דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ניצחון ראשון לנבחרת ישראל בכדורסל על אסטוניה במוקדמות המונדובאסקט

במשחקו ראשון של עודד קטש כמאמן הלאומי, פגשה נבחרת ישראל את אסטוניה ולא התקשתה להשיג ניצחון 68:88 | הקפטן גל מקל: "יש לנו הרבה אינטליגנציה והיה כיף להיות חלק מהנבחרת היום"

נבחרת ישראל כדורסל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל כדורסל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פתיחה טובה מאוד של נבחרת ישראל בעידן עודד קטש במשחק הראשון שלה במוקדמות המונדובאסקט 2019, עם ניצחון ביתי 68:88 על הנבחרת האסטונית, באולם הדרייב אין בתל אביב. לאחר שהמאמן החדש הרכיב סגל צעיר מאוד שמסתמך על גל מקל, בר טימור ואבי בן שימול בהופעת בכורה (בגיל 32) כוותיקים, דוסון, זלמנסון ושוכטמן כשחקני העתיד ותמיר בלאט ויובל זוסמן שהועלו מנבחרת העתודה אותה הצעיד קטש עד גמר אליפות אירופה.

נבחרת ישראל כדורסל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל כדורסל נגד אסטוניה (צילום: איגוד הכדורסל)

 

 

 

מהלך המשחק

יום שישי בצהריים, היכל "הדרייב אין" מתמלא באוהדים בכחול לבן שבאו לראות נבחרת ישראלית כמעט חדשה, פוגשת את נבחרת אסטוניה בתחילת קמפיין המונדובאסקט. בתחילת הרבע הראשון דווקא האסטונים נראו טוב יותר ועלו ליתרון 12:7, אבל שתי שלשות של תמיר בלאט הובילו לחזרה מהירה של הבחורים בלבן. ברבע השני האסטונים שוב פתחו פער אבל בר טימור היה שם כדי לצמק את היתרון ולהשוות ל-30:30. שון דוסון נכנס לעניינים עם עוד שלשה והנבחרת כבר עלתה ליתרון 5. ברבע השלישי האוול שסיים כקלע הבולט עם 19 נק' שלט מתחת לסלים ורפי מנקו נכנס כדי לקלוע שלשה חשובה שכבר סימנה את הבריחה הישראלית. ברבע הרביעי דוסון וג'ייק כהן השתלטו על המשחק והעלה ל-17 הפרש ומשם זה היה משחק במעמד צד אחד שהסתיים בתוצאה 68:88 לישראל.

הנבחרת תצא למשחק חוץ ביום שני הקרוב אצל יוון החזקה ותנסה להמשיך את המומנטום הטוב, אבל קל זה לא יהיה.

קלעו לישראל: ריצ'רד האוול 19 נק' (8 מ-11 לשתיים, 7 ריב', 7 אס'), שון דאוסון 13 נק', ג'ייק כהן 10 נק', תמיר בלאט 9 נק' (3 מ-3 לשלוש), גל מקל 9 נק' (1 מ-6 לשתיים, 6 אס'), חואקין שוכמן 7 נק', רפי מנקו 7 נק', בר טימור 6 נק' (5 איב'), עידן זלמנסון 4 נק', אבי בן שימול 2 נק', בן אלטיט 2 נק', תומר גינת שיחק ולא קלע.

קלעו לאסטוניה: ריאן ויידמן 14 נק', כריסטיאן קיטסינג 14 נק', סטן סוק 12 נק'.

עודד קטש סיכם: "המחצית הייתה קריטית עבורנו לדבר על הוצאה לפועל בהגנה ובהתקפה. שיחקנו נגד נבחרת טובה עם שיטה מיוחדת שכל שחקן יכול לזרוק משלוש, והם אפילו די הפתיעו. החסרון בזמן אימון גרם לחצי הראשון להיראות כפי שהיה, בנוסף הרבה שחקנים קיבלו תפקיד שהם לא רגילים אליו כי הנבחרת זה מרגש מאד". המאמן התייחס גם למשחק נגד יוון ביום שני הקרוב: "עם ההיכרות שלי עם הכדורסל היווני זה יהיה משחק שונה לגמרי. נראה את המשחק שלהם היום ונעשה התאמות מהר, זה מבחן בגרות שלנו".

הקפטן גל מקל אמר: "התאמנו רק שלושה ימים וחלק מהדברים עשינו תוך כדי משחק, אני שמח על כך. לעודד יש יכולת להעביר הרבה משפטים במשפט אחד וזה עושה עבורנו את הדברים לפשוטים. אני זוכר את הפעם הראשונה שלי בנבחרת וזה מרגש. יש לנו הרבה אינטליגנציה והיה כיף להיות חלק מהנבחרת היום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!