דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אלי רייזמן: "הבנתי שאני רוצה שאנשים יבינו בדיוק מהי פגיעה מינית"

בית המשפט במישיגן דן את ד"ר לארי נאסר שהיה הרופא הראשי של נבחרת ההתעמלות האמריקאית ל-60 שנות מאסר | נאסר נאשם שניצל מינית 130 נערות ונשים איתן עבד, ביניהן המתעמלת אלי רייזמן, שפרסמה את העדות בספרה

המתעמלת אלי רייזמן באולמפיאדה בברזיל (צילום ארכיון: AP Photo/Rebecca Blackwell).
המתעמלת אלי רייזמן באולמפיאדה בברזיל (צילום ארכיון: AP Photo/Rebecca Blackwell).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ד"ר לארי נאסר בן ה-54, אשר שימש כרופא הראשי של נבחרת ההתעמלות האומונתית של ארה"ב, נשפט ביום חמישי ל-60 שנות מאסר. בית המשפט במשיגן הטיל את העונש המירבי על  העבירה של אחזקת פורנוגרפיית ילדים ובחודש ינואר יקבל את העונש על מעשי הפגיעה המינית שביצע נערות צעירות, במסגרת עבודתו.

ד"ר נאסר שהיה הרופא הראשי של נבחרת ההתעמלות, ניצל את מעמדו ופגע מינית ביותר מ-130 נשים ונערות צעירות שהתלוננו עליו, כאשר בניהן גם המתעמלת המפורסמת אלי רייזמן, האלופה האולימפית לשעבר ואחת הדמויות המוכרות והאהובות בספורט הנשים בארה"ב. נאסר נמצא אשם בנוסף לפגיע המינית גם בהחזקת 37 אלף תמונות פורנוגרפיות של ילדים על מחשבו.

ד"ר לארי נאסר, לשעבר מאמן הנבחרת האולימפית באתלטיקה של ארה"ב, בשימוע בבית המשפט בו הואשם בתקיפה מינית של מתעמלות, 22 בנובמבר 2017 (צילום: AP Photo/Paul Sancya)
ד"ר לארי נאסר, לשעבר מאמן הנבחרת האולימפית באתלטיקה של ארה"ב, בשימוע בבית המשפט בו הואשם בתקיפה מינית של מתעמלות, 22 בנובמבר 2017 (צילום: AP Photo/Paul Sancya)

במהלך הקיץ הודה נאסר בהחזקת אוסף התמונות המזעזע ובנובמבר הודה בריבוי הפגיעות המיניות שביצע כשעבד בנבחרת הלאומית ובמקביל כרופא של אוניברסיטת משיגן סטייט. אחד הדברים הנוראים שנחשפו במהלך המשפט, הוא ההתנהלות השערורייתית של איגוד ההתעמלות, אשר פיטר את נאסר לאחר שהגיעו התלונות על הפגיעות המיניות שביצע, אך לא התלונן על כך למשטרה ולא התריע בפני אוניברסיטת משיגן סטייט שבה המשיך לעבוד כאילו דבר לא קרה.

אלי רייזמן מתארת בספרה שיצא בקיץ האחרון "fierce" (עזה, נחושה), את מסכת הפגיעות המיניות מצד נאסר ששימש כרופא המשלחת האולימפית. היא מתארת תהליך בו הרופא "טיפח" אותה לכאורה, בהציגו את עצמו כאוזן ידידותית וקשובה. רייזמן טוענת כי לתחושתה הוא קיבל "רוח גבית" להמשיך במעשיו לאורך השנים על ידי האחראים על תחום ההתעמלות בארה"ב (USA Gymnastics).

רייזמן כילתה שבועות בכתיבת הפרק הנ"ל, כשהיא חוזרת אליו שוב ושוב בניסיון לדייק את הכתוב בו במידת האפשר. למרות שהיא לא מתארת את הפגיעה אותה עברה בפרטי פרטים, מעדויות של נשים אחרות ידוע שד"ר נאסר נהג לגעת במטופלות שלו באופן לא הולם תוך כדי שהוא מתאר את זה כטיפול מקובל.

"חשבתי הרבה על האופן בו אני רוצה שהסיפור הזה ייצא" אמרה רייזמן בראיון לסוכנות הידיעות AP, "בסוף הבנתי שאני רוצה שינוי, שאנשים יבינו בדיוק מהי פגיעה מינית. זה מאוד מסובך ומבלבל. אני אפילו לא ידעתי שפגעו בי בגלל שעברתי כזו מניפולציה נוראית".

ד"ר לארי נאסר ימשיך לעמוד למשפט על פגיעותו בנערות הצעירות שהיו תחת השגחתו וטיפולו כאשר יקבל לפי הדיווחים במערכת המשפט האמריקאית כנראה עוד 25 שנה בכלא בגזר הדין שינתן בחודש ינואר. בנוסף עומדות מולו 127 תביעות אזרחיות מצד המתעמלות שהוא פגע מינית במהלך עבודתו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!