דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הגב קרמיקה

דעה / נאבקים עד הסוף | יו"ר הסתדרות הבניין והעץ ילחם על נגב קרמיקה

"בעבורי, באופן אישי, מדובר באסון גדול ובעצב ענק. כתושב ירוחם לשעבר וכמי שגדל במפעל בו עבד אבי, והיה לתפארת מדינת ישראל, אני מלא עצב וכעס על מה שקרה"

הפגנת תמיכה בעובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה בבאר שבע, 30.10.2017. (צילום: דוברות ההסתדרות).
הפגנת תמיכה בעובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה בבאר שבע, 30.10.2017. (צילום: דוברות ההסתדרות).
יצחק מויאל
יצחק מויאל
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

יש לנו הרבה שאלות: מי עמד מאחורי קבוצץ 'ויולה', האם היא באה לעשות סיבוב על גב העובדים והאם הבנקים גם היו מעורבים בסיפור העצוב הזה?

בית הדין לעבודה בבאר שבע דחה ביום שלישי השבוע את בקשת ההסתדרות להורות להנהלת נגב קרמיקה לחזור ולהפעיל את מפעל הייצור שלה בירוחם, כשהוא מקבל את טענות ההנהלה כי זכותה לסגור את המפעל המצוי בהפסדים. המשמעות קשה ביותר. 140 העובדים, שעבודתם מושבתת מזה חמישה שבועות, הולכים הביתה. 140 משפחות בירוחם עיר שאין בה הרבה תעשייה, מפעלים ואפשרויות עבודה כמו במרכז יושלכו על לא עוול בכפם ויצטרכו להתמודד עם קושי של אבטלה ועצב רב.

בעבורי, באופן אישי, מדובר באסון גדול ובעצב ענק. כתושב ירוחם לשעבר וכמי שגדל במפעל בו עבד אבי, והיה לתפארת מדינת ישראל, אני מלא עצב וכעס על מה שקרה. כיו"ר הסתדרות הבניין והעץ עשינו הכל כדי שקבוצת 'ויולה', שרכשה את התשלובת מהכונס, תצליח להפעיל את המפעל בירוחם, והעובדים ימשיכו לעבוד ולפרנס את משפחותיהם. התעקשנו ושמנו את זה על השולחן – המפעל בירוחם הוא חלק בלתי נפרד מהעסקה והוא ימשיך לפעול. הכעס שלי הוא גדול על חוסר תום הלב שהיה לנציגי 'ויולה' שכעת מתברר שמה שהם רצו זה רק חלק מהתשלובת.

פסק הדין שגוזר על 140 משפחות בירוחם אבטלה, תסכול ועוול הוא לא סוף הסיפור. אנחנו לא מרימים ידיים, וכיו"ר הסתדרות הבניין והעץ וביחד עם יו"ר הסתדרות הכללית, אבי ניסנקורן נעשה הכל כדי לבטל את רוע הגזירה. בשלב ראשון הגשנו עתירה לבית הדין הארצי לעכב את הוראת בית הדין האזורי לעבודה לקיים שימועים לעובדים. במקביל, אנחנו מכינים את הערעור העיקרי, שם נטען על ההפרה הגסה של הסכם קיבוצי חתום והנקיטה באופן חד צדדי של ההנהלה להפר אותו. זו סכנה גדולה למשק בנוגע ליחסי עבודה. אנחנו לא מרימים ידיים וביחד עם העובדים וכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותינו ניאבק לביטול רוע הגזירה.

כעת הגיעה השעה לבדוק כמה וכמה תעלומות: מי למשל עומד מאחורי הקבוצה, נשאל את הבנקים שהיו הנושים הגדולים של החברה טרם מכירתה מספר שאלות. זה לא יעבור לסדר היום. נלך עד הסוף ועד שהעובדים יקבלו את מה שמגיע להם בדין ובצדק. אנחנו נבקש להרים מסך על הקבוצה הזו שהציגה מצג לא נכון, שיקרי ומטעה. אנחנו רוצים לדעת מה ומי עומד מאחורי זה. נפתח פרוטוקולים ונגלה את האמת והאם הקבוצה באה לעשות סיבוב על גב עובדים וכל מטרתם הייתה לעשות רווחים קלים מבלי להתייחס להסכמים ולסיכומים שהיו לנו איתם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!