דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / מכה קשה לטראמפ: ניצחון למועמד הדמוקרטי בבחירות לסנאט באלבמה

דאג ג'ונס הדמוקרטי הוא הסנאטור החדש מטעם אלבמה | עם תום ספירת הקולות נראה כי פרשיית יחסי המין עם נערות שנקשרה בשמו של יריבו, רוי מור, הביאה לג'ונס את הניצחון במדינה השמרנית

דאג ג'ונס המועמד הדמוקרטי לסנאט מטעם אלבמה לאחר ההכרזה על בחירתו 12 בדצמבר (צילום: AP Photo/John Bazemore)
דאג ג'ונס המועמד הדמוקרטי לסנאט מטעם אלבמה לאחר ההכרזה על בחירתו 12 בדצמבר (צילום: AP Photo/John Bazemore)

המועמד הדמוקרטי דאג ג'ונס ניצח בבחירות שהתקיימו אתמול (שלישי) לאחד משני המושבים של מדינת אלבמה בסנאט האמריקני. הניצחון הדמוקרטי במדינה השמרנית מהווה מכה לנשיא טראמפ ומצמצם את היתרון הרפובליקני בסנאט ל-2 מושבים בלבד.

יריבו המובס של ג'ונס, רוי מור, כיהן כנשיא בבית המשפט העליון של אלבמה ועל מסע הבחירות שלו העיבה עננה של האשמות כנגדו בדבר קיום יחסי מין עם קטינות.

מור סרב עד כה להכיר בתבוסתו ואמר לתומכיו כי "זה לא נגמר". מנהל מסע הבחירות שלו אמר שהבדיקות יארכו עוד זמן מה שכן הפער בין ג'ונס למור קרוב לפער המחייב ספירה חוזרת על-פי חוקי אלבמה.

מי אתה דאג ג'ונס?

ג'ונס, בן 63, הוא בנו של עובד במפעל פלדה ונכדו של כורה פחם שגדל בעיר פועלים קטנה ליד הבירה בירמינגהאם ובצעירותו עבד במנסרה.

את תחילת דרכו הפוליטית עשה כעוזרו של האוול הפלין, מי שהיה הנציג הדמוקרטי האחרון בסנאט מטעם מדינת אלבמה. כשהאוול פרש ב-1996 מהסנאט החליף אותו הרפובליקני ג'ף סשנז שכיהן בתפקידו מאז ועד שהתמנה על-ידי הנשיא טראמפ לתפקיד התובע הכללי של ארה"ב.

את עיקר פרסומו רכש ג'ונס כשב-1997 כתובע הכללי של אלבמה הוביל את פתיחה מחודשת של התביעה נגד שני פעילי קו קלוקס קלאן שב-1963 פוצצו כנסייה של שחורים בפיגוע על רקע גזעני בו נרצחו 4 ילדות. ב-2002 הצליח ג'ונס להביא להרשאתם ומאז הספיק לטרפד את שיחרורו המוקדם של אחד מהם ממאסר העולם שהוטל עליהם.

דאג ג'ונס כתובע במשפטו של אחד הנאשמים בפיגוע על רקע גזעני בכנסייה של שחורים בבירמינגהם ב-1963 בו נרצחו 4 ילדות (צילום: Doug Jones for Senate Committee/ ויקימדיה)
דאג ג'ונס כתובע במשפטו של אחד הנאשמים בפיגוע על רקע גזעני בכנסייה של שחורים בבירמינגהם ב-1963 בו נרצחו 4 ילדות (צילום: Doug Jones for Senate Committee/ ויקימדיה)

בחירתו של ג'ונס מסמלת את המשך ההתעוררות של המפלגה הדמוקרטית באלבמה, מדינה המזוהה לחלוטין עם הרפובליקנים. ההתעוררות החלה, כך לטענת פעילים במפלגה, עם ניצחונו של טראמפ בבחירות והרחבת מספר המתפקדים מעשרות למאות וכעת מקווים שנצחונו של ג'ונס ייתן לה רוח גבית.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!