דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

סוריה / התנגשות בין כוחות סורים לכוחות המורדים בסמוך לכפר הדרוזי חאדר

ההתנגשות, בין יחידות מהצבא הסורי אליהן חברו מליציות מקומיות, ובין כוחות המזוהים עם הארגון הג'יהדיסטי ג'בהת א-נוסרא | סוכנות הידיעות הסורית סאנא, המסוהה עם משטר אסד, דיווחה כי רבים מלוחמי המורדים נהרגו וכי מתקפתם נכשלה

כפר חד'ר רמת הגולן הסורית - תצפית ממוצב חרמונית (צילום: שי ניר)
כפר חד'ר רמת הגולן הסורית - תצפית ממוצב חרמונית (צילום: שי ניר)
שי ניר

יחידות צבא סוריה, יחד עם מליציות מקומיות הנקראות 'קבוצות הגנה עממיות', התעמתו עם כוחות מורדים המזוהים עם הארגון הג'יהאדיסטי ג'בהאת א-נוסרא בקרבת הכפר הדרוזי חאדר. בדיווח סוכנות הידיעות הסורית סאנא המזוהה עם משטר אסד נמסר כי ההתנגשויות היו מדרום לחאדר, לאחר שכוחות א-נוסרא הסתננו מהאזור המיוער הסמוך לג'יבאת א-חשאב. עוד נמסר כי מתקפת המורדים נכשלה לאחר שנהרגו רבים מכוחות א-נוסרא ובנוסף הושמדו אמצעי הלחימה והתחמושת שעמדו לרשותם ע"י כוחות המשטר.

מתחילת החודש התגברה הלחימה בסוריה בגזרת הכפר הדרוזי חאדר, המזוהה עם משטר אסד, הסמוך לגדר המערכת עם ישראל, בקרבת הכפר הדרוזי הישראלי מג'דל שמס. הכפר חאדר חוצץ בין שני אזורים, מצפון ומדרום, המצויים בשליטת כוחות המורדים, ובשל כך הם מעוניינים לכבוש את הכפר במטרה לפרוץ את המצור על מובלעת המורדים הצפונית מזרעת בית-ג'אן.

‏רמת הגולן: מנהיג העדה הדרוזית בישראל שיח' מוופאק טריף מקבל עדכונים מצהל על המתרחש בעיירה חדאר שבצד הסורי של הגבול, 3.11.17. קרדיט: כמאל עדוואן, "הנא"
‏רמת הגולן: מנהיג העדה הדרוזית בישראל שיח' מוופאק טריף מקבל עדכונים מצהל על המתרחש בעיירה חדאר שבצד הסורי של הגבול, 3.11.17. קרדיט: כמאל עדוואן, "הנא"

בתחילת החודש איימו כוחות המורדים לכבוש את חאד'ר מצפון. ההתקפה שהחלה בפיצוץ מכונית תופת ולוותה בתקיפה קרקעית גרמה לתושבי הכפר החרדים להזעיק את אחיהם הדרוזים בכפרים ברמת הגולן ואחריהם את כלל הציבור הדרוזי בישראל בקריאה לממשלת ישראל למנוע את כיבוש הכפר. אנשי דת דרוזים ברמת הגולן התאספו סמוך לגדר המערכת וקראו לפרוץ אותה ולהגיע לעזור לחאדר. כוחות צה"ל שהיו במקום ניסו למנוע את ההתפרעות אך למרות זאת מספר דרוזים פרצו את גדר המערכת וכמה מהם עברו לשטח סוריה. כמה ימים לאחר מכן ביצעה המשטרה מעצרים בקרב חשודים במעשה. בשיא ההתלהמות הדרוזית, השייח עלי מועדי מהכפר ירכא שבגליל, קרא קריאות הסתה והמרדה לחיילי צה"ל הדרוזים לערוק מיחידותיהם על נשקם ולעבור את הגבול להלחם לצד בני חאדר. בצה"ל ובלשכת ראש הממשלה הגיבו באופן חריג וחסר תקדים לתסיסה הדרוזית והוציאו מסר פומבי כי ישראל לא תאפשר לכוחות המורדים לכבוש את חאדר. זמן קצר לאחר מכן מתקפת המורדים פסקה.

לפני כשבוע צה"ל ביצע ירי אזהרה, לשטח סוריה, בפעם השניה ביומיים, וזאת לאחר שזיהה עבודות של צבא סוריה בסמוך לגבול ברמת הגולן. לא נמסר על נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו "עבודות של צבא סוריה בסמוך לגבול בצפון רמת הגולן לביצור עמדה צבאית במרחב החיץ בניגוד להסכמי הפרדת הכוחות. בתגובה לכך בוצע ירי הרתעה באמצעות טנק למרחב".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!