דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תוכן מקודם

טיפ למשקיע הישראלי / השקעה במוצרים פיננסיים בשווקים העולמיים עשויה להגדיל רווחים

7 טיפים - כיצד תשקיעו בבורסות העולם. אקסלנס
7 טיפים - כיצד תשקיעו בבורסות העולם. אקסלנס

אקסלנס, המשיקה בימים אלה מערכת מתקדמת למסחר בניירות ערך בחו״ל, נותנת לכם 7 טיפים - כיצד להשקיע בבורסות העולם

משקיעים רבים נמנעים מחשיפה להשקעות מעבר לים בין היתר בשל שמרנות, אי הבנה וחוסר היכרות עם השוק העולמי. השקעה במוצרים פיננסיים בשווקים עולמיים עשויה לאפשר לא מעט הזדמנויות מעניינות. היכרות עמם יכולה להעניק למשקיע הישראלי אפשרויות נוספות ומעניינות להגדלת רווחים והקטנת סיכונים.

אקסלנס, המשיקה בימים אלה את Global EXtrade מערכת מתקדמת למסחר בניירות ערך בחו"ל, ריכזה עבורכם 7 טיפים עבור המשקיעים בבורסות העולם.

7 טיפים להשקעה בבורסות העולם

1. חשיפה לכלים טכנולוגיים מתקדמים – ההשקעה בשווקים זרים מאפשרת שימוש בכלים טכנולוגיים שלא כולם קיימים במערכות המסחר בשוק הישראלי. למשל, סוגי הוראות מורכבות כגון הוראת קומבו או הוראת טרייל, הוראות מתקדמות מאפשרות לרכוש ולמכור נכסים רבים במקביל, ולנהל בקלות מספר השקעות רבות.

לדוגמא: בכדי להקטין סיכון ניתן כבר במעמד שידור ההוראה לשדר שתי הוראות מכירה: הראשונה הוראת STOP והשנייה הוראת TAKE PROFIT. הוראות המכירה יופעלו רק במידה והוראת הקנייה תבוצע.

2. מערכות מסחר משולבות – מערכות מסחר משולבות מאפשרות מסחר במספר מדינות. דבר זה מאפשר פיזור רחב יותר של ההשקעה, ובכך עשוי להקטין את רמת הסיכון. השקעה באמצעות מערכות מסחר אלו גם עשויה לאפשר הקטנת סיכון מטבעי. כך למשל מי שחושש מהחלשות הדולר יכול לבחור לדוגמא, להשקיע בנכסים נקובים ביורו ולא בדולר.

קישור: לסחור בחו"ל בעולם ב 5 דולר לטרייד בלבד >>

3. חשיפה לנכסים פיננסיים בינלאומיים – באמצעות השקעה בבורסות שונות בעולם יכול המשקיע הישראלי להיחשף לכלי השקעה משוכללים הכוללים חוזים עתידיים, סחורות, השקעה בריבית אג"ח ארוכות, אג"ח נקובות במט"ח ומניות בכורה, שהינן מניות בעלות מאפיינים שונים ממניות רגילות של חברות בשוק הישראלי, לדוגמא, מדיניות חלוקת הדיבידנד המתווה חלוקה קבועה וקודמת.

השקעה ישירות במדינת המוצא יכולה במקרים מסוימים להוזיל אולי אף באופן משמעותי את עלות ההשקעה. אקסלנס
השקעה ישירות במדינת המוצא יכולה במקרים מסוימים להוזיל אולי אף באופן משמעותי את עלות ההשקעה. אקסלנס

4. פיזור השקעה – המשקיע הבינלאומי לרוב איננו חשוף לשוק ספציפי. בעוד שמשקיע בשוק הישראלי חשוף להשפעות פנימיות כמו למשל מצב ביטחוני או מדניות חוץ, הרי שמשקיע בשוק הבינלאומי עשוי להיות מוגן מפני אירועים המשפיעים של השוק המקומי הספציפי ככל שהנכסים בהם הוא משקיע מחולקים בין שווקים שונים.

השוק הישראלי נזיל פחות בהשוואה לשווקים בעולם, אשר מרביתם מאופיינים בנזילות גבוהה. בזכות הנזילות המשקיע יכול לחסוך את הפרש השער שבין הקונה למוכר. אקסלנס.

5. השקעה בשווקים מתפתחים – משקיע בשוק הישראלי אשר מעוניין להשקיע בחברות צמיחה לרוב ייחשף לחברות קטנות יחסית שבמרבית המקרים לא משוייכות למדד מרכזי. לעומת זאת השקעה בשוק מתפתח (באמצעות ETF או תעודת סל) עשויה לאפשר חשיפה למספר רב של חברות צמיחה מבלי להקטין את הפיזור.

קישור: סוחר בבורסה? התקדם ל Global EXtrade של אקסלנס >>

6. הוזלת עלויות – השקעה ישירות במדינת המוצא יכולה במקרים מסוימים להוזיל אולי אף באופן משמעותי את עלות ההשקעה. לדוגמא, במקום לרכוש תעודת סל ישראלית על השוק האוסטרלי, ניתן לרכוש ETF ישירות במדינת המוצא וככל הנראה לחסוך בגובה דמי הניהול. ככל שהמדד או השוק אקזוטי יותר כך גם יכול להיות גובה החיסכון. פער שעשוי להגיע ליותר מ1% בשנה.

7. נזילות מרבית – השוק הישראלי נזיל פחות בהשוואה לשווקים בעולם, אשר מרביתם מאופיינים בנזילות גבוהה. בזכות הנזילות המשקיע יכול לחסוך את הפרש השער שבין הקונה למוכר, שעשוי להגיע גם למספר אחוזים בשוק הישראלי, חיסכון זה עשוי להגדיל את תשואת התיק.

מערכת חכמה מבית אקסלנס

אופיו של המסחר בחו"ל והיקף הפעילות שבו עשויים להיות אטרקטיביים יותר עבור תיק ההשקעות בהשוואה למסחר בארץ בלבד. אקסלנס מביאה ללקוחותיה, המשקיעים בחו"ל, מערכת חכמה למסחר בכ- 100 בורסות בעולם, המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, שירות מקצועי בשפה העברית ועלויות אטרקטיביות ביחס לבתי השקעות ובנקים אחרים. עם זאת, אין לשכוח שמחסומים כגון חוסר התמצאות בשוק הגלובלי ושפה זרה עשויים להרתיע את המשקיע הישראלי. על כן, מומלץ להתייעץ עם בעל רישיון רלוונטי בייעוץ/שיווק פיננסי בטרם ביצוע פעולות מסחר כלשהי.

הסקירה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אקסלנס נשואה שירותי בורסה בע"מ ("החברה") הינה חבר בורסה לניירות ערך בתל אביב ומציעה ללקוחותיה בין היתר שירותי מסחר בניירות ערך ישראלים וזרים. משכך, לחברה יש עניין אישי בנושא הכתבה.

האמור לעיל הנו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר ומידע הנובע ממקורות אחרים, הנחזה כמידע מהימן, וזאת, מבלי שהחברה ביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו. האמור לעיל אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. לפיכך, האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לא מומלץ לקבל החלטות השקעה בהסתמך על סקירה זו בלבד ויש להתייעץ עם בעל רישיון מתאים בטרם ביצוע כל השקעה שהיא. החברה ו/או כל חברה אחרת מקבוצת אקסלנס, חברות בשליטתה וכך בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרם מהסתמכות על האמור לעיל, אם ייגרמו.

למידע ולגילוי נאות אודות זיקתן של חברות מקבוצת אקסלנס לנכסים פיננסיים ו/או לגופים מוסדיים, ראה לשונית "גילוי נאות" באתר אקסלנס www.xnes.co.il. כל הזכויות בסקירה זו שייכות לחברה והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהחברה וללא ציון הערה זו בגוף הטקסט, במקום הבולט לעין, הנה אסורה, אם לא צוין אחרת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!