דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

איך עושים SEO לעסק מקומי?

(קרדיט: FREEPIK)
(קרדיט: FREEPIK)

אנחנו בעד חיזוק הכלכלה על ידי חיזוק עסקים מקומיים. אנו מאמינים שככל שיהיו יותר עסקים מקומיים מצליחים, כך הכלכלה בארץ תשתפר ולכולנו יהיה טוב יותר. ולכן, נסביר בשורות הבאות איך לבצע בצורה טובה SEO לעסק מקומי. ובואו ניישר קו בקצרה – פירוש הדבר של SEO מבלי להיכנס לשפה טכנית מדי, זה אומר להביא אליכם הרבה יותר גולשים (ולקוחות), באמצעות חשיפה מחוזקת בגוגל (ומבלי להוציא כסף על פרסומות).

הגדר מיהם הלקוחות שלך

מכיוון ש-SEO הוא חלק מהתחום הרחב של פרסום ושיווק, חשוב שתוודא/י שברור לך מיהם הלקוחות שלך. רוב העסקים המקומיים לא פונים לכל האנשים גם יחד. זהו שיווק לא יעיל ולעיתים אף מוטעה ומזיק לעסק. לדוגמא, עסק מקומי שמוכר מוצרי יוקרה, לא ירצה לפנות ללקוחות שמחפשים מוצרים בזיל הזול או מוצרים לא ממותגים. פניה ללקוחות צריכה להתאים מבחינת מסר, שפה שיווקית וכדומה.

כדי לחבר את כל זה לתחום של SEO (ולמילות חיפוש) הנה כמה הבהרות. אתר שפונה לנשים צעירות, ישתמש במילות חיפוש אפקטיביות כגון "שעונים אופנתיים לנערות" או "שעוני נשים מגניבים". אתר שפונה לנשים בוגרות בעלות טעם יקר, ישתמשו במילים כמו "שעונים קלאסיים בעיצוב נשי" או "מותגי שעונים למבינות". כמובן, לעיתים שם מותג בפני עצמו מרמז על קהל יעד כזה או אחר (למשל רולקס). ובנוסף, "עגבניות אורגניות" מיועדות לחובבי בריאות. "סטייק מתחליף בשר" יתאים לאתר שמשווק מוצרים לצמחוניים.

הגדר לאיזה מרחב גיאוגרפי אתה רוצה לפנות

מלבד הגדרת קהל היעד העסקי של העסק המקומי, חשוב להגדיר את המרחב הגיאוגרפי. SEO לעסק מקומי בגוגל על פי רוב ישתמש במילות מפתח מסוימות שכוללות שם של אזור. לדוגמא, אינסטלטור שפועל באזור חיפה והקריות, ישתמש באתר שלו בביטויים כגון "פתיחת סתימות בקריות", "הגברת לחץ מים בחיפה", "פיצוץ צנרת בנשר" וכדומה. אין שום ערך ואפילו יכול להפריע להשתמש בביטויים כמו "אינסטלטור מקצועי" במקום "אינסטלטור מקצועי בחיפה". כתוצאה מכך יגיעו לאתר גולשים לא רלוונטיים כגון תושבי הדרום. הגולשים הללו "יברחו" מהר מהאתר. גוגל, מנתחת את הנטישות המהירות מהאתר ומורידה את הדירוג ואת החשיפה בתוצאות החיפוש.

היה ערוך להעלות תכנים בשוטף

מומלץ להעלות לאתר של העסק המקומי תכנים בעל ערך. מנועי החיפוש ובפרט גוגל בודקים את תדירות העדכון של אתרים ובלוגים. אתר שמעודכן באופן שוטף נחשב לאתר שראוי לקדם על פני אתרים מיושנים שלא מתעדכנים. עדיף שהתכנים יהיו קריאים, בעלי ערך מוסף לגולשים. בצורה כזאת מבססים מוניטין ובונים מסר של סמכות, מקצועיות וערך. מכיוון שמדובר בעסק מקומי, כדאי שחלק מהתכנים יעסקו בנושאים שרלוונטיים לאזור.

למד להכיר מילות מפתח נכונות

מדי פעם בצע מחקר מילות מפתח. כפי שתיארנו קודם לכן, לכל עסק מקומי יש מילות מפתח מתאימות יותר ויש כאלה שפחות. מחקר מילות מפתח יאפשר לך לשבץ באתר את הביטויים הנבחרים, בצורה מוצלחת. הסריקות האוטומטיות של גוגל מייחסות ערך רב לשימוש נאות במילות מפתח, כדי לייצר תוצאות חיפוש שיוצגו לפני הגולשים הרלוונטיים.

דואגים לקישורים מבפנים ומבחוץ

סביר להניח שאתה לא העסק המקומי היחיד שעוסק בתחום מסוים או פועל בנישה מוגדרת. כמו כן, אתה לא האתר היחיד באינטרנט שמנסה להעביר מסר שיווקי, לשכנע לקוחות, להשיג מכירות. מטעמים שיווקיים ומטעמי שיפור SEO, חשוב להכיר שני סוגי קישורים. מצד אחד קישורים פנימיים שמפנים בין עמודים שונים באתר שלך. מצד שני, קישורים חיצוניים, שמפנים אליך גולשים מבחוץ, כלומר מאתרים אחרים. הכוח של הקישורים בא לידי ביטוי לא רק בשיפור הנוכחות של העסק בגוגל. בנוסף, הקישורים נותנים ערך לגולשים ומאפשרים להם למצוא את מה שהם צריכים, באתר שלך.

במידת הצורך, היעזר במקדם אתרים מקצועי

אם תקפיד ואם תקפידי על אופטימיזציה של האתר, תגלו שהטרפיק מתחזק והאינטרנט משיג למענכם הרבה יותר עסקאות. אבל SEO איננו עובד על השקעת זמן חד פעמית. צריך להמשיך עם הצעדים הטובים לאורך זמן. במידה ואתם מרגישים שחסר לכם הזמן או שאתם מפספסים משהו עם קידום האתר, לא צריך להרים ידיים. ניתן להיעזר במקדמי אתרים מקצועיים, שיודעים הכל על האלגוריתם של גוגל ועל העדכונים השוטפים שלו, איך לדבר עם מנועי חיפוש בכלל, איך פועל גוגל אנליטיקס, מיקסום מחקרי מילות מפתח וכל היתר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!