דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות שדות התעופה

חברה ועבודה / על מה זועמים ברשות שדות התעופה עד כדי כך שנתב"ג יושבת בשבת?

ועד עובדי הרשות,ישבית את שדה התעופה במחאה על כוונת משרד הפנים לחייב את הרשות להעביר חלק מרווחיה לרשויות המוניציפליות הסמוכות | לטענת העובדים מדובר בפופוליזם של שנת בחירות שבא על חשבון העובדים ובטיחות הנוסעים

עובד בנמל התעופה (צילום: משה שי/ פלאש 90).
עובד בנמל התעופה (צילום: משה שי/ פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי רשות שדות התעופה הכריז הבוקר (שלישי) כי מכניסת השבת ועד לצאתה יעבור השדה לפעול במתכונת יום כיפור. משמעות הדבר היא השבתה מוחלטת של נמל התעופה בן גוריון. ההכרזה באה בעקבות צעדים בהם נקט שר הפנים אריה דרעי שקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה ושמטרתה הכשרה בפועל של מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה.

עתירה בנושא הוגשה לפני שבוע לבג"ץ בדרישה לעצור את עבודתה של ועדת הגבולות, שהוקמה במטרה לבחון חלוקת הכנסות שדה התעופה בין הרשויות הצמודות לשדה. לטענת הרשות מדובר בניסיון לנגוס בהכנסות נתב"ג במטרה לכסות על גירעונות הרשויות. כעת, כך לטענת הרשות, הועדה מאיצה את פעולתה בתגובה לעתירה שהוגשה וזאת כדי להקדים את ההליך המשפטי

אין זו הפעם הראשונה בה פועלים ראשי הרשויות בשפלה כדי להביא לכך שרשות שדות התעופה תעביר אליהם חלקים מרווחיה אולם לטענתם ראש הממשלה התחייב בכתב כי לא ייגבו ממנה כספים נוספים, זאת לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, איננה מקבלת שום שירות מאף ישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה. בנוסף לכך, טוענים ברשות כי זו משלמת מיסים למדינה בשווי חצי מיליארד ש"ח בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, על-ידי המדינה אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה.

יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן: "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח.

חנות דיוטי פרי בנתב"ג (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש90)
חנות דיוטי פרי בנתב"ג (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש90)

ברשות חוששים כי אם היוזמה תצא לפועל, הראשונים שישלמו את המחיר יהיו העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. "ראשי הרשויות אולי שכחו אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האיזור", אמר עידן.

מההסתדרות נמסר בתגובה לפרסום כי "חששותיהם של העובדים מפני ההשלכות שעלולות לפגוע באיתנות הכלכלית של הרשות הם חששות מובנים וההסתדרות פועלת מול כל הגורמים על מנת למצוא פתרון הולם ומוסכם".

מרשות שדות התעופה נמסר כי הרשות "פנתה לפני שבוע לבג"ץ בבקשה לעצור את התנהלות הוועדה וממתינה להחלטתו".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי המשרד "דוחה כל ניסיון להשפיע על מהלך עבודתה התקין של הוועדה. הדיונים ימשכו כמתוכנן ומסקנות הוועדה בעניין נתב"ג יוגשו לשר".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!