דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חברה ועבודה / שר הכלכלה: הנהלת נגב קרמיקה לא משתפת פעולה עם נסיונות הקניה של המפעל

בביקורו במאהל המחאה של העובדים, אמר השר אלי כהן כי ביום שלישי ייחשף תצהיר של רוכש פוטנציאלי, שלטענתו ההנהלה לא העבירה לו את נתוניו הכלכליים של המפעל | כהן הוסיף, "היה משקיע אחר שרצה לקנות, שקיבלתי דיווח שאמרו לו 'למה לך?'" | ההנהלה בתגובה: "אנחנו משתפים פעולה באופן מלא"

מפעל 'נגב קרמיקה' בירוחם (פלאש90)
מפעל 'נגב קרמיקה' בירוחם (פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"או שהדבר הזה ייפתר בצורה מכובדת והעובדים יחזרו לעבודה, או שתהיה בנושא הזה ועדת חקירה. לא יהיה מצב שהם יוכלו לעשות בדבר הזה מה שבא להם". כך אמר היום בצהרים שר הכלכלה אלי כהן בביקור במאהל המחאה של עובדי מפעל נגב קרמיקה בירוחם המוחים על סגירתו בידי ההנהלה. השר כהן הוסיף כי בדיון שיתקיים ביום שלישי הקרוב בבית הדין הארצי לעבודה צפוי להיחשף תצהיר של רוכש פוטנציאלי למפעל שלטענתו מוכן לרכוש את המפעל במידה ויועברו לו נתוניו הכלכליים. "הוא מגיש תצהיר לבית המשפט שבו הוא אומר – 'אני מוכן, תביאו לי את הנתונים', לפני שבוע וחצי ביום חמישי היתה אמורה להיות פגישה איתו והיא בוטלה, בשישי אמרו לו שאי אפשר. היה משקיע אחר שרצה לקנות, שקיבלתי דיווח שאמרו לו 'למה לך'? אם אתם רוצים למכור למה אתם אומרים לו ככה?" זעם.

"אני רוצה להגיד לכם דבר אחד. אנחנו לא מתעסקים כאן בכלכלה. לא בנושא של תקציבים או מענקים. אנחנו מתעסקים בלהיות בני אדם. וזה הדבר שהבעלים שרכשו את המפעל שכחו. מרוויחים, מפסידים – החיים מורכבים. אבל דבר אחד אף אחד לא צריך לשכוח וזה להיות בן אדם. ומה שקרה כאן זה בדיוק הפוך מזה".

שר הכלכלה ח"כ אלי כהן. "דבר אחד אף אחד לא צריך לשכוח וזה להיות בן אדם". צילום: הדס פרוש, פלאש 90
שר הכלכלה ח"כ אלי כהן. "דבר אחד אף אחד לא צריך לשכוח וזה להיות בן אדם". צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לדבריו נכח בחלק מהפגישות בין ההסתדרות ו-ועד העובדים להנהלת המפעל וראה את נכונותו של ועד העובדים להתייעלות. "הביאו תוכנית הבראה, היו פערים קטנים ומשרד הכלכלה הסכים לגשר עליהם. פער של 250 אלף ש"ח בחודש. וגם כשקובי (יו"ר הוועד יעקב צרפתי, נ.כ.) אומר להם אני מסכים, וגם אנחנו הסכמנו לבוא ולתת את חלקנו – אמרו לסגור" אמר, והדגיש כי גם למשרד הכלכלה סירבה הנהלת המפעל להעביר את נתוניו הכלכליים, "לכן אנחנו לא מדברים פה על כלכלה אלא על עיקרון של לכבד את האנשים, כבוד האדם".

"אני מכוון אך ורק מתוך מטרה אחת. שהם יתנו את השלושה חודשים לעובדים, ובתקופה הזו שייתנו את הנתונים כדי לקדם את הרכישה, כפי שהם אמרו והתחייבו" אמר והוסיף כי בגיבויים של ראש הממשלה ושר האוצר, נכונה הממשלה גם להעביר החלטת ממשלה במידת הצורך לשם העברת הסיוע הנחוץ לשם כך למפעל.

שר הכלכלה פנה לעובדים והבהיר "המחאה שלכם נכונה, לגיטימית. שמעתי גם את ההתבטאויות 'עבריינים'. ברור מי כאן העבריינים וזה לא אתם. התנהלתם מדם לבכם. המחאה שלכם בין היתר תרמה להתפתחויות שהיו – עם כל הכבוד לי זה לא רק בזכותי. ואני חייב לציין גם את שני ראשי הערים מיכאל ובני (ביטון וביטון, ראשי עיריות ירוחם ודימונה, נ.כ.) – שאשרינו במדינת ישראל שיש לנו כאלה ראשי ערים. אני רואה את המחוייבות המלאה שלהם בכל שעה לכל פיתרון להגיע לשיחות". עובדי המפעל הודו לשר, וכן לאנשי ההסתדרות המלווים אותם – יו"ר מרחב נגב מרכזי ארמונד לנקרי, מזכיר האיגוד המקצועי תומר מרציאנו, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל וחני בריגע – פעילה חברתית ירוחמית המלווה באופן צמוד את מאבקם.

מהנהלת החברה נמסר: "אנו משתפים פעולה באופן מלא עם כל גורם פוטנציאלי אשר פנה אלינו ובוחן את אפשרותו לקבל את המפעל ללא תמורה, אך תוך קבלת כל ההתחייבויות.  לא ניתן יהיה לעשות זאת ללא עזרת משרדי הממשלה ותמיכתם בהעדפת תוצרת הארץ. על כן, נדרשת תחילה הסכמת מוסדות הממשלה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!