דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ניסן סלומינסקי

פלילים / נסגר תיק החקירה בגין עבירות מין נגד ח"כ סלומיניסקי

היועמ"ש הורה לסגור את התיק לאחר שלדבריו התשתית הראייתית שהושגה במסגרת החקירה אינה מספיקה בשביל הגשת כתב אישום. נגד סלומינסקי העידו במשטרה שתי נשים, ואחת מהשתיים הפסיקה להגיע לחקירות

ח"כ ניסן סלומינסקי (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90)
ח"כ ניסן סלומינסקי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע אתמול (ראשון) כי החליט לסגור את תיק החקירה שהתנהל בשנה האחרונה נגד ח"כ ניסן סלומיניסקי (הבית היהודי) בגין עבירות מין, וזאת לאחר שלטענתו אין די בתשתית הראייתית הושגה בחקירת המשטרה בכדי להעמידו לדין.

החשדות על עבירות מין שביצע ח"כ סלומיניסקי עלו לראשונה לפני כשנה, בדצמבר 2016, לאחר שפרסמה חגית מוריה-גיבור, פעילה במפלגת הבית היהודי, כי במשך שנים היא נחשפה לעדויות רבות על הטרדות מיניות מצד סלומיניסקי. בינואר האחרון הורו היועמ"ש ופרקליט המדינה שי ניצן לפתוח בחקירה נגד סלומיניסקי. עם הזמן הצטברו עדויות של 10 נשים שטענו שהוטרדו מינית על ידי חבר הכנסת. למרות מספר גבוה זה, רק שתי נשים, מתוך כלל הנשים שאותרו ושאליהן פנתה המשטרה, הביעו נכונות למסור עדות במשטרה, ונגבתה מהן תלונה נגד חבר הכנסת סלומינסקי. נשים אחרות שאותרו סירבו למסור עדות.

שתי הנשים שמסרו עדות מתארות דפוס דומה בו יצרו קשר עם חבר הכנסת לשם קידום נושאים ציבוריים שונים, ועל רקע זה הוטרדו על ידו. המתלוננת הראשונה שמסרה עדות, תיארה אירועים שהתרחשו במהלך השנים 2015 – 2016 על רקע פניות שלה בנושא ציבורי אותו ניסתה לקדם אל סלומינסקי המכהן כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט. היא תיארה כי סלומינסקי אמר לה במספר הזדמנויות כי אם ברצונה לקיים עמו דיונים בנושא, עליה להיפגש עמו ב"ארבע עיניים", מחוץ למשרדו. עוד תיארה כי בסיום ישיבת ועדה אותה ניהל, סלומינסקי פנה אליה ואמר לה כי אם לא היו במקום מצלמות, הוא היה מנשק אותה.

המתלוננת השנייה שמסרה עדות במשטרה תיארה אירועים שהתרחשו במהלך השנים 2014 – 2015, בזמן שניהלה קשר מקצועי עם ח"כ סלומינסקי, שכיהן אז כיו"ר ועדת הכספים. לטענתה, במספר הזדמנויות, פגש אותה סלומינסקי במסדרונות או במעלית הכנסת, חיבק אותה חיבוק ארוך וצמוד, ניסה לנשקה על פיה, דבר שנמנע לטענתה רק משום שהסיטה את פיה, אז נישק אותה על לחיה.

בעקבות עדויות אלו, הוחלט לפתוח בחקירה. המתלוננת השנייה נקראה למסירת עדות נוספת במשטרה, אך לא הגיעה אליה. במקביל, נחקר ח"כ סלומינסקי על עבירות הטרדה מינית ומעשה מגונה, והכחיש את הדברים, ובפרט הכחיש כי ניסה לנשק את המתלוננת על פיה והצמיד אותה אליו ממושכות. הוא טען כי הוא ממעט לחבק נשים, אך הסביר גם כי חיבוקים ידידותיים הם בגדר הנהוג והמקובל בכנסת ושהוא עצמו אדם חם ולבבי, כך שאם שחיבק את אותן נשים, דובר היה בחיבוק תמים.

לאור עדות זו של סלומיניסקי, גבר הצורך בגביית עדות נוספת מהמתלוננת השנייה, אלא שהיא לא התייצבה למועדי חקירה אחרים אליהם הוזמנה. על פי הודעת היועמ"ש, בתגובה לחוסר היכולת הזה לתאם גביית עדות נוספת מהמתלוננת, הודיע ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה כי לטעמו צפוי קושי בניהול הליך משפטי.

על רקע זה של חוסר הגעתה של המתלוננת למסירת עדות נוספת במשטרה, פרקליטות המחוז ופרקליט המדינה המליצו לגנוז את תיק החקירה בהיעדר ראיות מספיקות, והיועמ"ש אימץ המלצה זו.  בהודעת היועמ"ש נכתב כי "אין די בתשתית הראייתית להוכחת המעשים, ויקשה להעדיף – ברמה הנדרשת להגשת כתב אישום – את גרסת המתלוננת על-פני גרסת החשוד, וזאת, בפרט, בהתחשב בחסרים עובדתיים ביחס לאירוע ולאור כך שהמתלוננת לא הגיעה לחקירה נוספת. השלמת החקירה של המתלוננת דרושה להבנת נקודות מרכזיות באירועים הנטענים, ואף נראה כי לאור הפער העובדתי יש מקום לערוך עימות עם החשוד. פעולות אלה היו יכולות לספק תמונה ראייתית שלמה יותר, לצורך קבלת החלטה מושכלת בשאלה האם יש מקום להעמדה לדין".

ח״כ מיכל רוזין וח״כ תמר זנדברג מסרו בתגובה על סגירת התיק נגד סלומינסקי מחוסר ראיות: ״מחזקות את הנפגעות ומאמינות להן. צר לנו שכישלון המערכת הפלילית לאורך השנים הביא לכך שהנפגעות לא מאמינות בה, וביכולתה להביא את העבריינים לדין. אין ספק כי המחיר האישי והאשמה המוטחת כלפי נפגעות, מונעת מהן לקבל את יומן בבית המשפט ולהביא לצדק, וכך קרה גם במקרה זה. הח"כיות הוסיפו: "כאשר מדובר בנבחר ציבור, לא יתכן שסגירת תיק מחוסר ראיות, יהווה אסמכתה להישארותו בזירה הפוליטית. זוהי תעודת עניות למפלגתו ולמערכת הפוליטית כולה שמסכימה לספוג זאת."

חברי כנסת לגביהם עדיין מתנהלות חקירות משטרה בנושאים שונים הם ראש הממשלה נתניהו, ח"כ ביטן (הליכוד), ח"כ חיים כץ (הליכוד), ושלושה מחברי מפלגת בל"ד – זחאלקה, זועבי ואזברגה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!