דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דרום תל אביב

בארץ / חקירה ממושכת הובילה למעצרם של חשודים בניהול זירת בתי בושת

במבצע משולב עצרה היום המשטרה גורמי פשיעה המעורבים בהפעלת בתי בושת במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב | החשדות המרכזיים: עבירות מסוג הלבנת הון, העלמת מס, ניהול בתי בושת ועוד | המשטרה: "ניצול ציני של אוכלוסיות מוחלשות"

מעצרם של מעורבים מרכזיים בניהול, החזקה ושימוש בבתי בושת באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב (דוברות המשטרה)
מעצרם של מעורבים מרכזיים בניהול, החזקה ושימוש בבתי בושת באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב (דוברות המשטרה)

במסגרת המאבק למיגור הפשיעה בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב פשטה
המשטרה הבוקר על בתיהם של מספר חשודים אשר ע"פ החשד מנהלים ושולטים בזירת בתי הבושת באזור. מדובר במבצע אכיפה משולב של משטרת ישראל, הפרקליטות הפלילית והפרקליטות האזרחית של מחוז תל אביב, יחידת יהלום ברשות המיסים, ביטוח לאומי, גורמי רווחה בעיריית ת"א וגורמים נוספים. החשדות המרכזיים המיוחסים לחשודים הן עבירות מסוג הלבנת הון, העלמת מס, ניהול בתי בושת ועוד.

מדובר על מעבר לשלב הגלוי של חקירה אשר החלה לפני כשנה במהלכה נאספו ראיות לכאורה כנגד החשודים. מחומר החקירה הרב שנאסף עולה חשד לביצוע עבירות של הלבנת הון והעלמת מס בסכומים של מיליוני ש"ח ואשר נמשכו על פני שנים רבות בשיטתיות ומתוך כוונה להסוות את הפעילות הפלילית. ע"פ החשד חלק ניכר מהכסף שהולבן מקורו בניצולן הציני של אוכלוסיות מוחלשות כגון נשים העוסקות בזנות, נרקומנים, דרי רחוב וכדומה.

מעצרם של מעורבים מרכזיים בניהול, החזקה ושימוש בבתי בושת באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב (דוברות המשטרה)
מעצרם של מעורבים מרכזיים בניהול, החזקה ושימוש בבתי בושת באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב (דוברות המשטרה)

על פי החשד החשודים הנ"ל הפעילו באופן שיטתי עשרות חדרים בהם ניתנו שירותי מין ואשר הכניסו לכיסם של החשודים סכומי עתק. חומר החקירה הצביע על כך שמעבר לניצולם של האוכלוסיות המוחלשות ועבירות הלבנת ההון, פעילות החשודים היוותה מחולל פשיעה של עבירות מסוג סחר בסמים, אלימות וכו' אשר גרמה לא פעם לנזק ברכוש ולפגיעה בנפש.

מהמשטרה נמסר כי "אנו רואים חשיבות רבה בטיפול במחוללי הפשיעה באזור התחנה המרכזית הישנה בת"א. גורמים אלה פוגעים קשות בביטחון התושבים, מפרים את הסדר הציבורי ופוגעים באיכות החיים של התושבים. העבריינים הללו עושים את הונם תוך ביצוע עבירות פליליות חמורות וכדי להוסיף חטא על פשע עושים זאת תוך עושק וניצול ציני של אוכלוסיות מוחלשות. המשטרה בסיוע גורמי האכיפה הנוספים יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להילחם בתופעות הפשיעה הללו ולהעמיד לדין את האחראים".

תגובות

עו"ד ניצן כהנא, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות"שוב אנחנו נחשפות לפניה האכזריות של תעשיית הזנות, שאת רווחיה צוברים על גבן של אינספור נשים. אנו מברכות את משטרת ישראל על הצעד המתבקש, אך מבקשות להזכיר כי פתרון אמיתי לקרבנות תעשיית הזנות יהיה רק באמירה ברורה של המחוקק כי כל מי שמנצל אותן הוא עבריין – כולל הלקוחות המניעים תעשייה זו."

עו"ד יעל בן סעדון, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "חוק המאבק הלאומי לאיסור צריכת זנות ושיקום שורדות זנות עבר קריאה טרומית ביולי האחרון, והשרה שקד, שהבינה את משמעותו הערכית וההיסטורית הבטיחה לקדם במקומו הצעת חוק ממשלתית. מאז עברו למעלה מארבעה חודשים בהם לא נעשה דבר ולא נכתבה מילה. שרת המשפטים – הגיע הזמן לפעול."

ביולי האחרון אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק המאבק הלאומי בצריכת זנות ומתן סיוע לשורדות זנות, התשע"ז – 2017, אותה כתב המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות ומקדמות ח"כ שולי מועלם וח"כ לשעבר זהבה גלאון. הצעת חוק מקבילה של ח"כ ד"ר עליזה לביא, יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשות ובזנות, אושרה גם היא.

לפי נתוני הסקר הלאומי אודות הזנות של משרד הרווחה והמשרד לביטחון פנים, בישראל כ12,040 אנשים במעגל הזנותלמעלה מעשירית מהם, כ-1,500 במספר, הינם קטינות וקטינים. בסקר דווח כי 76% מהנשים במעגל הזנות הביעו את רצונן לצאת מהזנות לו היו להן הכלים והאפשרות לכך. הסקר הלאומי מצא כי למעלה מ-70% מהציבור מצפה מהריבון לפתור את תופעת הזנות.

החוק לאיסור צריכת זנות אומץ לראשונה בשנת 1999 בשבדיה, שהיתה החלוצה בתחום. בשנים האחרונות חוקקו עוד ועוד מדינות את חקיקה שמטיל אחריות פלילית על צרכני הזנות, ביניהן אירלנד (2017), צרפת (2016), צפון אירלנד (2015) קנדה, מדינות בארה"ב, נורבגיה ועוד. במדינות בהן אומץ החוק הוכח כי צמצום הביקוש לזנות הוביל לבלימה בהיקף התופעה, לצמצום הסחר בבני אדם ובשינוי משמעותי בעמדות הציבור נגד התופעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!