דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / נערה בריטית שנפצעה קשה בתאונה הפכה לאלופת עולם בהרמת משקולות

אמבר האננט הייתה כמו כל נערה בת 17 בבריטניה, עד שתאונה קשה שינתה את חייה ואילצה אותה לעבור שיקום ארוך | במהלך השיקום גילתה את אהבתה להרמת משקולות | החודש הוכתרה לאלופת העולם בהרמת משקולות עד גיל 23 ושברה שני שיאים בריטים

הרמת משקולות (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
הרמת משקולות (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רבים הסיפורים על ספורטאים שהקריירה שלהם נקטעה בעקבות תאונה, בה ספג גופם פגיעה קשה והם נדרשו להתאוששות ממושכת. סיפורה של אלופת העולם בהרמת משקולות עד גיל 23 הוא הפוך: בחורה צעירה שתאונה שעברה ותהליך השיקום שלאחריה הובילו אותה דווקא לצמרת הספורט העולמי.

אמבר האננט מהעיירה הקטנה בקלסס, הייתה ילדה בריטית חייכנית ורגילה עד שלפני שש שנים נקלעה לתאונת דרכים נוראית. בגיל 17 כנערה צעירה שכל חיה עוד לפניה, האננט התחילה ללמוד במכללה מקומית ותכננה להיות אחות. היא סיפרה ל-bbc, כי באותה התקופה חילקה את חייה בין הלימודים לחגיגה במסיבות עם חברותיה, עד שיום אחד הכל השתנה.

האננט נקלעה לתאונת דרכים קשה, בה נשברו לה כמה צלעות,  נקרע לה הכבד, נשבר לה האגן וננקב לה חור בריאה. אחרי יומיים בבית החולים, בהם הייתה בתרדמת, התעוררה והתחילה להבין שחייה הולכים להשתנות.

בתהליך השיקום שלה היא בילתה ששה שבועות בכיסא גלגלים והחלימה בהדרגתיות. יום אחד, נאמרה לה שהיא חייבת להתחיל להרים משקולות כדי להתחזק ולהחלים בצורה הטובה ביותר מהטראומה הקשה שהגוף שלה עבר. הנערה הצעירה והאופטימית לקחה את ההמלצה צעד אחד קדימה, היא התחילה להרים משקולות והתאהבה בעבודה הקשה. שנה אחרי שהיא ששברה את האגן היא עזבה את לימודי האחיות והפכה להיות מאמנת כושר באותו מכון הכושר בו עברה את השיקום.

האננט שגילתה בגיל יחסית מאוחר מאוד עולם חדש ומופלא, הראתה פוטנציאל יוצא דופן בתחום התחרותי של הרמת משקולות והתחילה בגיל 18 להתאמן לראשונה בדחיקת משקלות בתקווה להתחרות יום אחד ברמות הגבוהות ביותר. לעיתון העירוני היא סיפרה: "לקח לי שנים עד שהרגשתי חזקה מפסיק פיזית ורגשית אחרי מה שקרה. וזה נותן לי תחושת ביטחון וכוחות שזה דבר מדהים. זה נחמד להיות שונה, בגלל שזה לא דבר נפוץ לנשים".

בחודש פברואר השנה התחרתה לראשונה בתחרות מקצועית כאשר בסיומה זכתה במקום השני בהרמת משקולות עד גיל 23  בבריטניה. בזכות הישג נפלא זה היא קבלה הזדמנות לראשונה בחייה להתחרות בחודש נובמבר באליפות העולם בהרמת משקולות שהתקיימה בבוסטון.  לפני התחרות היא סיפרה: "הצבתי לעצמי מטרה להגיע לאליפות העולם בשנה הבאה. להתחרות כבר השנה זה יהיה מדהים, אני מאוד לחוצה אבל זאת הרגשה טובה".

למרות שזאת הייתה האליפות הראשונה שלה, היא הפתיעה את כולם וזכתה באליפות העולם עד גיל 23 בקטגוריית המשקל 58.5 ק"ג אחרי ששברה שני שיאים בריטים ושיא אירופאי. בנוסף היא התחרתה באותו המשקל באליפות העולם לבוגרות וסיימה במקום רביעי הכללי. בסיום התחרות סיכמה האננט את החוויה: "אני לא מפסיקה לחייך ומרגישה כאילו אני על גג העולם". בשנה הבאה היא תחזור להתחרות כאשר המטרת שלה היא  לזכות באליפויות אירופה והעולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!