דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

אקסלנס / העולם עובר לצריכה מקוונת, והשינוי לא פוסח על העולם הפיננסי

האם להשקיע באמצעות ברוקר זר או חבר בורסה ישראלי? אקסלנס
האם להשקיע באמצעות ברוקר זר או חבר בורסה ישראלי? אקסלנס

המשקיע בבורסת חו״ל חייב לעשות זאת באמצעות ׳חבר בורסה׳, אך לפניו ניצבת בחירה - האם להתקשר ישירות באמצעות ברוקר זר או לעשות זאת באמצעות חבר בורסה ישראלי?

קשה לערער על כך שבשנים האחרונות הקנייה המקוונת באינטרנט איננה טרנד כי אם סדר חיים חדש. תחומי צרכנות רבים עוברים לאלטרנטיבה הדיגיטלית, הזולה והנוחה יותר עבור הלקוח. היתרון המשמעותי בשיטה זו שהיא "מביאה" את חו"ל ללקוח. הצרכן איננו מוגבל עוד רק למוצרים הקיימים בשוק המקומי, אלא יכול לרכוש כמעט כל מה שהוא חפץ בו ישירות מהספק בחו"ל ולקבל את המוצר לכתובתו בארץ. השינוי אינו פוסח על עולם הפיננסים וההשקעות שגם בו, המרחקים הפיזיים הולכים ומטשטשים.

מסחר פיננסי באינטרנט

המשקיעים המקומיים שבעבר היו מוגבלים במידה מסוימת למסחר במוצרים הפיננסיים הקיימים בבורסה בארץ בלבד, נהנים בשנים האחרונות מהעולם הגדול הנפרש בפניהם, כאשר עומדת לרשותם היכולת להשקיע במבחר של מניות, אג"ח, תעודות סל, חוזים, אופציות ועוד, במגוון רחב של בורסות במדינות שונות ברחבי הגלובוס.

נוסף על כך, אם בעבר, בכדי לפתוח חשבון למסחר בבורסה נדרשה פגישה אישית, כיום ניתן לעשות זאת באמצעות האינטרנט מבלי לצאת מהבית. כמו כן, העמלות הכרוכות במסחר בחו"ל שהוזלו משמעותית הופכות אותו לנגיש ומעניין יותר.

לקוח המעוניין להשקיע בבורסה אמנם חייב לעשות זאת באמצעות חבר בורסה, אך אם ברצונו להשקיע בבורסות בחו"ל הוא יכול לבחור האם להתקשר ישירות עם ברוקר זר או לעשות זאת באמצעות חבר בורסה ישראלי

בביצוע רכישות מקוונות בחו"ל, הלקוח יכול לבחור האם לרכוש ישירות מול הספק או להיעזר במתווך המסייע להתגבר על מחסום השפה, שערי המטבע וכו'. בדומה לכך מתנהל עולם ההשקעות. לקוח המעוניין להשקיע בבורסה אמנם חייב לעשות זאת באמצעות חבר בורסה, אך אם ברצונו להשקיע בבורסות בחו"ל הוא יכול לבחור האם להתקשר ישירות עם ברוקר זר או לעשות זאת באמצעות חבר בורסה ישראלי (שהינו בית השקעות מוכר או בנק).

בימים אלו, משיקה אקסלנס שהינה חבר בורסה מוביל בישראל, את Global EXtrade מערכת מתקדמת למסחר בבורסות בחו"ל, המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת המאפשרת לסחור בבורסות העולם, מכל מקום ובכל שעה, באמצעות האינטרנט ומענה בשפה העברית המותאם גם לשעות המסחר בחו"ל.

לסחור בחו"ל ב 5 דולר לטרייד בלבד >>

מיסים על מסחר בחו"ל

יש לזכור שכאשר מבוצעת רכישת מוצרים בחו"ל, לעיתים יהיה עלינו להיפרד מסכומי כסף נוספים בגין מע"מ, מכס ומס קנייה זאת בהתאם לתקנות של רשות המיסים בישראל. כך גם כאשר משקיעים בניירות ערך בחו"ל. ישנה חובה לדווח ולשלם מס בגין הרווחים שנוצרו מהסחר בניירות הערך, וכאשר בוחרים לעשות זאת באמצעות ברוקר זר, אחד החסרונות הוא, שחובת הדיווחים לרשויות המס בארץ מוטלת על המשקיע. הברוקר הזר אינו מדווח ואינו משלם מס עבור הלקוח לשלטונות בישראל.

על המשקיע בחו"ל חלה חובת דיווח שנתי למס הכנסה בגין הכנסותיו עבור השנה הקלנדרית החולפת. מלבד הדיווח השנתי עשוי להידרש גם דיווח חצי שנתי על הרווח מניירות ערך, שאליו מצטרפת מקדמת תשלום בגין הרווח כפי שעולה מהדיווח.

ישנה חובה לדווח ולשלם מס בגין הרווחים שנוצרו מהסחר בניירות הערך, וכאשר בוחרים לעשות זאת באמצעות ברוקר זר, אחד החסרונות הוא, שחובת הדיווחים לרשויות המס בארץ מוטלת על המשקיע. הברוקר הזר אינו מדווח ואינו משלם מס עבור הלקוח לשלטונות בישראל. אקסלנס
ישנה חובה לדווח ולשלם מס בגין הרווחים שנוצרו מהסחר בניירות הערך, וכאשר בוחרים לעשות זאת באמצעות ברוקר זר, אחד החסרונות הוא, שחובת הדיווחים לרשויות המס בארץ מוטלת על המשקיע. הברוקר הזר אינו מדווח ואינו משלם מס עבור הלקוח לשלטונות בישראל. אקסלנס

אין לשכוח כי אי ידיעת החוק איננה פוטרת מעונש ואף אחד איננו מעוניין להיות עבריין מס. חובה זו, כאמור מוטלת על משקיעים, אשר צברו רווחים ממסחר בניירות ערך בחו"ל כאשר הברוקרים הזרים שבאמצעותם ביצעו את המסחר לא ניכו עבורם את המס מאותם רווחים והעבירו אותו לרשויות בישראל.

נוסף על הדיווח לרשויות המס, במקרים מסוימים בירוקרטיה, כמו קבלת דיווחים ועדכונים על הפעילות בשפה שאיננה שפת האם של המשקיע, ועלויות נוספות הכרוכות בהשקעה באמצעות הברוקר הזר, עלולות להוריד מהאטרקטיביות של ההשקעה באמצעותו

הדיווח למס הכנסה

הגשת הדו"חות לרשויות המס בדרך כלל מתבצעות באמצעות משרד לייעוץ מס או ראיית חשבון, ובדו"ח שכזה המכיל גם נתונים מחו"ל תעריף שכר הטרחה שיגבה על ידי יועץ המס או רואה החשבון עשוי להיות גבוה יותר מדו"ח המכיל הכנסות בישראל בלבד.

נוסף על הדיווח לרשויות המס, במקרים מסוימים בירוקרטיה, כמו קבלת דיווחים ועדכונים על הפעילות בשפה שאיננה שפת האם של המשקיע, ועלויות נוספות הכרוכות בהשקעה באמצעות הברוקר הזר, עלולות להוריד מהאטרקטיביות של ההשקעה באמצעותו. העלויות הנוספות שעשויות להצטרף לכך הן, המרת מט"ח לפני כל הפקדת כספים לחשבון, עלות העברת הכספים לחו"ל וכו'.

בביצוע עסקאות בניירות ערך באמצעות המערכת החדשה של אקסלנס Global EXtrade מנוכה המס במקור על פי חוק על ידי החברה המעניק ללקוח שקט נפשי ונוחות מקסימלית.

סוחר בבורסה? התקדם ל Global EXtrade של אקסלנס >>

אז מה עדיף ברוקר זר או חבר בורסה ישראלי? השקעה ישירה או שירות של חבר בורסה ישראלי? כמו בכל תחום אחר, הדבר נתון בסופו של דבר לשיקולו והעדפותיו של הלקוח ובכל מקרה לא מומלץ לבצע השקעות באמצעות ברוקר מקומי או זר ללא התייעצות עם בעל רישיון מתאים לייעוץ/שיווק פיננסי.

הסקירה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים ולאקסלנס נשואה שירותי בורסה בע"מ ("החברה") יש עניין אישי בנושא הסקירה. החברה הינה חבר בורסה לניירות ערך בתל אביב ומציעה שירותי ברוקראז' בין היתר לניירות ערך זרים.

האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר ומידע הנובע ממקורות אחרים, הנחזה כמידע מהימן, וזאת, מבלי שהחברה ביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. לפיכך, האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לא מומלץ לקבל החלטות השקעה בהסתמך על סקירה זו בלבד ויש להתייעץ עם בעל רישיון מתאים בטרם ביצוע כל השקעה שהיא. החברה ו/או כל חברה אחרת מקבוצת אקסלנס, חברות בשליטתה וכך בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרם מהסתמכות על האמור לעיל, אם ייגרמו.

למידע ולגילוי נאות אודות זיקתן של חברות מקבוצת אקסלנס לנכסים פיננסיים ו/או לגופים מוסדיים, ראה לשונית "גילוי נאות" באתר אקסלנס www.xnes.co.il. כל הזכויות בסקירה זו שייכות לחברה והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהחברה וללא ציון הערה זו בגוף הטקסט, במקום הבולט לעין, הנה אסורה, אם לא צוין אחרת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!