דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / לראשונה בארה"ב: שוערת עבר הגישה מועמדותה לבחירות לנשיאות התאחדות הכדורגל

הופ סולו, שהייתה שותפה לחלק מהישגיה הגדולים של ארה"ב, היא ממובילות המאבק על שוויון בשכר בין נבחרות הנשים לגברים | "אני יודעת בדיוק מה הכדורגל בארה"ב צריך, אני יודעת בדיוק איך לעשות את זה ואני בעלת היכולת לעשות זה", כתבה בהודעה שפרסמה

הופ סולו (צילום: AP Photo/Jack Dempsey)
הופ סולו (צילום: AP Photo/Jack Dempsey)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כאשר הופ סולו, אחת מהכדורגלניות הטובות בארה"ב, הייתה ילדה קטנה היא התבקשה בבית הספר בו למדה לכתוב מה תעשה כשתגדל. סולו שבאותם ימים ברחה מחייה הקשים לעולם הכדורגל והצטיינה כשחקנית התקפה בקבוצת הילדות המקומית, לא התבלבלה לרגע וכתבה באופן מידי: "אני הולכת להפוך לשחקנית כדורגל מקצוענית".

ביום חמישי הודיעה סולו בת ה-36, שוערת העבר של נבחרת ארה"ב, שהיא הגישה את מועמדותה לבחירות לנשיאות התאחדות הכדורגל בארה"ב. בכך הפכה סולו לספורטאית הראשונה שמנסה להיבחר לתפקיד הבכיר ביותר בהתאחדות הכדורגל האמריקאית. דוברה הרשמי של סול אישר את הגשת המועמדות. כעת צריכה סולו להשיג שלוש המלצות מגורמים רשונים בתוך ההתאחדות כדי להצטרף באופן רשמי למירוץ עד ה-12 בדצמבר.

בהודעתה בחשבון הפייסבוק שלה כתבה סולו: "אנו צריכים אנשים בעלי תשוקה ואינטיליגנציית כדורגל שיובילו את הדרך של הכדורגל בארה"ב. האסטרטגיה של הכדורגל בארה"ב לא יכול להמשיך להיות רווח על פני התקדמות. הלב של מה שצריכה ההתאחדות לייצג הוא פיתוח של כדורגל הנוער באמריקה". לסיום הוסיפה: "אני יודעת בדיוק מה הכדורגל בארה"ב צריך, אני יודעת בדיוק איך לעשות את זה ואני בעלת היכולת לעשות זה".

הרעיונות במצע שלה כוללים יצירת תרבות מנצחת בכדורגל, קידום תשלום שווה בין שחקניות ושחקני הנבחרות הלאומיות בארה"ב, לדאוג לתשלום שכר שווה לנשים העובדות בהתאחדות האמריקאית, ליצר שקיפות שלטונית ארגונית, תפעולית ופיננסית שלא קיימת היום, לדבריה. ובנוסף, להתייחס לסוגיית התשלומים האדירים שהורים נדרשים לשלם כדי שילדיהם ישחקו בקבוצת כדורגל לנוער (בניגוד לענפי ספורט אחרים) ובכך להפוך את משחק הכדורגל לנגיש לכולם.

לעולם הכדורגל הגיעה סולו בהשפעת אביה, שלקח אותה בגיל חמש לקבוצת ילדות שאימן בעצמו. לאחר גירושי הוריה מצאה סולו נחמה במגרש הכדורגל. אופיה התחרותי והרעב לניצחון הפכו אותה לבלתי ניתנת לעצירה.

בגיל 13 התבקשה סולו, לראשונה בחייה, לעמוד בשער של קבוצתה בתוכנית הפיתוח האולימפית שפעלה באזור מגוריה. מאמני הקבוצה לנערות בנות 16 התלהבו ממנה והזמינו אותה להצטרף לקבוצתם כשוערת מחליפה. כך נוצר מצב מרתק בו סולו הצטיינה בקבוצתה בתוכנית הפיתוח האולימפית בשער ואילו בבית הספר המשיכה לככב כחלוצה. על כך כתבה הופ בספרה: "למדתי את שני הקצוות של המגרש. להכיר איך חלוץ מתקיף את השער הוא יתרון משמעותי בשבילי כשוערת. זה כאילו היתה לי זהות כפולה. זה מה שהעשיר את חיי והפך אותי לשוערת מוצלחת".

סולו נחשבת בעיני רבים לשוערת הטובה בכל הזמנים. היא הופיעה 202 פעמים בשער נבחרת ארה"ב והייתה שותפה לחלק מהישגיה הגדולים של ארה"ב עם זכייתה במונדיאל 2015 וזכייה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בבייג'ינג ולונדון.

כמו כן, סולו הייתה מהשחקניות שהובילו את המאבק לחלוקת שכר שווה בין נבחרות הגברים והנשים בארה"ב, מאבק פורץ דרך שהביא לשינוי משמעותי בתפיסת נבחרות הנשים את עצמן, והביא לגל מאבקים של נבחרות נשים נוספות ברחבי בעולם, כמו נבחרת נורווגיה ודנמרק, בדרך לאחת המהפכות החשובות בעולם הספורט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!