דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

השירות החדש שחוסך בתשלום לעו״ד

(קרדיט: pixabay)
(קרדיט: pixabay)

מי אוהב לשלם לעו״ד? האסוציאציה הראשונה שעולה לרבים היא שעורכי דין לוקחים יותר מדי כסף על מעט מידי עבודה, ובהרבה מקרים – גם לא מבטיחים הרבה תמורה בסוף.

להכניס עו״ד לתוך הכביסה המלוכלכת של המשפחה נשמע כמעט לא הגיוני בעליל אם מסתכלים עליו בעיניים אובייקטיביות ובלתי תלויות. אבל בפועל, רבים מאיתנו בוחרים לפנות לשירותיהם של עורך דין כשהם מנהלים את הליך הגירושין שלהם מבן או בת הזוג.

פירוק הבית נשמע לכולנו כל-כך סבוך ומאוס שאנחנו חייבים גורם מקצועי שיאזן את המצב או לפחות ייתן לנו הבנה רחבה יותר של המצב אליו נקלענו. זה כמעט כמו לקחת מטפל זוגי חדש אחרי שהחלטנו לפרק את החבילה, וזה עוד לפני שנכנסנו להיבט האמוציונלי ששני הצדדים חווים.

הרגשות מתערבים באינטרסים, ושיקולים של טובת הילדים והטובה האישית ואפילו זולתנות כלפי בן או בת הזוג נכנסת לתמונה, תאמינו או לא, גם זה קורה.

כל הכסף שבני הזוג משקיעים בתשלום לעורכי דין נועד להבטיח שהם יקבלו אנשי מקצוע שיקחו את הצד שלהם וידאגו לאינטרסים שלהם, ולרוב זה מסתכם בשלושה מוקדים עיקריים: חלוקת הרכוש, תשלומי המזונות והמשמורת על הילדים.

באופן טבעי, שני הצדדים ינסו להבטיח שהם יקבלו את העסקה הטובה ביותר ויסכימו לשלם לטובת זאת לא מעט כספים. אבל לאחרונה, עם הכלים הדיגיטליים שכולנו יכולים למצוא באינטרנט, העסק יכול להיות פשוט ובעיקר זול יותר לשני הצדדים.

משמורת על הילדים זה אולי הנושא הרגיש ביותר, שמכיל בתוכו המון שיקולים כמו זמן איכות, פנאי לחינוך והיתכנות כלכלית – בעיקר בשיקול הצד של הגבר. חלוקת הרכוש כוללת המון היבטים כלכליים וסנטימנטליים, שיכולים לטלטל את הקשר ולהציף כל מיני קשיים בדרך.

אבל בתחום המזונות, אפשר למצוא היום פתרונות חדשים ומאוד אפקטיביים. מחשבון מזונות למשל, הוא כלי שמשקלל כמה צריך לשלם הגבר בתשלום המזונות החודשי (או האישה! כן לפעמים היא נדרשת לשלם). כן, באופן בלתי תלוי הוא מציע סדר גודל של תשלום לפי שקלול של מאפיינים שמציבים בתוך דף אינטרנט. כמה פשוט, ככה מהפכני.

מדריך לחישוב מזונות הוא כלי שנראה כמעט אבסורדי שלא הומצא קודם, כי מעבר לחיסכון הכספים של רתימת עו״ד למערכת הגירושים, הוא גם מציע לנו בהירות במחשבה ויכולת מוקדמת להיערך כלכלית ולתפוס באמת על מה ולמה אנחנו צריכים לשלם או לקבל תשלום מזונות.

זוגות שמתגרשים נמצאים בחוסר בהירות בהמון מובנים. איך ייראו החיים החדשים שלהם, איזה חינוך הילדים שלהם יקבלו, ואיך כולם יצליחו להסתגל בהצלחה למצב החדש שנכפה עליהם.

כל הסיבות האלה רק הופכות את הצורך בכלים אובייקטיבים למאוד נחוצים, בימים הלא פשוטים האלה שהם חווים, ומן הסתם שהרבה משתמשים יוכלו להפיק מהם תועלת.

אז רגע לפני שאתם משלמים לעו״ד הראשון שאתם מוצאים בגוגל, אולי כדי שתשקלו פעמיים כמה שווה לכם להשקיע, תבדקו מה כוללים תשלומי המזונות שלכם מגורם בלתי תלוי, ומשם יהיה לכם קל יותר להתקדם בתהליך הלא פשוט הזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!