דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יהדות

חברה ועבודה / לא כשר: משגיחי הכשרות בפתח תקווה הכריזו על סכסוך עבודה

המשגיחים, המאוגדים בהסתדרות, מוחים על החלטה חד צדדית של המועצה הדתית בעיר - המקדמת העסקת משגיחי כשרות דרך חברת קבלן | אמש התכנסו המשגיחים ובעלי העסקים בעיר למחות כנגד ההחלטה

הכרזת סכסוך עבודה של משגיחי כשרות (ועד המשגיחים הארצי)
הכרזת סכסוך עבודה של משגיחי כשרות (ועד המשגיחים הארצי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בקרב משגיחי הכשרות בפתח תקווה – זאת על רקע החלטה החד צדדית של המועצה הדתית בעיר להתנות את חידוש תעודות הכשרות של העסקים בעיר, בהעסקת משגיחי הכשרות באמצעות כ.פ.ל. – חברת קבלן. ועד משגיחי הכשרות בעיר קרא לעסקים שלא להתקשר עם החברה הקבלנית – והתחייב להמשיך ולהשגיח עד ליישוב הסכסוך עם הרבנות, כשהם מספקים לעסקים תעודות 'הארכת תוקף' הכשרות, בהן נכתב: "אנא כבדו אישור זה ובכך תחזקו את ידיהם של בעלי העסקים ומשגיחי הכשרות שנאבקים כנגד עושק הכשרות".

אמש (שני) קיימו בשעות הערב משגיחי הכשרות כנס חירום במשרדי מרחב פתח תקווה של ההסתדרות, בהשתתפות כ-70 בעלי עסקים מהעיר וכ-200 משגיחים, ובו התריעו כי השגחת הכשרות באמצעות החברה הקבלנית עתידה לייקר את עלות הכשרות בעיר, ואף לפגוע ברמתה, שכן על פי תנאי המכרז צפויה חברת כ.פ.ל להעמיד רק כמחצית ממספר המשגיחים הפועלים כיום בעיר – כך שכ-70 משגיחים יאבדו את מקום עבודתם, ועומס העבודה הקיים יוטל על כתפיהם של כ-70 משגיחים בלבד כפי שמלמדים תנאי המכרז.

הכרזת סכסוך עבודה של משגיחי כשרות (ועד המשגיחים הארצי)
הכרזת סכסוך עבודה של משגיחי כשרות (ועד המשגיחים הארצי)

"קראנו גם לבעלי העסקים להשתתף ולתמוך בנו, כי הם מרגישים בעצם בני ערובה", אמר ל'דבר ראשון' הרב יניב שפירא, יו"ר הועד הארצי של משגיחי הכשרות בהסתדרות. לדבריו, לחברת הקבלן יהיו הוצאות נוספות כגון רכבים, משרדים ויעד להרוויח – אשר יחייבו תקורה גבוהה לצד צמצום כוח האדם, "בעלי העסקים מזהירים שהם לא יוכלו לעמוד בזה", אמר שפירא.

במכתב ששלחה המועצה הדתית בפתח תקווה למעסיקים, בו הבהירה כי יהיה עליהם להתקשר עם חברת כ.פ.ל. על מנת לחדש את תעודות הכשרות, נכתב כי החלטה זו נתקבלה לאור פסיקתו של רב העיר מיכה הלוי, בעקבות פסיקת בג"ץ, כי יש להפריד את העסקת המשגיחים כך שלא יקבלו שכרם מהמושגחים. אלא שבעקבות אותה החלטת בג"ץ התכנסה ועדה, בראשותו של הרב הלוי דווקא – אשר גיבשה המלצות לרבנות הראשית, ובהן הזהירה כי העסקת המשגיחים באמצעות חברות קבלן צפויה לייקר את מחיר הכשרות ולסרבל את מערך הכשרות. הוועדה הציעה לרבנות להעסיק את המשגיחים כפרילאנסרים או לחלופין כעובדי המועצות הדתיות. נראה כי המועצה הדתית בפתח תקווה פועלת למעשה בניגוד להמלצות שרב העיר עצמו היה שותף מרכזי לניסוחן.

תגובת המועצה הדתית בפתח תקווה טרם נתקבלה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!