דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ח' באייר תשפ"ד 16.05.24
18.0°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 18.0°תל אביב
  • 18.0°חיפה
  • 17.5°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 18.9°אילת
  • 16.9°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 16.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

הפרסום החרדי - איך השתנה הפרסום למגזר החרדי

(קרדיט: freepik)
(קרדיט: freepik)

המגזר החרדי ניצב כפלח ייחודי בשוק הצרכני הישראלי. בליבת החיים החרדיים עומדים ערכים הספוגים בהלכה ובמנהגים יהודיים עתיקים, המשפיעים באופן משמעותי על החלטות הרכישה שלהם. זוהי קהילה שבה סגנונות חיים מסורתיים משתלבים עם צרכים מודרניים, ויוצרים אתגר מרתק למפרסמים השואפים להתחבר בדרכים משמעותיות.

מבחינה דמוגרפית, הקהילה החרדית בישראל בולטת בהרכבה הצעיר ובשיעורי הפריון הגבוהים שלה, מה שמצביע על בסיס צרכנים שגם צומח במהירות וגם נוטה להיות צעיר יותר מהאוכלוסייה הכללית. פרופיל דמוגרפי זה מצביע על שוק צרכני הולך וגדל, דינמי ובעל פוטנציאל נאמן מאוד, אם ניגשים אליו נכון. הפרסום לציבור החרדי, אם כן, דורש הבנה מעמיקה של ערכיו, העדפותיו והרגלי צריכת המדיה שלו. כפי שנחקור, האבולוציה של טכניקות פרסום כדי להגיע לקהל מובחן זה מצביעה על מעבר דק לעבר תקשורת ממוקדת, מכבדת ומודעת יותר לערכים.

התפתחות טכניקות הפרסום לקהילה החרדית

הקהילה החרדית, על מסורותיה המושרשות ודתיותיה, הציבה מאז ומתמיד אתגר ייחודי בפני המפרסמים. באופן מסורתי, אסטרטגיות שיווק שעובדות בקהל המיינסטרים אינן זוכות לתהודה זהה בקרב הציבור החרדי. הבדל זה הצריך גישה מותאמת אישית, תוך מינוף ערוצים ומסרים ספציפיים התואמים את ערכי הקהילה. המסע ממדיומים מבוססי דפוס לעידן הדיגיטלי מאיר את יכולת ההסתגלות והאסטרטגיות החדשניות המופעלות כדי למשוך קהל מובחן זה ביעילות.

מבחינה היסטורית, הפרסום לקהילה החרדית התנהל בעיקר בעיתונות הכתובה, בעיקר בפרסומים קהילתיים ובכרזות בשכונות שבהן יש ריכוז גבוה של תושבים חרדים. שיטה זו התאימה היטב להרגלי צריכת המדיה המסורתיים יותר של הקהילה. מפרסמים שהיו להוטים לרתום את השוק הזה ניצלו את הקשר שיש לחרדים עם הפרסומים הקהילתיים שלהם, ובכך הבטיחו שהפרסום שלהם לא רק ייראה אלא יישקל ברמה גבוהה של אמון ואמינות.

עם זאת, המהפכה הדיגיטלית לא פסחה על הקהילה החרדית. ומבחינת הפרסום למגזר החרדי  , למרות ההתנגדויות הראשוניות, חל מעבר משמעותי לפלטפורמות מקוונות, הכוללות קבוצות וואטסאפ, אתרים ייעודיים ואף ערוצי מדיה חברתית המותאמים לאורח החיים החרדי. מעבר זה מייצג הבנה רבת ניואנסים של מפרסמים כי פלטפורמות דיגיטליות יכולות להציע תפוצה ומעורבות חסרות תקדים אם נעשה בהן שימוש מחושב ומכבד.

השינויים לאורך השנים כוללים גם את הטון והמהות של תוכן פרסומי. כיום יש דגש רב יותר על תכנים חינוכיים, תועלת המוצר במסגרת אורח החיים החרדי ויתרונות משפחתיים או קהילתיים. המפרסמים הבינו שעבור הקהל החרדי, פרסומות חייבות להדהד ברמה ערכית, ולקדם מוצרים ושירותים המשפרים באמת את איכות חייהם על פי ההלכה והמסורת. תובנה זו פתחה דלתות למפרסמים לחדש בתוך אילוצים, וליצור קמפיינים שהם גם יעילים וגם מכבדים את הרגישויות התרבותיות של הקהל.

עם זאת, עדיין נותרו אתגרים, כגון שימוש בכוחה של רשת האינטרנט תוך הקפדה על כללי הצניעות וההנחיות הדתיות של הקהילה. חשוב להדגיש כי כיום מפרסמים יכולים כיום להגיע לציבור החרדי במגוון ערוצים, תוך מינוף משפיענים בקהילה ושימוש בדיגיטל מפה לאוזן כדי להרחיב את טווח ההגעה שלהם יותר מאי פעם, והדיאלוג המתמשך בין הטכנולוגיה המתקדמת לבין המסורת האיתנה בפרסום החרדי מציג איזון זהיר.

לפרטים חייגו 077-8046916

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!