דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / מוקדמות מונדיאל הנשים: נבחרת ישראל הפסידה 2:0 לאוסטריה החזקה

השחקניות הצעירות של נבחרת ישראל עשו כל שיכלו, אבל זה לא הספיק מול נבחרת אוסטריה החזקה עם אלפי אוהדים ביציעים | לאחר שלושה הפסדים רצופים, מקווה ישראל להפתיע ביום ראשון את נבחרת פינלנד בחוץ

נבחרת ישראל הכדורגל נשים מול אוסטריה  (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל הכדורגל נשים מול אוסטריה (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל נשים יצאה למסע של שני משחקי חוץ קשים בבית במוקדמות של מונדיאל הנשים בצרפת 2019. הנבחרת הישראלית הציגה משחק לחימה בהגנה שלא הספיק מול השליטה של אוסטריה הביתית. נבחרת אוסטריה ניצחה בסופו של המשחק 2:0 ולא נתנה הרבה מקום לישראל להפתיע. כעת לאחר שלושה הפסדים רצופים, מקווה ישראל להפתיע ביום ראשון את נבחרת פינלנד בחוץ.

בנבחרת ישראל ממשיכה המגמה להצערת הנבחרת כאשר במהלך המשחק שיחקו 8 שחקניות בין הגלאים 21-18: אופל סופר, מריאן עווד (21),שחר נקב, שיינה לוי, עדן אביטל (20), אלינה מטקלוב, קרן גור (19), ליהי ברקאי (18). השחקניות הצעירות של ישראל צוברות ניסיון ועוברות תהליך משותף של יצירת אתוס של נבחרת ישראלית לוחמנית ובלתי מתפשרת, תהליך שאת הפירות הראשונים שלו רואים כבר העונה בעליה הכפולה ההיסטורית של נבחרות הנערות עד גיל 19 ו-17 משלב המוקדמות לשלב העלית באירופה.

המשחק נפתח כששלושת אלפים צופים מריעים ומלווים את הנבחרת הלאומית. מהפתיחה המשחק התנהל בשליטה מוחלטת של האוסטריות החזקות שהחזיקו 75% מהזמן בכדור ותקפו גלים גלים את ההגנה הישראלית. הנבחרת הישראלית בעיקר ניסתה להתגונן ולצאת מהמשחק עם תיקו אפס או הפסד מכובד. האוסטריות הצליחו להכניע את ישראל כבר בדקה ה-12 כאשר הגבהה מצאה את בילה שמסרה ברחבה לפונטיגם בתוך הרחבה, שכבשה בקלות את הראשון של אוסטריה. הנבחרת האוסטרית המשיכה לנסות לסגור את המשחק ולחצה עד שכבשה בדקה ה-60 שער יפה, כדור נמסר לבורגר שמקרוב שוב הכניעה את שוורץ והעלתה את אוסטריה ל-2:0 שהייתה גם תוצאת הסיום של המשחק.

הרכב נבחרת הנשים: חנית שוורץ, קרן גור, דניאל סופר, שי שדה, שחר נקב, אופל סופר, רוני שימריך, אלינה מטקלוב, קארין סנדל, שיינה לוי, ליא ברקאי. שותפו: מריאן עווד, ערבה שחף, עדן אביטל

אוהדות נבחרת אוסטריה (צילום: AP Photo/Hans Punz)
אוהדות נבחרת אוסטריה (צילום: AP Photo/Hans Punz)

לאורך המשחק בלטה בחסרונה דניאל שולמן, החלוצה האמריקאית היהודיה של ישראל שנפצעה בשבוע שעבר במדי קבוצתה מ.ס קרית גת, שידעה במשחקים הקודמים לקבל את הכדור ולצאת בצורה טובה יותר להתקפות מתפרצות או לסחוט עבירות משחקניות ההגנה שמולה. כעת העיניים של הנבחרת למשחק מול פינלנד ביום ראשון בתקווה להוציא משם את הנקודות הראשונות.

נבחרת אוסטריה היא אחת הנבחרות הטובות באירופה. האוסטריות היו אחת ההפתעות הנעימות ביורו שהתקיים בקיץ והצליחו לסיים במקום הראשון בבית שכלל את נבחרת צרפת, כנראה הנבחרת הכישרונית בעולם, ואת נבחרות שוויץ ואיסלנד. ברבע הגמר ניצחו האוסטריות את ספרד בפנדלים והעפילו לחצי הגמר שם פגשו את דנמרק והפעם נכנעו לדניות העדיפות בפנדלים.

האוסטריות הן מהכוחות העולים היום בכדורגל העולמי ומציגות סגל צעיר שרובו שחקניות הבונדסליגה, מעל כולן בולטות שתי הכוכבות של הכדורגל האוסטרי. נינה בורגר בת ה-29 כוכבת סאנד מהבונדסליגה והמנהיגה הצעירה מנואלה זינסברגר שוערת באיירן מינכן בת ה-22 ומי שנחשבת לאחת השוערות הטובות בעולם כבר בגילה הצעיר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!