דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / שריפות ענק בקליפורניה: "לא חשבנו שהאש תתקדם כל כך מהר"

שריפות הענק בלוס אנג'לס וסביבתה, הן מהגדולות שפרצו בהיסטוריה של האיזור, ומאכלות כל מה שנמצא בדרכן | אלפים פונו מבתיהם | תושב העיירה העיירה אוג'י: "היה כל כך הרבה עשן שפשוט אי אפשר היה יותר לראות את הרחוב"

מסוק כיבוי מכבה את שריפה בדרום קליפורניה 7 בדצמבר (צילום: AP Photo/Gregory Bull)
מסוק כיבוי מכבה את שריפה בדרום קליפורניה 7 בדצמבר (צילום: AP Photo/Gregory Bull)
דוד טברסקי

יובש קיצוני ורוחות חזקות ממשיכות להיות הדלק לאחת השריפות הקשות ביותר שפקדו את קליפורניה ואת העיר לוס אנג'לס אי פעם. בימים האחרונים שריפות ענק התפשטו בהרים וביערות שבתוך המטרופולין של לוס אנג'לס, והן מאכלות בתים ושדות ומשאירות עשרות אלפי אנשים שפונו מבתיהם.

אתמול (חמישי) התפשטו השריפות לעיר סאן-דייגו. מגרשי גולף, בתי אבות יוקרתיים ואורוות סוסים הצמודות למגרשי מירוצים עולים באש ומשאירים אחריהם אדמה חרוכה. ע"פ הדיווח ב-A.P האש שפרצה אתמול התפשטה במהירות לשטח של 16 קילומטרים ריבועיים ושרפה תריסר בתים, מטעים ומועדוני פנאי בעיר הקטנה פולברוק שליד העיר סאן-דייגו. כוחות הכיבוי מדווחים על שלושה אנשים שנפגעו מכוויות בזמן שנמלטו.

במקביל אלפי כבאים ועשרות מטוסים ומסוקים מנסים להשתלט על שריפת ענק בעיר ונטורה בקצה הצפון מערבי של מטרופולין לוס אנג'לס. השריפות שזכו לכינוי 'שריפות תומאס' הצליחו לכלות מיום שני מעל 400 בתי מגורים והתפשטו על פני שטח של מעל ל-460 קילומטרים ריבועיים. ע"פ כוחות ההצלה של קליפורניה הם הצליחו לפנות את כל התושבים באזור.

סינתיה אולברה סיפרה ל-A.P שהייתה בביתה בפול ברוק כאשר אביה התקשר אליה לספר שהשריפות נמצאות בשער בית האבות שלו. במכוניתן, בדרכן לאביהן, נזכרו אלברה ואחותה כי שכחו מספר מסמכים בבית, וכשחזרו אליו גילו שהשריפות כבר היו בשטחו. "לא חשבנו שהאש תתקדם כל כך מהר" סיפרה אחת האחיות שניסתה לחזור לבית להציל את מכוניתו של בעלה, אך אחותה שכנעה אותה שזה לא שווה את זה.

כאוס נשזר ברחבי אורוות המרוצים בעיר. מתקן המגרשים היוקרתי סאן לואיס ראיי דואן'. מנהל המגרשים מאק מקברייד סיפר שהוא נאלץ לשחרר מעל ל-450 סוסים כדי שהאש לא תתפוס בהם. הצלמים תפסו את המבוהלים רצים כאשר ברקע עצי דקל עולים באש. מקברייד סיפר שכ-30 מסוסיו מתו ולדעתו ישנם עוד עשרות אך הוא אינו יכול לגשת לאזור בגלל הלהבות.

האש ממשיכה לבעור גם כיום לאורך מורדות ההרים לצידו של כביש 101 המפורסם החוצה את לוס אנג'לס לרוחבה וממשיך לאורך החוף הצפוני בעודו חוצה את עיירות החוף היוקרתיות ונטורה וסנטה ברברה והנהגים הנוסעים לאורכו מעלים צילומי וידאו שנראים כלקוחים מסרט אימה הוליוודי. בעיירה ההררית אוג'י המאוכלסת ב-7,000 תושבים ונחשבת לאתר נופש פסטורלי הזוכה לכינוי 'גן-עדן" בגלל בתי מלון הבוטיק שבתוכו וחנויות הניו אייג', מלאים הרחובות בכבאיות. בתי המלון והחנויות נשארו סגורים ועשן השריפות אפף את העיירה כולה. "היה כל כך הרבה עשן שפשוט אי אפשר היה יותר לראות את הרחוב" סיפר האנק צ'יינה גארסיה, בעודו קונה משקאות בחנות אלכוהול מקומית. "נהיה פה די מלחיץ אתמול כאשר הרוח התחילה להתגבר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!