דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט וחברה / שחקני אופי: טורניר ייחודי למבקשי מקלט וקבוצות הכדורגל מבאר שבע

בטורניר שנערך לכבוד יום זכויות האדם הבינלאומי, שחקו הפועל ומכבי באר שבע ביחד עם קבוצות של מבקשי מקלט מסודן ואריתראה השוהים במתקן "חולות" | יוזמת הטורניר ד"ר שלומית גיא: "חשוב להכיר לשחקנים שלנו את המצב הקשה של הפליטים ולהביע סולידריות עם הנושא של זכויות האדם"

טורניר בבאר שבע למבקשי מקלט (צילום באדיבות המארגנים)
טורניר בבאר שבע למבקשי מקלט (צילום באדיבות המארגנים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לרגל יום זכויות האדם שצוין ביום ראשון, התקיים טורניר כדורגל ייחודי במגרש "טאובל" בבאר שבע בהשתתפות קבוצת פליטים מסודן ואריתראה השוהים במתקן "חולות", ובין קבוצות הנוער השונות של מכבי והפועל באר שבע. למשחק הגמר הגיעו מכבי והפועל באר שבע כאשר בסיום המשחק גברה הפועל על יריבתה העירונית וזכתה בגביע.

יוזמת האירוע היא ד"ר שלומית גיא, ראש התמחות חינוך גופני במכללה האקדמית לחינוך על שם קיי בבאר שבע והיועצת האסטרטגית של מכבי באר שבע,  כאשר המימון לאירוע עצמו הגיע מהקרן החדשה לישראל.

"מטרת המשחקים היא  להביע הזדהות עם המצב הקשה של הפליטים שביומיום הם אנשים שקופים ואין לנו שום אינטראקציה איתם", אומרת גיא. "חשוב להכיר לשחקנים שלנו את המצב הקשה של הפליטים ולהביע סולידריות עם הנושא של זכויות האדם. היה לנו פה ערב ספורטיבי וחינוכי. הספורט הוא אמצעי להבעת סולידריות ונותן הזדמנות להפיל מחסומים ולהפיג דעות קדומות.. הרבה יותר קל לאנשים שלא מכירים לשחק ביחד מאשר לדבר, זהו אמצעי להראות שכולנו בני אדם ושכולנו נהנים מאותם דברים בסופו של דבר. בטורניר עצמו הפועל באר שבע ניצחו בגמר אבל אתמול לא היו מפסידים היה אירוע מרגש שכולם שם ניצחו".

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, נכון לדצמבר 2017 חיים בישראל כ-35,300 מבקשי מקלט, 92 אחוז מהם הם מאריתריאה או מסודן. הפליטים שמגיעים לאחר שברחו ממדינתם בעקבות רדיפה שלטונית, מלחמת אזרחים, מעשי רצח וזוועה שגרמו להם לעזוב את הכל ולחפש מקלט במדינות אחרות, הם הגיעו לישראל לאחר ששרדו מסע רגלי קשה והרסני. מתוכם כחמשת אלפים עברו עינויים אכזריים בדרכם במחנות הבדואים בסיני.

טורניר בבאר שבע למבקשי מקלט (צילום באדיבות המארגנים)
טורניר בבאר שבע למבקשי מקלט (צילום באדיבות המארגנים)

מבקשי מקלט האריתראים והסודנים מתמודדים בישראל עם מציאות חיים קשה והפרה של זכויות האדם, חלקם הגדול מוחזקים במתקן חולות והשאר נשלחו להתגורר בדרום ת"א, אילת, ב"ש ועוד. למרות שהם שוהים בישראל באופן חוקי ויש בידם אשרת שהיה ממשרד הפנים, מדינת ישראל מתעלמת מקיומם ונמנעת מלקבוע מדיניות ברורה בנוגע למעמדם.

הטורניר המבורך שהתקיים בבאר שבע מסמל שישנה גם דרך אחרת, שבה ניתן לקבל ולקרב ללבבות, בין מבקשי המקלט לאזרחי ישראל. בסוף הטורניר התקיים מבצע לאיסוף בגדים חמים לפליטים. "בחולות שוהים כ- 3500 פליטים שנמצאים במצב קשה" מוסיפה גיא. "אסור לנו להכניס להם אוכל, אז החלטנו לאסוף להם ביגוד חם וציוד ספורט שאין שם מספיק, ואם אנחנו יכולים לעזור להם לעבור את החורף עם עוד שכבת ביגוד, אז עשינו את שלנו".

ניר חזות, מאמן מכבי באר שבע חושב שלכדורגל תפקיד משמעותי מעבר למשחק עצמו: "מכבי באר שבע זה מועדון שלמעשה מה שמניע אותו זה התרומה שלנו למען האחר גם כשזה זה לא בתחום הכדורגל. ספורט בכלל וכדורגל בפרט מצליח לחבר בין קהלים או מגזרים שונים באוכלוסייה. הקבוצה היא בית אמיתי לכדורגל המקומי ולכן כאשר עלה הרעיון לקיים טורניר שכזה, בוודאי שהתגייסנו להרים את הדבר הזה. טורניר זה הוא רק חלק קטן מכלל הפעילות שלנו למען הקהילה, מכבי מתנדבת במתן מתן סיוע לנזקקים, צביעת בתים, חלוקת משלוחי מנות ועוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!