דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאוריזציו זמפריני

ספורט עולמי / הסיפור המוזר על קבוצת הכדורגל שמצליחה למרות הבעלים המשוגע

מאוריציו זמפריני, הבעלים של קבוצת הכדורגל פאלרמו האיטלקית, הודיע השבוע כי יעזוב את הקבוצה כבר בינואר הקרוב | הקבוצה רושמת הצלחות נאות בתחום המקצועי, אך מצויה בחובות כבדים וסובלת מניהול קפריזי

שחקני פלארמו נגד מילאן בסאן סירו 9 באפריל 2017 (צילום: AP Photo/Luca Bruno)
שחקני פלארמו נגד מילאן בסאן סירו 9 באפריל 2017 (צילום: AP Photo/Luca Bruno)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מאוריציו זמפריני, הבעלים של קבוצת הכדורגל פאלרמו, הוא אחד האנשים הצבעוניים בעולם הכדורגל. זמפריני היה רשום על השנים הכי יפות וטובות של הקבוצה – תחתיו פרצו מהקבוצה הסיצילאנית הקטנה כמה מהשחקנים הטובים ביותר בליגה האיטלקית ב-15 שנה האחרונה: לוקה טוני חלוץ הנבחרת, אנדראה ברצאלי בלם יובנטוס והנבחרת, אמאורי החלוץ הברזילאי המצוין שנמכר ליובה, אדיסון קבאני, המגן השמאלי של נבחרת איטליה פדריקו בלזארטי, הבלם הפולני של מונקו קמיל גליק, חבייר פאסטורה, חלוץ העתיד של איטליה אנדראה בלוטי והיהלום האחרון ואולי הנוצץ ביותר מכולם, החלוץ הארגנטינאי של יובנטוס פאולו דיבאלה.

ב-21 ביולי 2002 רכש זמפריני את פאלרמו, והפך לבעלים של הקבוצה תמורת 15 מיליון יורו. תחת בעלותו, תוך שנתיים בלבד, הקבוצה עלתה לליגה הראשונה לאחר 31 שנות היעדרות. מי שכיכב, מעל כולם, במדי החולצה הוורודה הוא החלוץ לוקה טוני, שכבש 30 שערים בעונת הבכורה שלו בקבוצה וזכה לראשונה בקריירה הענפה שלו במלכות השערים. השידוך הנהדר המשיך גם בסירה א, כאשר לוקה טוני ממשיך להפציץ וכובש בעונה בא מתחילת את הנסיקה שלו בכדורגל העולמי עם 20 שערים והמועדון הצנוע מפתיע את הליגה ומסיים את השנה עם כרטיס לגביע אופ"א.

בעקבות הנסיקה של פאלרמו, הפך טוני לכוכב ההתקפי הראשון שיצא מפלארמו שהפכה לחממה נהדרת לשחקני התקפה צעירים, שהצליחו להתבשל במדי הקבוצה הקטנה לפני שנמכרו בסכומים גבוהיים לקבוצות הבכירות ביבשת. לאחר לוקה טוני הגיעו אמורי הברזילאי וקבאני האורוגוואי לפני שעברו ליובה ונאפולי בהתאמה.

38 מאמנים ב-15 שנים

הבעלים הכריזמטי הצליח להפוך את פאלרמו ליעד מועדף לשחקנים צעירים וליעד שנוא ובלתי אפשרי למאמני הקבוצה. ב-15 השנים שהמועדון תחת ניהולו, זמפריני פיטר ומינה 38 פעמים מאמנים לקבוצה. חלק מהמאמנים היו פוטרו והוחזרו אחרי חצי שנה או שנה אחר כך, רק כדי להיות מפוטרים שוב חצי שנה אחר כך.

באופן בלתי מוסבר הצליח המועדון לפרוח בכאוס המאורגן של זמפריני, ובילה את רוב העונות בליגה הבכירה, כולל חמש פעמים שהקבוצה העפילה לגביע אופ"א. אולם, בשנים האחרונות נכנס המועדון לסחרור, מה שהביא את זמפריני להודיע בחודש פברואר 2017 על התפטרותו ונסיון למצוא קבוצת משקיעים שתחליף אותו כבעלי הקבוצה.

קרן השקעות האנגלו-אמריקאית רכשה את הקבוצה, נשארה מאחורי הקלעים, ומינתה את פול באקגליני בן ה-33, מראיין טלוויזיה מפורסם באיטליה לנשיא החדש של הקבוצה. אולם הקרן לא נשארה בתקפידה זמן ארוך, לאחר שהמו"מ להעברת הבעלות נפל בחודש יוני, הוחזרה הקבוצה לידים הלא בטוחות של זמפריאני. הבעיות הניהוליות והכלכליות השפיעו על הקבוצה שסיימה רק במקום ה-19 בעונה שעברה בסיירה א וירדה ליגה, בפעם השניה בלבד בתקופתו.

"בינואר לא אהיה פה יותר"

בחודש נובמבר הודיע זמפריאני בתקשורת האיטלקית הודעה דרמטית – "בינואר אני לא אהיה פה יותר, יש פה אנשים שרוצים שאני עזוב. אני נמצא בפרדוקס, אחרי כל מה שעשיתי בשביל פאלרמו, אני לא חושב שאני אשאר, אני מצטער". ובנתיים החובות של המועדון הקורס המשיכו לגדול ולצמוח. למרות המכירות המשמעותיות של השנים האחרונות, מתברר שפאלרמו נמצאת בחובות של 70 מיליון יורו, זמפריאני מעדיף לא להחזיר את החובות ושלח את הקבוצה לפירוק בטענת פשיטת רגל של המועדון.

בית המשפט האיטלקי הודיע שתהליך הפירוק מתחיל בשימוע ראשוני ב-7 בדצמבר וימשך בכמה חודשים הקרובים. זמפרוני יצא השבוע לתקשורת האיטלקית עם מכלול האשמות מול התנהלות בית המשפט, חברי הדירקטריון בפאלרמו, שותפיו העסקים שהחליטו לא לקנות את המועדון והתקשורת. מבחינתו כולם אשמים, חוץ ממנו, והמספרים בכלל לא נכונים "החובות של פאלרמו הם 39 מיליון, ש – מיליון מתוכם הם למשפחתי, אלו הם המספרים הנכונים". לפי זמפריני הוא ממשיך לחפש משקיע שיציל את המועדון מפירוק, כאשר כבר השבוע הוא נפגש בלונדון עם משקיע זר שמעונין להיכנס כמשקיע או בעלים של הקבוצה.

בנתיים באופן מפתיע הקבוצה מסיציליה ממשיכה לעשות חייל בסיירה ב, ומובילה את הליגה עם 32 נק' אחרי 18 משחקים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!