דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם ברשות האוכלוסין וההגירה: תנאי העובדים ישופרו, שעות הפתיחה יורחבו

ההסכם הקיבוצי יסדיר את תנאי העבודה ברשות עם המעבר לעידן התעודות הביומטריות | יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "העובדים המסורים ברשות האוכלוסין הם המפתח לשירות איכותי המוענק לאזרחי ישראל"

עמדת קבלת מסמכים במשרד הפנים (צילום: יעקב כהן / פלאש 90).
עמדת קבלת מסמכים במשרד הפנים (צילום: יעקב כהן / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, משרד הפנים ומשרד האוצר חתמו אתמול (חמישי) על הסכם קיבוצי המסדיר לראשונה את זכויותיהם של מאות עובדי רשות האוכלוסין וההגירה לאור המעבר לעידן התעודות הביומטריות. במקביל, ההסכם כולל בשורה משמעותית לציבור הישראלי: הרחבת שעות קבלת הקהל בלשכות, שייפתחו עד ארבע פעמים בשבוע בשעות אחה"צ, במקום פעמיים כיום.

על ההסכם חתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר הפנים אריה דרעי, סגן שר האוצר יצחק כהן, הממונה על השכר באוצר ערן יעקב, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ' שלמה מור יוסף ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר במעמד החתימה כי "העובדים המסורים ברשות האוכלוסין הם המפתח לשירות איכותי המוענק לאזרחי ישראל. ההסכם ההיסטורי עליו חתמנו היום מחזק את מעמד העובדים, ומתאים את תנאי העסקתם לשינויים הטכנולוגיים במערך הנפקת התעודות. במקביל, הוא גם מאפשר יציאה לדרך חדשה בה הציבור ייהנה משירות משודרג, מקצועי ויעיל – לאורך מספר רב יותר של שעות".

שר הפנים אריה דרעי הוסיף כי ״מדובר בהסכם רב משמעות שייתן לעובדים את מה שמגיע להם לאחר משא ומתן ארוך. ההסכם יתגמל באופן ראוי והוגן את מאות עובדי רשות האוכלוסין, הפועלים יום יום ללא לאות למתן שירות מצוין ומבצעים את עבודתם על הצד הטוב ביותר״. סגן שר האוצר יצחק כהן, הוסיף: "עשינו כאן צעד חשוב למען השירות לאזרח, תוך חיזוק מעמדם של העובדים שעושים עבודה קשה וחשובה למען האזרחים". יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי בירך אף הוא על ההסכם המחזק את מעמד העובדים והודה לכל הגורמים שהיו מעורבים במשא ומתן.

ההסכם, שתוקפו עד לסוף שנת 2020, חל על כ-600 עובדי לשכות מנהל האוכלוסין הפרוסות ברחבי הארץ ועל כ-100 מעובדי מטה הרשות הממוקם בירושלים. ההסכם יסדיר את העבודה על תעודות הזהות והדרכונים הביומטריים על פי "החוק הביומטרי" שאושר מוקדם יותר השנה. במסגרת זאת נקבעו הוראות הנוגעות לשעות הפעילות של העובדים בשעות אחר הצהריים והערב, והתגמול הראוי לעבודה זו, בייחוד לאור העומסים הכבדים שנוצרו בלשכות בתקופה האחרונה והגדלת כמות הזמן הנדרשת להנפקת התעודות החדשות.

חלקו הראשון של ההסכם קובע כי עבור תקופת הפיילוט הביומטרית, במחצית הראשונה של 2017 יקבלו עובדי הלשכות מענק חד פעמי בגובה 8,000 שקל. עובדי המטה המוצבים במרכז המידע של הרשות, עובדי אגף רישום ומעמד ועובדי יחידת ארבל (האמונים על ההכנה הפיזית של התעודות) יקבלו אף הם מענק בגובה דומה. שאר עובדי המטה יקבלו מענק בגובה 5,000 שקל. עוד נקבע כי בגין הכנסת האלמנט הביומטרי למערכות יקבלו עובדי הלשכות תוספת שכר חודשית קבועה בגובה 833 שקל. עובדים אחרים, כגון עובדי המטה, יקבלו תוספת בגובה 500 שקל.

חלקו השני של ההסכם טומן בחובו בשורה לציבור הישראלי, שכן הוא מסדיר ומאפשר להוציא לפועל את התוכנית להרחבת זמן קבלת הקהל בלשכות מנהל האוכלוסין, ופתיחתן עד ארבע פעמים בשבוע בשעות אחר הצהרים – במקום פעמיים כנהוג כיום. הצדדים הסכימו על הגדלת הסכום שיקבלו מי שיעבדו בזמן קבלת קהל אחר הצהריים, מ-72 שקל ל-96.5 שקל. כמו כן הוסדר לראשונה גם תגמול עבור תורנות ערב, בסך 96.5 שקל.

יו"ר מועצת עובדי רשות האוכלוסין, שני שבתוב, אמרה עם חתימת ההסכם: "אני מודה לכל המעורבים בתהליך הארוך והמורכב לחתימת ההסכם ההיסטורי הזה – לאנשי ההסתדרות והאיגוד, להנהלת משרד הפנים והרשות, לחברי הוועד ולעובדים עצמם. ההסכם משפר בצורה דרמטית ומשמעותית את שכר העובדים ברשות ויאפשר להם להמשיך לבצע את עבודתם נאמנה". יו"ר ועד מנהל רישום אוכלוסין, מירה אסרף הוסיפה: "היום אנו חותמים על הסכם ראשון למנהל האוכלוסין, שייטיב עם העובדים ויחזק את מעמדם. אני מודה לכל המעורבים על העשייה והנכונות להביא את המו"מ לכדי סיום".

בנוסף לשותפים שלקחו חלק במעמד החתימה על ההסכם, בניהול המו"מ לגיבושו השתתפו גם מחזיק תיק רשות האוכלוסין בהסתדרות עובדי המדינה רן קופל, ראש ענף משרדי ממשלה בממונה על השכר חנן לזימי וסמנכ"ל בכיר למש"א ומנהל ברשות האוכלוסין נאיף הינו. עוד לקחו חלק בחתימה על ההסכם יו"ר ועד עובדי המטה ברשות קרן יוסף, עו"ד אורלי ישי-גנץ מהלשכה המשפטית של אגף השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר ועו"ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי אשר ליוותה משפטית את המו"מ מצד ההסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!