דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

חקירות נתניהו / נתניהו נחקר בפעם השישית בתיקים 1000 ו-2000

המשטרה הציעה לעורך דינו של נתניהו דוד שמרון להיות עד מדינה בפרשת הצוללות, אך זה סירב | קטעים מעדותה של שרה נתניהו סותרים את גרסת עוזרתו של מילצ'ן לגבי המתנות | נתניהו, שוב: "לא יהיה כלום, כי לא היה כלום"

רכב חוקרי משטרה בכניסה לבית ראש הממשלה 19 בנובמבר 2017 (יונתן זינדל / פלאש90)
רכב חוקרי משטרה בכניסה לבית ראש הממשלה 19 בנובמבר 2017 (יונתן זינדל / פלאש90)
שי ניר

חוקרי המשטרה מיחידה להב 433 הגיעו אתמול (ראשון) לבית ראש הממשלה בירושלים וחקרו את נתניהו בפעם השישית ובמשך למעלה מארבע שעות, בנושא תיק המתנות – תיק 1000 ובפרשת קשרי הון שלטון עיתון הנוגעות לשיחותיו של נתניהו עם מוזס – תיק 2000. נתניהו צפוי להיחקר שוב.

בתאגיד השידור כאן נחשף כי החקירה הבאה של נתניהו תיגע גם בתיק הצוללות, אך לא תחת אזהרה וביועמ"ש מבהירים כי נתניהו איננו חשוד בתיק זה. מוקדם יותר פורסם בחדשות 2 כי במסגרת חקירת תיק 3000, פרשת כלי השיט והצוללות, המשטרה הציעה למקורבו של נתניהו, עורך הדין דוד שמרון, אחד החשודים המרכזים בפרשה, לחתום על הסכם עד מדינה. עוד דווח כי שמרון סירב להצעה.

לאחר סיום החקירה נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו את המסר הרגיל כי, "גם הערב אני בטוח לחלוטין: לא יהיה כלום, כי לא היה כלום!"

קטע מעדותה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, בפרשת המתנות נחשף אתמול בחדשות עשר. עפ"י הפרסום, סתרה נתניהו את עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, שטענה כי בין איש העסקים ובין בני הזוג נתניהו הייתה שיטה קבועה של הזמנת וקבלת מתנות. "השיחות שלי עם הדס קליין נעשו לאחר שדיברתי עם מילצ'ן והוא ביקש ממני לסגור את הצורה שבה יעברו המתנות שהוא רצה לתת לנו עם הדס", אמרה נתניהו. עוד נחשף כי נתניהו אמרה בעדותה, "אני לא יזמתי דברים. מילצ'ן היה אומר לי שהוא רוצה לתת לנו בקבוקי יין. הכמויות שאומרים שהוא הביא לנו הם מופרכים לחלוטין. מעלילים עלינו דברים שלא קרו". עם זאת, גורמי אכיפה מסרו כי הראיות שנאספו סותרות את עדותה של אשת ראש הממשלה.

בשבוע שעבר נחשפה עדותה של קליין בפרשת המתנות, על התמורה לכאורה אותה מילצ'ן נתן למשפחת נתניהו, "שרה הייתה שולחת לי מייל או מתקשרת אליי ומספרת לי שהשתייה, כלומר השמפניות, נגמרה והייתה מבקשת שאביא עוד. ולא רק שמפניות. גם סיגרים. היו שמות קוד לשמפניות ולסיגרים, זה נמשך במשך שנים. הייתה הבנה שארנון צריך לספק לבני הזוג נתניהו את מה שהם רוצים. הסיגרים היו בקשה של נתניהו", דברי קליין. בהמשך השבוע פורסם גם כי נהגו של מילצ'ן העיד בפרשה וסיפר כי נקרא להעביר בקבוקי שמפניה ורודה לבית משפחת נתניהו, במהלך ליל הסדר המשפחתי וכי מדובר בשליחות אחת מני רבות.

קו ההגנה של נתניהו בחקירת תיק 1000 כי המתנות אותן קיבל הן בין חברים. בחדשות 2 התפרסמו בשבוע שעבר תמונות שנועדו לחזק גרסה זו. בתמונה אחת נראים ראש הממשלה וארנון מילצ'ן מחובקים באופן חברי, ובתמונה אחרת נראים נתניהו, מילצ'ן וילדיו של מילצ'ן יחד באירוע חברתי.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!