דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפגנה

מחאה / עשרות אלפים הפגינו בת"א נגד חוק ההמלצות ו"השחיתות השלטונית"

את ההפגנה ארגנה הקבוצה שהובילה את המחאה מול בית היועמ"ש בפתח תקווה | המפגינים במקום צועקים "העם דורש צדק משפטי" ו"מושחתים נמאסתם" | עמירם לוין לנתניהו: "אלו לא הערכים שנלחמנו עליהם"

מפגינים בכיכר רוטשילד נגד שחיתות היום, 2 בדצמבר (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
מפגינים בכיכר רוטשילד נגד שחיתות היום, 2 בדצמבר (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
יונתן קירשנבאום

עשרות אלפים הפגינו אתמול (שבת) בשדרות רוטשילד בתל אביב נגד חוק ההמלצות שצפוי לעלות השבוע לקריאה שנייה ושלישית בכנסת ונגד מה שהם מגדירים "ניסיונות להעביר חוקים שמסייעים לשחיתות". המפגינים צועדים, מבניין העצמאות בשדרות רוטשילד ועד לכיכר הבימה. את ההפגנה יזמו והובילו מארגני ההפגנות בפתח תקווה, שנערכו מידי שבת בשנה האחרונה.

המפגינים במקום צועקים "העם דורש צדק משפטי" ו"הון שלטון עולם תחתון", ומחזיקים שלטים בהם כתוב "בחום בקור השחיתות לא תעבור", "מנדלבליט אתה הבעיה ולא הפתרון", "כחלון נטו אכזבה", "הלכה הבושה, הגיעה החרפה", "אוהבים את ישראל, נפרדים מהמושחתים" ועוד.

יובל  בן 34 מתל אביב שהשתתף בהפגנה אמר ל'דבר ראשון', "אני פה כי נמאס לי מזה שפוליטוקאים חושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים במדינה הזאת. אני רוצה לדאוג לזה שהילדים שלי יוכלו לגדול במדינה בלי שחיתות". רונה, בת 62 מתל אביב אמרה על חוק ההמלצות, "החוק הזה רק מוכיח שיש כאן חבורה של אנשים ששומרים אחד על התחת של השני. למה כחלון מגן על נתניהו אחרי שאמר שלא יגן? כולם שם אותו דבר, חייבים לשים לזה סוף, וזה יכול לבוא רק מהרחוב".

האלוף במיל עמירם לוין נאם בהפגנה: ״השחיתות היא אינה מחלה אלא סימפטום של ממשלה ונבחרי ציבור שנמצאים זמן רב מדי בשלטון ושבטוחים שלטעויות אין מחיר, סימפטום של הנהגה ששכחה מי משלם את שכרה ועבור מי היא עובדת.

"אבל גם לנו יש אחריות. אנו לא דורשים את ממה שמגיע לנו! שלטון ראוי שמכבד אותנו. אנחנו ראויים למנהיגות הרבה יותר טובה.

"אני מכיר את נתניהו, פיקדתי עליו. ואני קורא לו היום- עצור עכשיו. אלה לא הערכים עליהם נלחמנו. ההסטוריה לא תשכח את מה שאתה מנסה לעשות."

בהזמנה להפגנה נכתב: "הפעם לא בגלל 'מחיר המילקי', אלא בגלל השחיתות הנוראית, בגלל החוקים המוטרפים שמנסים להעבירם בבהילות בכנסת, בגלל הנסיונות לזרוק לפח האשפה של ההיסטוריה את כל החקירות, את כל הבדיקות, את כל עדי המדינה, את כל הממצאים ואת כל אנשי החוק האמונים על החקירות ושעושים מלאכתם נאמנה כשומרי הסף של כולנו." לדברי המארגנים, מטרת ההפגנות היא "לעצור את חוק ההמלצות ותהליכי חקיקה נוספים הפוגעים בדמוקרטיה ובטוהר המידות".

במהלך ההפגנה, רח' רוטשילד נחסם מרח' הרצל ועד נחלת בנימין, בשני הכיוונים.

יו״ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון בהפגנה בתל-אביב: ״היום גם אני לוקח חלק מצעדת הבושה, יחד עם חברי לנבחרת המחנה הציוני. אנו יודעים שלצד הלחימה שלנו בכנסת, יש צורך גם לצאת לרחובות – להפגין נגד החוק הבזוי שמסמל את הידרדרות הדמוקרטיה בישראל. לא ניתן לבנימין נתניהו לגנוב לנו את המדינה באישון הלילה.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!