דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בעקבות קטלוניה, גם מחוז יורקרשייר באנגליה רוצה להקים נבחרת כדורגל

מחוז יורקשייר בצפון אנגליה מגייס שחקנים להקמת נבחרת כדורגל משלו | הנבחרת עתידה לשחק בארגון של התאחדות הכדורגל של התאחדויות העצמאיות | מנהל הנבחרת: "אנחנו רוצים שחקנים שידברו על המסורת וההיסטוריה של המחוז"

אוהדים אנגליים במשחק (צילום: Vlad1988 / Shutterstock).
אוהדים אנגליים במשחק (צילום: Vlad1988 / Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משנה לשנה תופעה יוצאת דופן תופסת תאוצה ברחבי עולם כדורגל, יותר ויותר מחוזות או אזורים שנשלטים ע"י מדינה אחרת מכריזים ומקימים התאחדויות כדורגל מקומיות. אנו מכירים את התופעה הזאת אולי דרך שתי הנבחרות הוותיקות והראשונות בעולם שעשו את הצעד הזה לפני כ-100 שנה – נבחרות קטלוניה והבסקים. תהליך שבתחילתו  נחשב מהפכני ומעורר השראה, כאשר עמים שאינן בעלי שליטה עצמאית מסוגלים להקים קבוצות כדורגל כחלק בלתי נפרד ממאבקם לעצמאות.

הנבחרת הקטלונית הייתה פעילה כבר משנת 1904 והייתה אחת הנבחרות הלאומיות הראשונות בעולם, המשחק הבינלאומי הראשון של הנבחרת התקיים בשנת 1912 בפריז נגד נבחרת צרפת ונגמר בתבוסה כואבת 7:0. הנבחרת הבסקית קיימה את משחקה הראשון ב-1930 והפסידה במשחק הבכורה לשותפתה הקטלונית 1:0. הנבחרות היו חלק מהארגון הכדורגל הספרדי ונהנו מחופש בינלאומי מסויים, עד עלייתו של הגנרל פרנקו שאסר לחלוטין על כל ניסיון בדלנות מצד שני המחוזות, כולל משחקי כדורגל נגד מדינות אחרות.

לאחר נפילת פרנקו ב-1975 שתי הנבחרות החלו לחזור באופן סמוי לפעילות ספורטיבית. במהלך שנות ה-90 נבחרת קטלוניה תפסה תאוצה והחלה לשחק באופן תדיר מול הנבחרות הטובות בעולם, לנבחרת התגייסו הכוכבים הגדולים ביותר של קבוצות ברצלונה ואספניול, בתוספת שחקנים נוספים בעלי זהות לאומית קטלונית.

נבחרת הכדורגל הקטלונית הפכה לאחת מסמלי המאבק הלאומי ופגשה לאורך השנים את נבחרות ארגנטינה, ניגריה, ברזיל, צ'ילה ועוד. כאשר במדי הנבחרת מככבים צ'אבי, סרג'י רוברטו, סרחיו גארסיה, ג'רארד פיקה, אנדרס אינייסטה, מארק ברטרה , ג'ורדי אלבה, ססק פאברגס, סרחיו בוסקטס, קרלס פויול, ויקטור ואלדס ועוד.

לאחר הצלחה המסחררת סביב נבחרת קטלוניה ושלל כוכביה, מחוזות ועמים נוספים החליטו להקים התאחדויות ונבחרות כדורגל שישחקו ברחבי העולם, שישמשו ככלי פוליטי להגביר את המודעות למאבקים הפוליטיים שמתרחשים ברחבי העולם, המדינות המוכרות יותר שהקימו נבחרות לאומיות שאינן עצמאיות הן: טיבט, גרינלנד, קפריסין הטורקית, דארפור, זנזיבר, כורדיסטאן העירקית, אבחזיה ועוד.

ביום שני הצטרפה התאחדות החדשה ומפתיעה לרשימה הגדלה ומתארחת של נבחרות ללא עצמאות. נבחרות שאינן מוכרות ע"י פיפ"א ומשחקות בעיקר משחקי ידידות בינן לבין עצמן וחברות בהתאחדות הכדורגל הגדלה והמתפתחת בשם CONIFA התאחדות הכדורגל של התאחדויות העצמאיות. הפעם הנבחרת המפתיעה מגיעה מהאי הבריטי והיא נבחרת יורקשייר שמעוניינת להפוך לנבחרת ה-48 בארגון, שאינו כולל את קטלוניה והבאסקים.

הנבחרת החדשה הוקמה מתוך התאחדות הכדורגל המקומית במחוז הגדול ביותר באנגליה ובעל משמעות היסטורית מאוד חשובה לעם האנגלי והוא היה קיים עוד במאות הראשונות שלפני הספירה. סמלה של הנבחרת יהיה השושן הצחור שהוא סמל המחוז הצפוני שכולל כיום חמישה מיליון תושבים ובתוכו הערים: לידס, שפילד, האדרספילד, ברדפורד, יורק, מידלסברו והאל. את כולן מייצגות קבוצות כדורגל מקצועניות בליגות הבכירות באנגליה ובעלות מחלקות נוער מצויינות.

התאחדות הכדורגל של יורקשייר נפתחה באופן חגיגי ביולי ותערוך ביום ראשון הקרוב מבחנים לשחקנים שירצו לקחת חלק בנבחרת. המטרה של הנבחרת היא לגייס את הכישרונות הבולטים שגדלו בערי המחוז ולשכנע אותם לייצג את הנבחרת החדשה במשחקי הידידות שיתקיימו כנראה מול נבחרות לאומיות אחרות שאינן חברות בפיפ"א. משחק הבכורה המתוכנן הוא נגד נבחרת האי מאן-אי בים הבריטי שנמצא תחת חסות המלוכה הברטיתית ואינו שייך כחלק מבריטניה כמדינה.

"אם אמא של מסי הייתה נולדת בברנסלי, הינו שמחים לבחון אותו, אבל אנו בוחנים רק את אלו שנולדו ביורקשייר" צוחק פיל הגרתי מנהל הנבחרת החדשה שהתראיין לרשת bbc הבריטית "סוג השחקנים שישחקו בנבחרת לא יהיו כדורגלנים טהורים של יורקשייר ולא שחקני פרמייר ליג", בכך הוא מבטל את זימונם של שחקני נבחרת אנגליה קייל ווקר מגנה הימני של מנצ'סטר סיטי וג'ימיי וארדי חלוצה של לסטר, שניהם ילידי המחוז והעיר שפילד. במקומם הזמינה הנבחרת המקומית שחקנים מהליגה נשיונל ליג  שהיא החמישית בחשיבותה במבנה הליגות האנגלית "אנחנו לא רוצים שחקנים שצוללים לריצפה וצועקים על השופט. אנחנו רוצים שהם ידברו על המסורת וההיסטוריה של המחוז ועל מה שעושה אותנו טיפה יותר מיוחדים".

הנבחרת החדשה מנסה להתקבל ולהיות השותף ה-48 בארגון CONIFA, בשביל זה היא צריכה לפחות מדינה אחת או ארגון פוליטי שיכיר בהם. סך הכל משימה לא בלתי אפשרית בעולם של היום. לאחר שיתקבלו יוכלו להשתתף בטורנירים המיוחדים של התאחדות הכדורגל ושל הנבחרות שאינן בעלי מדינה עצמאית.

המטרה המוצהרת של הנבחרת החדשה בארגון היא לזכות בטורניר החשוב של הארגון  World Football Cup. לצערם הם לא יוכלו להתחרות בטורניר הקרוב שיתקיים הקיץ בלונדון בהשתתפות 16 הנבחרות הטובות ביותר. אך אולי אם יתמידו ויצליחו לגייס שחקנים מספיק איכותיים הם יעפילו לטורניר הבא בעוד ארבע שנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!