דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פולין

בעולם / בית מלון בפולין הציב שלט עליו נכתב כי "אין כניסה ליהודים ובוגדים"

בית המלון שייך לפיוטר ריבק, פעיל בארגון ימין קיצוני שכבר נשפט בעבר למאסר לאחר שהסית בהפגנות ובתקשורת לאנטישמיות ושנאת זרים | לאחר הצבת השלט הוא שוב במאסר

מלון מרשת 'דום פולסקי' בצ'כיה. למלון אין קשר לכתבה (צילום: Sveter/ ויקימדיה)
מלון מרשת 'דום פולסקי' בצ'כיה. למלון אין קשר לכתבה (צילום: Sveter/ ויקימדיה)
ניסן צור
ניסן צור
כתב דבר ראשון בפולין
צרו קשר עם המערכת:

72 שנים לאחר סיומה של מלחמת העולם השנייה, חלק מהמראות האנטישמיים שהיו נפוצים בגרמניה הנאצית חוזרים למרכז אירופה. בית מלון בכפר "צזרוביצה" הסמוך לעיר ורוצלאב בפולין הציב בימים האחרונים שלט גדול בכניסה שעליו נכתב: "אין כניסה ליהודים, קומוניסטים, ולכל הגנבים והבוגדים של פולין". על פי דיווחים בתקשורת הפולנית, בית המלון שייך לקבלן בניין בשם פיוטר ריבק שנעצר לפני כשנתיים כאשר במהלך הפגנה נגד כניסת מהגרים לפולין שהתקיימה במרכז ורוצלאב בחודש נובמבר 2015 שרף בובה בדמות יהודי חרדי, לקול מצהלות הקהל שהורכב מפעילים פשיסטיים ואנטישמיים, בעיקר חברי ארגון "המחנה הלאומי הרדיקלי", ארגון ימין קיצוני שלקח את שמו מארגון ניאו נאצי בשנות השלושים של המאה שעברה בגרמניה, שגם ממשיך את דרכו של הארגון הנאצי. בעקבות מעצרו אז נידון ריבק לעשרה חודשי מאסר, למרות שבכתב האישום דרשה התביעה הפולנית להטיל עליו עונש של עשרה חודשי עבודות שירות בלבד. השופט מארק גורני ציין אז כי "המעשה של ריבק היה חמור, הסית לאנשטימיות ושנאת זרים, ופגע בשמה הטוב של פולין". מי שהחליטה לערער על חומרת העונש של ריבק היתה דווקא התביעה עצמה שטענה כי "המעשה של ריבק אינו מוגדר כפשע על ידי החוק הפולני" ודרשה להקל את עונשו של ולהעמיד אותו על עשרה חודשי עבודות שירות בלבד, כפי שדרשה בכתב האישום המקורי.

לאחר שנתיים של התדיינות משפטית הצליח ריבק להפחית בסופו של דבר את עונשו לשלושה חודשי מאסר בלבד, ולאחר ערעור נוסף הסכים בית המשפט בורוצאלב לבטל לחלוטין את עונש המאסר בפועל וקבע כי הוא יישאר במעצר בית וישא עליו אזיק אלקטרוני על מנת שניתן יהיה לעקוב אחר צעדיו החל מחודש אוקטובר האחרון. למרות שהשופטים הורו לריבק להישאר במעצר בית בין השעות 9 בבוקר ועד 7 בערב מדי יום, יצא ריבק בתאריך 11 בנובמבר מביתו על מנת לקחת חלק בהפגנת הימין הקיצוני שהתקיימה בורוצלאב לרגל ציון יום העצמאות הפולני, שם שוב נשא נאומי הסתה קשים נגד היהודים. "אנו מאחלים לכל היהודים והשמאלנים ללכת לבית המרקחת הקרוב ולקנות גלולות עם פחם, כי זה עובד טוב יותר". בראיון לטלויזיה הפולנית הוא גם כינה את אשתו של נשיא פולין אנדז'יי דודא "יהודונת" ונשא נאום אנטישמי כנגד יהודי פולין, בו קרא להם "לעזוב את פולין ולנסוע לישראל".

למרות שריבק החליט להפר את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו, וגם בעקבות דבריו האנטישמיים בתקשורת הפולנית, בחרו הרשויות בפולין שלא לעצור אותו. רק כעבור מספר ימים, כאשר השלט עליו נכתב "אין כניסה ליהודים, קומוניסטים, ולכל הגנבים והבוגדים של פולין" הופיע בכניסה לבית המלון הנמצא בבעלותו של ריבק, החליטה משטרת פולין לעצור שוב את קבלן הבניין האנטישמי והוא נמצא כעת במעצר. הוא אמור לרצות עכשיו את שלושת חודשי המאסר בפועל שנגזרו עליו, במידה והתביעה לא תבקש שוב לערער על חומרת העונש.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!