. פעם, לא מזמן, הוא היה השחקן שכל קבוצה רוצה להעלות מהספסל שלה. היום בגיל 37 הוא עדיין מצוין אבל בירידה וחוץ ממנו אין שם הרבה מציאות. הסטטיסטיקות של הספסל של מינסוטה מדרגות אותו קרוב למקום האחרון מבין כל הספסלים בליגה.

  1. בוסטון

גם בבוסטון קורה משהו טוב למרות ששם זה לא חדש אלא מגמה שנמשכת כבר כמה שנים בחסות המאמן בראד סטיבנס ודני איינג' שמרפד אותו בבחירות דראפט גבוהות. אם יש משהו שאיינג' בגלגולו כמנג'ר טוב בו זה טריידים. הוא חתום על אחד הטריידים המבריקים (או הכושלים, תלוי מאיזה צד מסתכלים) במסגרתו שלח לנטס שני כוכבים שקרובים יותר לפרישה מאשר לשיאם תמורת עתיד ורוד של בחירות דראפט גבוהות. מזכיר את פילדלפיה בניכוי חוסר הספורטיביות ושבירת השיאים השליליים. טור הנצחונות של בוסטון מאז שסטיבנס החל לאמן אותה עומד על 25, 40, 48, 53 ויש את כל הסיבות להאמין שהמגמה תימשך השנה. אחרי הפציעה המחרידה של גורדון היוורד, חמש דקות בערך לתוך העונה ושני ההפסדים במשחקים הראשונים, בוסטון יצאה לרצף נצחונות ששם אותה בראשות המזרח והליגה כולה עם כדורסל שוטף ומענג. קיירי אירווינג שהיה זוכה בפרס ההשתלבות המהירה לו היה אחד כזה יצא מצילו הענק של לברון ופשוט מפזז על המגרש. הוא אפילו טבעוני שאת חלקנו זה משמח. בכנפיים יש לה את בראון וטייטום, שני פורוורדים צעירים ואתלטיים שקולעים מבחוץ ומבפנים ובעמדה 5 את אל הורפורד שגם הוא בעצם קולע מבחוץ ומבפנים ועושה את שניהם מצוין.

מגמת השיפור של בוסטון בישרה כבר בעונה שעברה על מהפך צפוי בצמרת המזרח והשאלה הגדולה היתה מתי זה יקרה – האם בעונה הזו או שמא היא צריכה להבשיל עוד עונה לפני שהיא מדיחה משם את קליבלנד. כשהייוורד שכב נאנק מכאבים על הפרקט, נדמה היה שנצטרך להמתין עוד שנה אבל כפי שבוסטון נראית כרגע בשני צדי המגרש (היא מציגה כרגע את ההגנה הטובה בליגה) אולי נראה באביב הקרוב משהו שלא קרה כבר שנים – לברון ג'יימס לא יתייצב לגמר ה- NBA.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!