דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

פלילים / נעצרו 8 חברי 'הכנופיה הקולומביאנית' החשודים כי שדדו קשישים

עפ"י החשד, השמונה שהגיעו לישראל כתיירים, פיתו אזרחים ותיקים לסייע להם ואז שדדו מהם כסף ותכשיטים | מעשי השוד בוצעו בערים שונות בארץ, בעיקר באזור המרכז

שלל הכנופיה הקולומביאנית (צילום: דוברות המשטרה)
שלל הכנופיה הקולומביאנית (צילום: דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל עצרה 8 חשודים, בחשד לביצוע מעשי שוד וגניבות באופן סדרתי,בעיקר מאזרחים קשישים. החשודים נעצרו לראשונה לפני כשבוע, ואתמול (חמישי) הוגשה נגדם הצהרת תובע, כחלק מכוונת התביעה המשטרתית להגיש נגדם כתב אישום ולהעמידם לדין.

בחיפוש שערכה המשטרה בביתם של החשודים, נתפסו תכשיטים רבים, כמו גם אלפי שקלים, יורו ודולרים. חלק מהכסף הוסתר בתוך אריזות מזון וחלקו בכיסים פנימיים שנתפרו במיוחד בבגדיהם. מחקירת המשטרה עולה כי מעשי הגניבה והשוד בוצעו תוך חלוקת תפקידים ברורה בין השמונה, מה שמראה על קשר בין מעשי השוד השונים ועל פעולה משותפת. החשודים אף התגוררו יחד בשתי דירות – בת"א ובגבעתיים. גילאי החשודים נעים בין 20-60.

שלל הכנופיה הקולומביאנית (צילום: דוברות המשטרה)
שלל הכנופיה הקולומביאנית (צילום: דוברות המשטרה)

על פי המשטרה, "הכנופייה הקולומביאנית" חשודה בביצוע 7 מעשי שוד כנגד אזרחים שונים. שיטת הפעולה שלהם הייתה לאתר אזרחים קשישים המחזיקים בידיהם סכומים גדולים של כסף מזומן, למשוך את תשומת לבם, לעתים תוך קריאה לעזרה, ולשדוד מהם את הכסף.

כך, במקרה שוד אחד שנערך במהלך חודש אוקטובר, עקבו החשודים אחרי קשישה שמשכה מעטפה עם אלפי שקלים בחולון. אחד מחברי הכנופיה העמיד פנים שהוא נופל לידה וביקש ממנה סיוע. בזמן שהקשישה סייעה לו, הגיעו חשודים אחרים וגנבו ממנה את המעטפה ובה אלפי השקלים במזומן.

במקרה אחר, חברי הכנופיה איתרו אדם מבוגר, והשפריצו נוזל על חולצתו. חשוד אחד הגיע לסייע לקשיש בניקוי חולצתו, והאחרים ניצלו זאת על מנת לגנוב את תכולת תיקו ולברוח מהמקום. במקרה נוסף, החשודים המתינו ליד אדם שהגיע לרכוש רכב ועימו מעטפה ובה למעלה מ-60,000 ש"ח במזומן. אחד החשודים נפל לידו, וכשהקורבן ניגש לסייע לו, ניצל זאת חשוד אחר וגנב ממנו את כספו.

היום, סיימה המשטרה את איסוף הראיות נגד החשודים, והגישה הצהרת תובע נגדם.

זו אינה הפעם הראשונה בה האוכלוסייה המבוגרת בישראל נופלת קורבן לעבירות של גניבה והונאה. בתחילת אוקטובר פורסם כי גבר בן 30 מואשם בכך שהגיע לבתי אבות והוסטלים, התחזה לעובד ביטוח הלאומי ובכך הונה את הדיירים הקשישים לתת לו את פרטי האשראי שלהם. באוגוסט השנה פורסם כי המשטרה עצרה באשדוד גבר שהתחזה לטכנאי מוצרי חשמל, הונה זקנים דוברי רוסית, וגבה מהם סכומי כסף גבוהים עבור עבודות שלא ביצע. לפני כשנה התפרסמו מספר מקרים של מה שנודע כ"העוקץ הליטאי" – במהלכו דוברי רוסית התקשרו לזקנים יוצאי חבר העמים, הציגו את עצמם כעורכי דין, סיפרו כי בני משפחתם של הזקנים היו מעורבים בתאונות דרכים ושעליהם לשלם עשרות אלפי שקלים באופן מיידי על מנת לעזור להם. שיטה זו פגעה במאות זקנים יוצאי חבר העמים החיים בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!