דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יחסי חוץ

לחשמל את אפריקה / נחתם הסכם ישראלי-אמריקאי לקידום חברות אנרגיה ישראליות באפריקה

בטקס שנערך אתמול (ב') בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, הצטרפה ישראל למיזם "Power Africa", הפועל להרחבת תשתית החשמל ביבשת | חברות אנרגיה ישראליות יזכו כעת לסיוע בפעילותן באפריקה

חתימת מזכר הבנות להצטרפות ישראל ליוזמת Power Africa (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב, תל אביב)
חתימת מזכר הבנות להצטרפות ישראל ליוזמת Power Africa (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב, תל אביב)
שי ניר

ישראל וארצות הברית חתמו אתמול (שני) על הסכם "Power Africa" – לקידום פעילות חברות ישראליות בתחום האנרגיה ביבשת אפריקה. ההסכם נחתם בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הכלכלה אלי כהן, שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, ראש מיזם Power Africa אנדרו הרשקוביץ, שגרירי מדינות אפריקה בישראל, נציגי ממשל בישראל, נציגי יוזמת Power Africa וחברות ישראליות מובילות בתחום האנרגיה.

"זוהי יוזמה שתחשמל את אפריקה. מילולית ומעשית. היא מביאה אור, ובכל פעם שאם אפריקנית תדליק את האור או את תנור החימום בשביל מים לילדיה, חלק מישראל יהיה שם" אמר נתניהו בטקס החתימה, "זוהי התפתחות אדירה העולה קנה אחד עם חזון שיש לי, לפיו ישראל תשוב לאפריקה ואפריקה תשוב לישראל". נתניהו בדבריו התייחס לקשרים המדיניים אותם ישראל מקדמת בשנה וחצי האחרונות, "שיתוף הפעולה עם ישראל, כפי שתרם לחקלאות באפריקה בשנות ה-60, יכול לעזור בכל תחום בחיים בתחילת המאה ה -21. זוהי התפתחות חיובית להפליא. אנחנו הולכים להמשיך את זה צעד אחר צעד אחר צעד".

חתימת מזכר הבנות להצטרפות ישראל ליוזמת Power Africa (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב, תל אביב)
חתימת מזכר הבנות להצטרפות ישראל ליוזמת Power Africa (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב, תל אביב)

בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי, יוזמת Power Africa מובלת על ידי הסוכנות לפיתוח בינלאומי של ארה"ב (USAID) ומטרתה לחבר 60 מיליון בתי אב באפריקה לרשת החשמל ולהוסיף 30 אלף מגוואט להספק המותקן ביבשת עד 2030.

הצטרפות ישראל לתכנית, כך על פי הודעת משרד ראש הממשלה, נעשתה במסגרת פעולות הממשלה לחיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם מדינות אפריקה. מטרת ההסכם לאפשר לחברות ישראליות לקחת חלק ביוזמת Power Africa, והן יקבלו ארגז כלים מגוון לקידום פרויקטים לייצור חשמל ולחיבור הצרכנים ביבשת. בין השאר, במסגרת זו תגדל נגישות החברות לגורמי ממשל, יוענקו מענקים כספיים, יקודמו קשרים עם גורמי מימון, יינתן יעוץ מקצועי ומשפטי וייערכו סקרי היתכנות.

ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), שהשתתף במעמד החתימה, אמר כי "אין ספק שמעמד חשוב זה הוא זריקת עידוד משמעותית לכלכלת ישראל. אני מאמין שיחסינו החמים עם אפריקה יפתחו דלתות לחברות ישראליות נוספות המעוניינות בקשרים כלכליים עם חברות מאפריקה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!