הישראלים שברו שיאים בחגיגת הקניות של חודש נובמבר וביצעו שיא של 122 מיליון עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 26.8 מיליארד שקלים. החודש שבו רוכזו שורה של אירועי קניות מרכזיים, ביניהם הבלאק פריידי, יום הרווקים הסיני וסייבר מאנדיי, היה משמעותי השנה ביחס לשנים קודמות לאחר שאירועי הקניות זכו לחשיפה גבוהה מאוד באמצעי התקשורת. סה"כ נרשמה בנובמבר עליה של 9.4% בכמות העסקאות בכרטיסי אשראי ועליה של 8.7% בהיקף הרכישות לעומת נובמבר 2016. כך עולה מנתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) המספקת שירותי סליקה עבור חברות כרטיסי האשראי.
עוד עולה מהנתונים שמציגה שב"א כי 34.9 מיליון עסקאות, המהוות 28.9% מכלל העסקאות בחודש נובמבר, בוצעו דרך האינטרנט. בסך הכל רכשו הישראלים בעסקאות מקוונות מוצרים בשווי 12.7 מיליארד שקלים המהווים כמעט מחצית מהיקף הרכישות שבוצעו בנובמבר באמצעות כרטיסי אשראי.
יום הקניות החזק ביותר בחודש נובמבר היה ה 27 לחודש, הוא הסייבר מאנדיי המגיע בעקבות סוף השבוע של הבלאק פריידי. ביום הזה ביצעו הישראלים 4.1 מיליון עסקאות באינטרנט בסכום ממוצע של 252 שקלים לרכישה ובהיקף של למעלה ממיליארד שקלים. לשם השוואה, ה-23 בנובמבר היה היום בו בוצעו הכי הרבה רכישות בחנויות הפיסיות, במהלכו נרשמו 3.5 מיליון עסקאות בחנויות בהיקף של 610 מיליון שקלים בלבד.