דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משבר השבת

פוליטי / שר הבריאות הגיש את התפטרותו; נבחנת האפשרות שיכהן כסגן שר

סיעת יהדות התורה תישאר בקואליציה | ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי ישאיר בידיו, נכון לעכשיו את תיק הבריאות | במשרד המשפטים בוחנים תיקון לחוק יסוד הממשלה שיאפשר לליצמן לכהן בתפקיד סגן שר הבריאות, בסמכות שר

שר הבריאות יעקב ליצמן מגיע לישיבת הממשלה 25 ביוני (צילום: מארק ישראל שלם/ פלאש 90).
שר הבריאות יעקב ליצמן מגיע לישיבת הממשלה 25 ביוני (צילום: מארק ישראל שלם/ פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש הבוקר (ראשון), כצפוי, מכתב התפטרות מהממשלה על רקע ביצוע עבודות ברכבת בשבת, בהוראת מנהיגו הרוחני, אדמו"ר חסידות גור.  "עבודות השבת – בניגוד להלכה, בניגוד לסטטוס קוו", אמר ליצמן לאחר הודעת ההתפטרות. זמן קצר לאחר מכן הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרי הליכוד כי כרגע ישאיר אצלו את תיק הבריאות. במשרד המשפטים בוחנים אפשרות לשינוי חקיקה, שיאפשר לליצמן להישאר כסגן שר תחת נתניהו.

"הגשתי מכתב התפטרות בעקבות עבודות בשבת ברכבת ישראל" אמר ליצמן, "בכל הדורות ידענו שהשבת שומרת עלינו. ידענו שזה יסוד הברית בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא. לצערי, רכבת ישראל הפכה את השבת ליום השיפוץ הלאומי. אני חושב שזה בניגוד להסכם הקואליציוני, בניגוד לסטטוס-קוו. אני מאחל לכולם בהצלחה".

מכתב ההתפטרות של יעקב ליצמן מתפקיד שר הבריאות, 26 בנובמבר 2017.
מכתב ההתפטרות של יעקב ליצמן מתפקיד שר הבריאות, 26 בנובמבר 2017.

"העובדה היא שבכל המדינות בעולם כל הרכבות עובדות 24 שעות ביום, שבעה ימים, ואף פעם תחנות רכבת לא סגורות, אף פעם לא צריך לשבש את התחבורה" הוסיף ליצמן, "רק כאן עושים את זה דווקא להכעיס. אני פורש מהממשלה, הדבר הזה בניגוד להסכם הקואליציוני, בניגוד לסטטוס קוו, לא מדבר שזה גם נגד ההלכה. אני בטוח שבעזרת השם את הרפורמות שהצלחתי לעשות וברוך השם הצלחתי ימשיכו להיות".

"אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית" סיכם ליצמן את מכתבו, "אני שמח על הזכות שהייתה לי לשפר ולקדם את מערכת הבריאות בישראל, במהלכים ורפורמות חשובות לטובת אזרחי ישראל מכלל האוכלוסיות והמגזרים. אמשיך לפעול למען הציבור בכל דרך ובכל מקום|.

הודעת ההתפטרות של ליצמן נמסרה לאחר הודעת שר העבודה והרווחה חיים כץ כי הוא מתיר "רק עבודות חיוניות" ביום שבת, ומסר כי "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש". מרוח ההודעה של כץ עלה כי נעשה ניסיון להתפשר ולאפשר את הצרכים השונים של הציבור הדתי מחד והציבור הכללי מאידך המשתמש ברכבת בימות השבוע, "החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך", אמר כץ.

כאמור, ביהדות התורה אין כוונה בשלב זה לפרוש מהקואליציה, ובכלל זה גם ליצמן עצמו, שהתפטרותו נועדה להתנער מאחריותו המיניסטריאלית כשר לעבודות הרכבת שאישרה הממשלה בה הוא חבר.

במשרד המשפטים פועלים לתיקון חקיקה שיאפשר לליצמן לכהן בתפקיד סגן שר הבריאות, כשהוא מחזיק בכל סמכויות השר. על מנת לאפשר זאת, יש לתקן את חוק יסוד הממשלה כך שיינתן מענה לפסיקת בג"ץ שחייבה את ליצמן להתמנות לשר מלכתחילה. התיקון לחוק יקנה לראש הממשלה להעניק סמכויות שר גם למי שמכהן כסגן שר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!