דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ביה"ד לעבודה: פיטורי העובדים בנגב קרמיקה יידחו ב-3 חודשים

דחיית הפיטורים - מתוך מטרה למצוא רוכש למפעל | חבר ועד העובדים אבי בן אבו: "גיבור היום - אילן איטח, שופט ביה"ד הארצי לעבודה, שכל אשר הוא וכל קורותיו, יצקו תוכן ומשמעות גדולה לשעות ארוכות, שבסופן תקווה וצדק"

עובדי נגב קרמיקה מפגינים מול בית הדין הארצי לעבודה בזמן הדיון בנושא סגירת מפעל נגב קרמיקה 5 בדצמבר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
עובדי נגב קרמיקה מפגינים מול בית הדין הארצי לעבודה בזמן הדיון בנושא סגירת מפעל נגב קרמיקה 5 בדצמבר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בבית הדין הארצי לעבודה הסתיים אמש (שלישי) בשעות הלילה הדיון בערעור שהגישה ההסתדרות על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בנושא נגב קרמיקה. בתיווך אב בית הדין השופט אילן איטח בהובלת יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ובליווים של שר הכלכלה ח"כ אלי כהן וראש המועצה המקומית ירוחם מיכאל ביטון הגיעו הצדדים להסכמה לפיה פיטורי העובדים ידחו בשלושה חודשים לפחות מתוך מטרה למצוא רוכש למפעל בירוחם.

בהתאם לסיכום בין הצדדים, עד ליום 1.3.18 ייעשה מאמץ לאתר רוכש למפעל, ורק ככל שלא יאותר כזה, תסתיים באותו המועד העסקתם של העובדים, שלא יהיו זכאים לחודש נוסף של הודעה מוקדמת לפני פיטורין. תהליך מכירת המפעל יתנהל בפיקוח של בית הדין הארצי לעבודה. במהלך הדיון חשף יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי בתקופה האחרונה נפגש עם שני גורמים רציניים מתחום התעשייה שהתעניינו במפעל, כשהאחד מהם הוא הבעלים של חברת רב-בריח, שלו ניסיון בהבראת מפעלים.

מיכאל ביטון ראש מועצת ירוחם, ולידו חברי הועד: אבי בן אבו, יוסי גל ויו"ר הועד יעקב צרפתי (צילום: פייסבוק מיכאל ביטון)
מיכאל ביטון ראש מועצת ירוחם, ולידו חברי הועד: אבי בן אבו, יוסי גל ויו"ר הועד יעקב צרפתי (צילום: פייסבוק מיכאל ביטון)

על פי ההסכמות התחייבה הנהלת החברה שלא לעשות פעולות המנוגדות ליכולת למכור את המפעל לרוכש כעסק חי, אולם הבהירה כי המפעל ימכר בלא 'הקניין הרוחני' ושמות המותגים שנמכרו בו עד כה. ככל שהמפעל יימכר לפני 1.1.18, יינתן לעובדים בונוס מכירה של 3 מיליון שקלים. ככל שהמפעל יימכר לפני 1.2.18 יינתן לעובדים בונוס מכירה של 2 מיליון שקלים. העובדים הסכימו לאפשר הוצאת סחורות מהמפעל אך הדגישו כי לא יאפשרו הוצאת ציוד ממנו. כמו כן הוסכם כי תתאפשר כניסת העובדים למפעל לצורך הוצאת ציודם האישי הנעול בו מאז תחילת מאבקם כנגד הסגירה לפני למעלה מ-50 יום. הצדדים התחייבו לפעול לבטל תלונות שהוגשו במשטרה במסגרת המאבק.

"'שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם מִשְׁפַּט צֶדֶק'" מסר ל'דבר ראשון' חבר ועד העובדים אבי בן אבו בעקבות ההסכמות. "חוץ מגאוותי הגדולה על ועד המפעל האצילי, על יו'ר ההסתדרות, שהוכיח את מנהיגתו החברתית יוצאת הדופן ועל מיכאל שרקם וטווה את החוטים במיומנות מופלאה – גיבור היום הזה עבורי הוא בהחלט כבוד השופט אילן איטח, שופט ביה"ד הארצי לעבודה, שכל אשר הוא וכל קורותיו, יצקו תוכן ומשמעות גדולה לשעות ארוכות, שבסופן תקווה וצדק".

מהנהלת נגב קרמיקה נמסר כי "לאורך כל התהליך ראינו את טובת העובדים לנגד עניינו וניהלנו הליכים בתום לב למכירת המפעל בירוחם מול רוכשים אפשריים. על מנת למצות את התהליך, בצעד נדיב הסכמנו לשלם שכר לתקופה נוספת וזאת בתקווה שימצא רוכש שיקח על עצמו את המשך העסקת העובדים. יש לציין כי יחסי העבודה בין נגב לעובדים יסתיימו ב 28.2.18".

אורי גלבוע (ימין) מבעלי נגב קרמיקה בבית הדין הארצי לעבודה בנושא סגירת מפעל נגב קרמיקה 5 בדצמבר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
אורי גלבוע (ימין) מבעלי נגב קרמיקה בבית הדין הארצי לעבודה בנושא סגירת מפעל נגב קרמיקה 5 בדצמבר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

"בראש ובראשונה ההישג הזה שייך לעובדים וראשי הוועד יעקב יוסי ואבי" מסר ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון, וכינה זאת 'הצלחה חלקית', "יש לנו אוויר וזמן קצוב עכשיו לפעול למצוא רוכש שיכנס למפעל וינסה להעמידו על הרגליים". ביטון הודה לתושבי ירוחם שנרתמו למאבק ולאנשי המועצה, כמו גם לשרי הכלכלה והאוצר ולראשי ועדות הכלכלה והעבודה והרווחה בכנסת. עובדי נגב קרמיקה נאבקו כנגד סגירת המפעל 54 ימים, מאז הודיעה ההנהלה באופן חד צדדי על סגירת שעריו.

את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכי הדין איריס ורדי, אלעד מורג ויערה צישינסקי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!