דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק בתאונות בענף הבניין

תאונות בניין / פעילים חברתיים קיימו טקס אזכרה בעיר רחובות לפועל בניין שנהרג

השבוע נהרג בתאונת עבודה פועל הבניין ה-33 מתחיל השנה | שמו של הפועל טרם פורסם שכן משפחתו באריתריאה עוד לא קיבלה את הבשורה | 18 פקחים מופקדים על הבטיחות בכ-13,000 אתרי בניה בישראל

פתח ביוב באתר הבנייה בו נפל פועל אל מותו (מרכזים לצדק חברתי)
פתח ביוב באתר הבנייה בו נפל פועל אל מותו (מרכזים לצדק חברתי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-30 פעילים חברתיים התכנסו ברחובות, בסמוך לאתר הבניה שבו נהרג בתחילת השבוע עובד שנפל לבור ביוב, בפרוייקט 'אביסרור מגדלי המדע' ברחוב הרשקו. חברת מועצת העיר רחובות יעל בק הצטרפה אף היא לטקס שאורגן על ידי המרכז לצדק חברתי בעיר.

טקס לזכרו של פועל שנהרג בערב יום חמישי בפרוייקט 'אביסרור מגדלי המדע' ברחובות (מרכזים לצדק חברתי)
טקס לזכרו של פועל שנהרג בערב יום חמישי בפרוייקט 'אביסרור מגדלי המדע' ברחובות (מרכזים לצדק חברתי)

"כל עוד יש 18 פקחים על 13 אלף אתרי בניה, היכולת שלהם לעבוד היא מאוד מצומצמת", אמר איתן מנדלבאום, תושב רחובות ופעיל במאבק למניעת תאונות בענף הבניין. "עד לפני עשר שנים גם בתחום הפיקוח על זכויות עובדים היו 18 פקחים – ועד שלא הכפילו את זה והגיעו ל-160 כפי שיש היום, הדברים לא באמת זזו והשתנו. גם בכל הנושא של בטיחות בעבודה ואתרי הבניה – על אחת כמה וכמה, זה דבר שחשוב להמשיך ולדרוש אותו – להגדיל את ההקצבה והפיקוח".

בשמונה החודשים האחרונים, בעקבות גיוס והסטת משאבי אנוש במנהל הבטיחות התעסוקתית עלה מספר מפקחי העבודה בענף הבניה ל-22.

הפעילים אמרו קדיש, הקריאו שיר וציינו את שמות כלל ההרוגים בתאונות הבניין בשנה זו – אולם שמו של העובד ה-33 שאת מותו התכנסו להזכיר – טרם פורסם, שכן משפחתו באריתריאה טרם נתבשרה על האובדן.

"נמשיך ונעשה הכל על מנת למנוע תאונות באתרי בנייה בעיר. אנחנו שולחים תנחומים למשפחת ההרוג״, מסר לקראת הטקס ראש עיריית רחובות, רחמים מלול. מהעירייה נמסר כי היא משתתפת במאבק למניעת תאונות עבודה באתרי בניה ותומכת במאמצים לנקיטת אמצעי זהירות ככל שניתן על מנת לחסוך את התאונה המיותרת הבאה. על אף שהבהירה שלשיטתה תחום הפיקוח על הבטיחות בבניה הינו באחריות המדינה, ציינה כי בחודשים האחרונים פעלה אף היא בנושא בהמשך לפגישה של ראש העיר, המנכ"ל ומנהלי האגפים הרלוונטיים עם פעילי המאבק בתאונות הבניה. כך למשל, סרקה יחידת האכיפה העירונית את כל אתרי הבניה בעיר המפעילים מנופים ובדקה כי הם פועלים על פי הנהלים ובמסגרת הבדיקה נבחנו תקינות המנוף ורישיונות המנופאים.

"העובד עבד בשוחה של ניקוז, בגובה 1.2 מטר, הוא ניקה אותה" אמר לדבר ראשון דוד נאור, ממונה בטיחות מטעם חברת אביסרור, "הוא ירד למטה כדי לשחרר שם סתימה. הגוף שלו היה חצי בחוץ, הראש היה בכלל בחוץ. ואנחנו לא יודעים מה קרה. משרד העבודה היו וראו שהאזור היה מאוורר, כיבוי אש גם היו ושללו שהיה רעלים. משרד העבודה בדק את הפחת אולי התחשמל וגם את זה שללו. כלומר כל הדברים שאולי קרו נשללו. הוא איבד הכרה וכשהגיע האמבולנס ניסו להחיות אותו, כך אנחנו מבינים, ובבית החולים הוא נפטר. אני מאמין שיעשו נתיחת גופה לראות למה. הוא לא נפל, לא היו לו חבלות בגוף ממשהו. כרגע אין לנו שום סיבה ולא היה כשל. עובדה שחזרנו לעבוד באתר. אנחנו משקיעים המון בנושא הבטיחות כי חיי אדם הם ערך עליון מבחינתנו – יותר מכל דבר אחר. אנחנו עושים את המקסימום כדי שהבטיחות תהיה בצורה הכי טובה"

ממנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה נמסר כי "עם קבלת ההודעה על התאונה, יצא למקום מפקח מטעמם ופתח בבירור המקרה. המפקח הורה על סגירת האתר ל-48 שעות באמצעות צו הפסקת עבודה שהודבק במקום בנוכחות מנהל העבודה באתר, וכי המשטרה פתחה בחקירה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!