דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אורון שאול ז"ל

השבויים והנעדרים בעזה / שמחה גולדין: "הממשלה הזו בראשות נתניהו נכנעת לטרור כל יום מחדש"

הכינוס הרביעי של 'השדולה להשבת הבנים' אורון שאול ז"ל והדר גולדין ז"ל שנפלו ונשבו במהלך 'צוק איתן', היה עצוב ומתוח | הוריו של גולדין זעמו על הממשלה שאינה עומדת בהתחיבויותיה | בג"ץ קבע כי "תשובת המדינה לבג״ץ שהגישו המשפחות היא שקר וכזב"

השדולה 'להחזרת החיילים הביתה' בראשות ח"כ שולי מועלם-רפאלי וח"כ עמיר פרץ (צילום: עזרא גבאי)
השדולה 'להחזרת החיילים הביתה' בראשות ח"כ שולי מועלם-רפאלי וח"כ עמיר פרץ (צילום: עזרא גבאי)
שי ניר

״חלפו כבר שלוש שנים וחצי אחרי אירוע החטיפה, אבל מממשלת ישראל אנחנו שומעים רק ספינים. חברי הכנסת, שתפקידם לבקר את הממשלה, לא נוקפים אצבע, חברי הקבינט לא מיישמים את החלטותיהם והשרים לא עומדים במילתם". במילים חריפות אלה תקף אתמול (שלישי) פרופ׳ שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין ז"ל, חלל צה"ל במעמד שבוי ונעדר, את סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), הנציג היחיד של הממשלה בפתח ישיבת השדולה 'להחזרת החיילים הביתה'.

גולדין הזכיר את תשובת השופט נועם סולברג לבג״ץ אותו הגישה משפחת גולדין, ואשר ניתן אתמול בבוקר. הבג"ץ נועד לכפות על המדינה את יישום החלטת הקבינט מינואר 2017, להחרפת צעדים נגד ארגון טרור החמאס במטרה להשיב את הבנים. "תשובת המדינה לבג״צ שהגשנו היא שקר וכזב" ציטט גולדין את סולברג. "כמו שהמדינה מנסה להוליך שולל את בית המשפט העליון, כך היא פועלת מול משפחות שאול וגולדין ומול החיילים שעתידים להתגייס", קבע השופט.

הדר גולדין ז"ל (צילום רפרודוקציה: פלאש 90)
הדר גולדין ז"ל (צילום רפרודוקציה: פלאש 90)

על רקע הבטחות הממשלה לצעדים שישיבו את הבנים ואי מימושן, האשים גולדין כי אין בהן ממש. "הממשלה הזו בראשות נתניהו נכנעת לטרור כל יום מחדש. היא משחררת מחבלים, מעבירה גופות של מחבלים לקבורה ומאפשרת למחבלים ומשפחותיהם ליהנות ממערכת הרפואה המתקדמת של מדינת ישראל תוך שהם עוקפים תורים של אזרחי ישראל". גולדין הוסיף, "את כל המחוות הללו עושה הממשלה ללא שום התניה להשבת הבנים. אנחנו דורשים מראש הממשלה נתניהו ומשרי הקבינט המדיני-בטחוני להפסיק לשקר ולהתחיל ליישם ולקיים. זו הדרך היחידה לשנות את המשוואה מול חמאס״.

"כינוס של חשבון נפש"

השדולה להשבת החיילים סמ"ר אורון שאול ז"ל והדר גולדין ז"ל התכנסה אתמול בפעם החמישית. ראשי השדולה, ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) וח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) זימנו את נציגי המכינות הקדם צבאיות, עקב הנתונים על ירידה במספר המתגייסים לקרבי. האווירה בחדר הייתה קשה ביותר, ורגע של מבוכה נרשם כשבן דהן הזדרז לדבר ולעזוב את הכינוס, לטובת השתתפות באירוע לציון יום הוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי האיבה. שמחה גולדין נזף בסגן השר וגער בו שיואיל להישאר עוד מספר דקות, ולשמוע לפחות את דבריהם המעטים של המשפחות. בן דהן נעתר ונשאר.

יגאל נמימי, דודו של אורון שאול אמר בדיון כי "ישראל יודעת להפעיל כוח וכעת יש את האפשרות ללחוץ את חמאס. אבל זה לא נעשה. היתה התנהלות כושלת בדיווח למשפחה על המקרה ומאז זה רק ממשיך. יושבים פה צעירים שלומדים במכינות קדם צבאיות שעשויים הם או החברים שלהם להיות במצב הזה שבו אנחנו נמצאים משום שלא תמו מלחמות בישראל."

יו״ר השדולה, ח״כ מועלם רפאלי אמרה בדיון כי ״אנו חייבים למשפחות שאול וגולדין תשובות בנוגע למה נעשה על מנת להשיב את הבנים הביתה. לאחרונה פורסמו נתונים שמראים כי פחות ממחצית מבני הנוער לא מתגייסים לצה״ל. הנתון הזה צריך להדאיג את כולנו. ברור שהדברים קשורים זה בזה. ערב חג החנוכה, חג האורות, וזה לא כינוס חגיגי, לא יחלקו פה סופגניות ולא יצלמו פה תמונות סלפי, זה כינוס של חשבון נפש".

אורון שאול ז"ל (צילום: פלאש 90)
אורון שאול ז"ל (צילום: פלאש 90)

ח"כ פרץ המכהן לצד מועלם כיו"ר השדולה הוסיף כי ״בימים בהם יש רוחות חדשות במצרים, פיוס פנים פלסטיני, נשיא ארה״ב שהוא חבר אמיתי, עלינו למנף את שעת הכושר הזו כדי שממשלת הפיוס הפלסטיני לא תקבל הכרה בינלאומית ללא השבת החיילים״.

"להיות ממלכתי"

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי דיבר גם הוא בכינוס, אך נפל בלשונו וזכה לתגובה קשה מצד איילה גולדין, אחותו של הדר. לדברי גבאי, כאופוזיציה קשה לצאת באמירה המנוגדת לממשלה בשל הצורך לשמור על "אחדות", חוסר היכרות עם התהליך "עמימות" ולמנוע "פגיעה במהלך". למשפחות אמר גבאי כי על אף המחיר האישי הקשה הן שומרות על ממלכתיות אך תאר את הצורך שלהן בשחרור הבנים כעניין פרטני. "המסרים שלכם הם של אחדות והמחיר שלהם הוא החשש שאתם לא מקדמים את הנושא הפרטני שלכם".

איילת גולדין אחותו של הדר הגיבה בביקורת לדברי גבאי ואמרה כי "חרה" לה מאוד שהשתמש במילים "הנושא הפרטני שלכם" והוסיפה, "זה נושא של כל החברה הישראלית" וכי דבריו אלה אינם מכבדים "את המעמד". ביחס לאופן בו הגדיר את עמדת האופוזיציה אמרה גולדין כי לא מדובר בעמימות. "כדאי שתלמד את הפרטים, זו אחריותך. יש החלטות קבינט מפורטות" והוסיפה ביחס לתפקיד האופוזיציה: "אתם הנבחרים כמו כל אחד אחר, תפקידכם ללמוד את הפרטים מתי לא נעשים דברים ולפעול. חשוב לשים לב לפרטים. הקשבתי לדברים שלך ולא נאמר בהם כלום. חוסר ידע. זה לא רציני".

גבאי ביקש להגיב ואמר כי הוא אינו מתווכח עם רגשותיה הקשים והוסיף כי הוא מכיר את הפרטים ונמצא בקשר ממושך עם משפחת שאול. "אני יודע הרבה על העניין ויש צורך להיות ממלכתי. אני מעדיף לא לבקר כלפי חוץ", דברי גבאי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!