דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיים כץ

פרשנות / שר הרווחה חיים כץ שוב עוקף משמאל את כל החברתיים

בנוגע לנכים, לרפורמה בסיעוד וקצבאות זקנה חיים כץ ממצב עצמו כסמן החברתי השמאלי | הצעתו להוסיף 0.68 מיליארד שקלים למתווה העלאת קצבאות הנכות מועלית בממשלה ללא תיאום עם שר האוצר | פרשנות

ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

השר חיים כץ מהליכוד עקף השבוע משמאל את כל החברתיים. כץ מיצב עצמו שמאלה משר האוצר שמתגאה בתואר "חברתי" בכל הגרלת מחיר למשתכן, שמאלה מה"מאמי הלאומי" ליצמן ואפילו שמאלה מיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, כאשר הוא מציג עמדות מרחיבות יותר מההישגים שהשיגה ההסתדרות במאבקים, משאים ומתנים. ואולי זאת סתם נקמה של כץ על כך שלא הוזמן למסיבת העיתונאים החגיגית שנערכה בתחילת השבוע?

ההכרזה על התכנית הלאומית לסיעוד, 20 נובמבר 2017. מימין: איציק כהן, סגן שר האוצר, יעקב ליצמן שר הבריאות, משה כחלון, שר האוצר, אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות. בולט בהעדרו: חיים כץ, שר הרווחה. (צילום: דוברות משרד האוצר)
ההכרזה על התכנית הלאומית לסיעוד, 20 נובמבר 2017. מימין: איציק כהן, סגן שר האוצר, יעקב ליצמן שר הבריאות, משה כחלון, שר האוצר, אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות. בולט בהעדרו: חיים כץ, שר הרווחה. (צילום: דוברות משרד האוצר)

ביום שני בערב הוכרזה התכנית הלאומית לסיעוד על ידי שר הבריאות (שבנתיים ככל הנראה מתפטר), שר האוצר ויו"ר ההסתדרות. שר הרווחה לא היה שם. יתכן ולא הוזמן, יתכן ולא רצה להיות ובכל מקרה כשר הממונה על הביטוח הלאומי זה בהחלט מוזר שהוא לא חלק מהרפורמה. למחרת ההכרזה החגיגית השתתף כץ בכנס של העובדים הסוציאליים שם הוא אמר, "עבדו עלינו במסיבת העיתונאים אתמול. אמרו סיעודי ממלכתי אבל מה בין מה שהוסכם אתמול ובין סיעודי ממלכתי". אתמול הציג כץ את המתווה שלו להעלאת קצבאות הנכות, והוא שוב עוקף את החברתיים משמאל.

במתווה שלו, כץ נותן תוספות שלא הופיעו במתווה המוסכם בין הממשלה והנכים. במתווה שקידם דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, לא ניתנו תוספות משמעותיות לאוכלוסיות המוחלשות ביותר בקרב ציבור הנכים – נכים בגיל זקנה, מוגבלים קשים בניידות ונכים במוסדות. מבחינת העלות, כץ מוסיף לפעימה הראשונה של המתווה (שהיא בגובה 1.3 מיליארד) עוד 0.68 מיליארד.

כץ הציג את המתווה שלו אמש (שבת) ללא תיאום עם שר האוצר כחלון. פירוש הדבר הוא שקשה לראות את הצעתו עוברת, והוא כנראה יצטרך להתפשר. גם אם איכשהו תעבור ההצעה בממשלה היא תגיע לועדת העבודה והרווחה בכנסת שם מחכה לה יו"ר הועדה אלאלוף ממפלגת כולנו, מפלגתו של שר האוצר. כץ היה מעדיף שההצעה תגיע לועדת הכספים, לח"כ משה גפני. אגב, כץ המליץ על גפני אתמול ב'פגוש את העיתונות' לתפקיד שר הבריאות הבא.

השר הכץ מציג עמדות חברתיות עקביות יחסית. האם מדובר במהלך הצהרתי בלבד, שנובע מחישובים פוליטיים, או שיש כאן הצעת מדיניות רצינית שתביא לשינוי מדיניות החנק התקציבי של הממשלה? ימים יגידו.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!